الحاق طبس به خراسان جنوبی اقدام مجموعه نظام است

امام جمعه طبس گفت: الحاق شهرستان طبس به استان خراسان جنوبی با تصمیم فردی خاص یا حتی فقط دولت انجام نشده، بلکه این اقدامی از سوی مجموعه نظام است.

طبس نیوز: امام جمعه طبس گفت: الحاق شهرستان طبس به استان خراسان جنوبی با تصمیم فردی خاص یا حتی فقط دولت انجام نشده، بلکه این اقدامی از سوی مجموعه نظام است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید‌ ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به انتزاع طبس از استان یزد و الحاق این شهرستان به استان خراسان جنوبی و همچنین ارتقاء فرمانداری شهرستان طبس به‌عنوان معاونت استانداری و فرمانداری ویژه، اظهار داشت: خداوند متعال براساس عدالت تکوینی و تشریعی خویش ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی را در شهرستان طبس به ودیعت گذشته که از جمله آن معادن متعدد و متنوع است.

وی ادامه داد: وجود ملجاء شریف آقا حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) برادر گرامی امام رضا(ع)، بروز امدادهای غیبی الهی در صحرای طبس و برخورداری از مردمانی قانع و ولایی، بیان‌گر عنایت خداوند متعال نسبت به این منطقه است.

خطیب جمعه طبس بیان کرد: پس از سال‌ها پیگیری سرانجام شهرستان طبس به استان خراسان جنوبی پیوست که این کار با تصمیم فردی خاص یا حتی فقط هیئت دولت انجام نشده، بلکه این اقدامی از سوی مجموعه نظام است؛ ضمن اینکه ارتقاء فرمانداری طبس به‌عنوان معاونت استانداری و فرمانداری ویژه اقدامی بسیار مهم و مؤثر و مقدمه‌ای برای پیشرفت‌های آینده شهرستان طبس است.

امام جمعه طبس ضمن تأکید بر لزوم حفظ و توسعه وحدت و همدلی مردم و مسئولان طبس در راستای توسعه این شهرستان، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین خواسته‌های مردم شهرستان طبس استقلال حوزه انتخابیه نمایندگی است که این موضوع به تصویب دولت رسیده است و در پایان باید در صحن علنی مجلس نیز به تصویب نمایندگان برسد که از نماینده مردم طبس در مجلس می‌خواهیم تا این موضوع را پیگیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک حلول سال جدید گفت: نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری همواره با بررسی دقیق و متناسب با شرایط روز است که باید مسئولان و آحاد مردم با مدنظر قرار دادن این نام‌گذاری در راستای تحقق آن تلاش کنند.

مهاجریان مقدم با گرامیداشت سال ۱۳۹۲ به‌عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار داشت: حماسه سیاسی ملت ایران در سال پیش رو، انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی است که قطعاً این انتخابات بسیار حساس‌تر و پیچیده‌تر از انتخابات سال ۱۳۸۸ است.

وی افزود: حضور گسترده و حداکثری مردم در انتخابات، تأثیر مثبت و مستقیم فراوانی در افزایش امنیت کشور، ناامید کردن دشمنان، دلگرم کردن انقلابیون دنیا و پیشرفت کشور دارد که بر این اساس لازم است تا مردم هوشیارتر از انتخابات گذشته در این صحنه حضور یافته و همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند در انتخاب فرد اصلح، با اهلش مشورت کنند.

خطیب جمعه طبس بیان کرد: حماسه اقتصادی ملت ایران هم توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی است تا به این روش بتوانیم از فشارها و محاصره اقتصادی دشمن که اخیراً شدت یافته است به سلامت عبور کنیم.

امام جمعه طبس اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی مؤلفه‌های متعددی دارد که از جمله آن قناعت، جلوگیری از اسراف و تبذیر، حمایت بیشتر مردم و دولت از تولید داخلی به ویژه در زمینه کشاورزی و صنعت، و کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت است.

لزوم تعقل و تدبر در زنده شدن مجدد طبیعت در فصل بهار و تشابه آن با زنده شدن مجدد مردگان در روز معاد، توجه به احکام و ارزش‌های اسلامی در دید و بازدیدهای ایام نوروز، یادآوری سالروز هجوم وحشیانه مأموران رژیم شاه به مدرسه فیضیه قم و به شهادت رساندن جمعی از روحانیان و طلاب در سال ۱۳۴۲، گرامیداشت روز جهانی آب و تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب به‌ویژه در منطقه کویری و کم‌آب شهرستان طبس، اشاره به مسائل کشور سوریه و محکوم کردن اقدام معاندان دولت این کشور در استفاده از سلاح‌های شیمیایی و تسلیت سالروز شهادت نخستین شهیده راه امامت و ولایت حضرت زهرا(س) و تأکید بر برگزاری مطلوب مراسم عزاداری این حضرت، از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 8 =