دشمنان با جمهوریت و اسلامیت نظام مخالف هستند

امام جمعه طبس گفت: دشمنان با روانه کردن افرادی به ایران بدنبال ضربه زدن بودند که ایدئولوژی نظام یعنی حرم امام و مرکز مردمی ایران یعنی مجلس را نشانه گرفتند که نشان داد هم با اسلامیت نظام و هم با جمهوریت نظام مخالف هستند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس گفت: اجرای عدالت محور زندگی مولای متقیان بود که در جهات مختلف عده ای نتوانستند آن را تحمل کنند و شهادتش در محراب نیز بخاطر برپایی عدالت بود.

وی افزود: مسئولان باید بدانند آنچه دراختیارشان قرار دارد بیت المال است که قبلا اشاره شده استفاده از وسیله نقلیه اداری و دولتی برای کارهای خصوصی گناه و جرم محسوب می شود و تعقیب دارد.

امام جمعه طبس با اشاره به دیدار مسئولان دولتی با مقام معظم رهبری گفت: ایشان انتخابات و شرکت مردم را رای به نظام برشمردند و گفتند دشمن در تلاش است درجامعه دو قطبی ایجاد شود که متاسفانه برخی قول ها موجبات ایجاد دو قطبی شدن را فراهم می‌کند و باید به وعده های انتخاباتی عمل شود.

وی افزود: منافع ملی باید از منابع داخلی تامین شود و نباید نگاه به خارج از کشور باشد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به روز بیابان زدایی گفت: این امری مهم است، در گذشته وقتی در شب ها باد می‌شد رمل ها را باد به پشت بام ها و خانه می‌آورد و امامزاده آنقدر رمل می آمد که درب امامزاده صبح باز نمی‌شد که بعدها آمدند در صحرای طبس از طبس به سمت جوخواه را بوته و طاق کاشتند تا به صورت درختان بیابانی دربیاید و جلو باد و طوفان گرفته شود که نسبت گذشته درصد بسیار زیادی بهتر شده است.

وی ادامه داد: من و شما نیز باید در حفظ این درختان بکوشیم و دولت نیز در زمینه به خصوص در این منطقه با وجود خشکسالی ها عنایت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات جوانان گفت: حل این مشکلات باید در رتبه اول اقدامات دولت باشد.

خطیب نماز جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمن قصد سوء استفاده از خلاء های ایجاد شده در برجام را دارد و توصیه می‌شود مسئولان هوشیار باشند.

وی بیان داشت: عناصر اقتدار نظام باید تقویت شود و توسعه پیدا کند و اجازه داده نشود که این عناصر مانند سپاه، بسیج، نیروهای مسلح ، قوه قضائیه و مقننه مورد تضعیف قرار بگیرد و حل مشکلات با آمریکا امکان پذیر نیست زیرا خوی ددمنشی و استکباری در آمریکا وجود دارد و تا زمانی که این خوی در آن وجود داشته باشد، ایران اسلامی با آمریکا کنار نیامده و نخواهد آمد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به اقدام تروریستی و برنامه ریزی شده دشمن گفت: دشمنان در پی اجرای نقشه های خباثت آلود خود، با روانه کردن افرادی به ایران بدنبال ضربه زدن بودند که ایدئولوژی نظام یعنی حرم امام و مرکز مردمی ایران یعنی مجلس را نشانه گرفتند که هم با اسلامیت نظام و هم با جمهوریت نظام مخالف هستند.

وی تصریح کرد: باید از هوشیاری عزیزان سپاه و نیروهای مسلح و سربازان گمنام امام زمان(عج) که خیلی از این ها را در نقاط مختلف کشور قبل از هر اقدامی منهدم کردند تشکر کرد.

امام جمعه طبس با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: رهبری در قبال این موضوع موضع گیری کردند و اعلام کردند که نباید اجرایی شود و ۱۵۱ نماینده به رئیس جمهور نامه نوشتند و خواستار لغو این سند شدند و باید شکر خدا کنیم و قدر مقام معظم رهبری را بدانیم و امیدواریم تا ظهور امام زمان (عج) سایه ایشان بالای سرمان باشد.

وی تصریح کرد: حذف فرهنگ عاشورا، اختلاط مدارس، اجازه فعالیت به همجنس گرایان و فرقه های ظاله مانند وهابیت و …، عقیم سازی افراد فقیر با روش های مختلف و گرفتن حق تحصیل فرزندانمان در رشته های موشکی و هواپیمایی از اهداف ننگین این سند بود.

امام جمعه طبس در ادامه گفت: بعضی از دولتمردان می گویند این سند مربوط به دولت قبل بوده است و آقایان دنبال شریک جرم می گردند، در حال حاضر مسئله اصلی این است که هر چه که بوده با درایت مقام معظم رهبری ملغی و موجب شادی خانواده های شهدا شده است.

وی گفت : برخی زنگ می‌زنند و میگویند در ماه مبارک رمضان اقدامات نیروی محترم انتظامی در جریمه های رانندگی کمی سختگیرانه است و درخواست می شود کمی برخوردها با روزه داران ملایم تر باشد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم ادامه داد: در دو روز گذشته بحث تخصیص اعتبارات شهرستان بود و متوجه شدیم این اعتبارات اگر چه از سالهای گذشته و حتی از زمانی که جزء استان یزد بودیم، بیشتر است، اما طبس اکنون در جایگاه چهارم قرار گرفته است که نباید اینگونه باشد و با توجه به زیرساخت ها باید در مرتبه اول باشد که امیدواریم مدیران مخصوصا استاندار محترم به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه گفت: مسئولان از‌ قبیل نماینده و معاونت استاندار دنبال این باشند که طبس که به عنوان فرمانداری ویژه شناخته شده دارای امتیازات ویژه نیز باشد این امر مستلزم پیگیری جدی تر است.

امام جمعه طبس تصریح کرد: مسئله استقلال حوزه انتخابیه را مجلس در سال های گذشته تصویب کرده و در اجرای آن تعلل می شود که باید بررسی و نهایی بشود‌ که شهرستان طبس و بشرویه به مرکزیت طبس یک حوزه بشوند که در ادامه ی آن قطعا قدم های مهمی برای توسعه طبس خواهد بود.

سالروز شهادت شهید بخارایی، امانی، صفار هرندی و نیک زاد، روز جهاد کشاورزی، سالروز شهادت دکتر چمران بنام روز بسیج اساتید، صدور رای مجلس بر رای عدم کفایت بنی صدر، آغاز هفته ی قوه قضائیه، روزصرفه جویی در مصرف آب و روز اصناف از دیگر محورهای سخنان خطیب جمعه طبس بود.

دیدگاهی در “دشمنان با جمهوریت و اسلامیت نظام مخالف هستند

  1. از امام جمعه محترم شهرمان تقاضا دارم برای رعایت حال نمازگراران بویژه کودکان و سالخوردگان، در تابستان و بویژه ماه رمضان خطبه ها را مختصر تر کنند. هر خطبه ده دقیقه کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هفت =