نظام اسلامی باید قدرت مطلق در کل جهان باشد

امام جمعه طبس با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در خصوص اقتدار و قدرت نظام گفت: نظام اسلامی بر اساس آرمان های امام (ره) و آموزه های دینی و بیانات رهبر انقلاب باید قدرت مطلق در کل جهان باشد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در گفتگو با پایگاه خبری طبس نیوز گفت: جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم گاهی از اوقات فرمایشاتی دارند که با اصول مسلم انقلاب اسلامی و فرمایشات مقام معظم رهبری همخوانی ندارد.

وی افزود: این سخنرانی ها حاشیه هایی را برای کشور ایجاد می کند و مشکلاتی را در داخل و خارج برای کشور به وجود می آورد.

امام جمعه طبس تصریح کرد: برخی از فرمایشات ایشان به گونه ای است که دشمنان سوء استفاده و بهره برداری به نفع خودشان می کنند تا بتوانند پروژه نفوذی که در دستور کار دارند بیشتر تعقیب می کنند و امیدوار می شوند که می توانند پروژه نفوذ را در ایران و نظام اسلامی به جایی برسانند.

وی ادامه داد: شبیه گفتاری که رئیس جمهور در ماه مبارک رمضان درباره اصل ولایت و امامت و رهبری داشتند که بر خلاف همه منابع اسلامی ایشان رای مردم را دخیل و مشروع دانستند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم بیان کرد: خداوند ۱۲۴ هزار پیامبر و ۱۲ امام را فرستاده است اما از مردم رای نگرفته است و همچنین بحث ولایت فقیه که ادامه همان ولایت خدا و ائمه است بستگی به رای مردم ندارد.

وی ادامه داد: البته اگر رای مردم همراه باشد از نظر رسیدن به اهداف موفقیت بیشتری حاصل میشود اما مشروعیت رهبری و ولایت بستگی به نظر و رای مردم نیست.

امام جمعه طبس افزود: حضرت علی (ع)، ۲۴ سال در خانه نشسته بودند چون مردم با ایشان همراهی نکردند اما امام، ولی و رهبر جامعه بودند، حضرت موسی بن جعفر(ع)، چهار یا هفت یا ۱۴ سال در زندان بودند و مردم از ایشان حمایت نکردند ولی ایشان امامت و رهبری جامعه را داشتند و دیگرانی که جای ایشان را گرفته بودند مشروعیت نداشتند و رهبری درست جامعه را نداشتند.

وی گفت: فرمایشات اخیر جناب رئیس جمهور نیز تباین و اختلاف فاحش با سند ۱۴۰۴، دستورات مقام معظم رهبری و با اصل آموزه های دینی به ویژه آموزه های شیعی و اهل بیت(ع) دارد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم ادامه داد: خداوند در آیه ۶۰ سوره انفال قرآن کریم فرموده است هر چه می توانید توان خودتان را از نظر اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی زیاد کنید که دشمن بترسد و فکر تجاورز در سر خودش نیاورد.

وی افزود: نمونه آن ۶ موشکی بود که در ماه مبارک رمضان برادران سپاه پرتاب کردند که همه دشمنان و مستکبران را به حالت تحیر واداشتند.

امام جمعه طبس بیان کرد: نظام اسلامی بر اساس آرمان های امام (ره) و آموزه های دینی و بیانات رهبر انقلاب باید قدرت مطلق در کل جهان باشد.

وی گفت: اگر اقتدار نباشد دشمن مسلم هجمه های خودش را از هر جهت اعمال می کند و تجری پیدا می کند و انقلاب اسلامی را زیر پا می گذارد و همان کاری را به سر کشور ما خواهد آورد که در زمان شاه آوردند که ایران و ایرانی از خودشان هیچ اختیاری نداشتند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم در خصوص این که رئیس جمهور گفته است «باید به فکر منطقه قوى و قوى‌تر باشیم و بایستى رقابت‌هاى مخرب و نابه‌جا را کنار گذاشت» گفت: شاید منظور رئیس جمهور این است که ما قدرت خودمان را با قدرت های منطقه بسنجیم نه با دنیا، که اگر منظورشان این هم باشد، اشتباه است.

وی تاکید کرد: ما قدرتمان را باید با قدرت های جهانی بسنجیم و قدرتمان را از آنها بالاتر ببریم که آنها به خودشان اجازه تجاوز به کشور ما ندهند و دندان طمع را بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =