مسئولین در مقابل آمریکا اقدام قاطع انجام دهند/ نگاه خوشبینانه رئیس جمهور به آمریکا از مشکلات مذاکرات برجام بود

امام جمعه طبس گفت: وظیفه دولتمردان و نمایندگان مجلس و همه مسئولین است که در مقابل تصویب طرح تحریم های جامع ایران بایستند و هیچ هراسی را به دلشان راه ندهند و آمریکا را سر جای خودش بنشانند.

حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در مصاحبه با خبرنگار طبس نیوز با اشاره به تصویب طرح تحریم های جامع کشورهای ایران، روسیه و کره شمالی افزود: این طرح در مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت بسیار بالایی به تصویب رسید(۴۱۹ رأی موافق) به گونه ای که فقط سه رأی مخالف داشت.

وی افزود: بنا به گفته خود آمریکایی ها در تاریخ این کشور این طور رای قاطع برای تصویب یک طرح بی سابقه بوده است.

** مسئولین آمریکا را سرجای خود بنشانند

امام جمعه طبس ادامه داد: در مقابل تصویب این طرح در ایران حتما باید مقابله صورت بگیرد، همانطور که مجلس طرحی را در این زمینه دادند که به تصویب برسد و در مقابل اقدامات آمریکا اقدامات لازم انجام بگیرد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم بیان کرد: ملت ما از این تحریم ها و تهدید ها هیچ هراسی ندارد و این تحریم ها تازگی ندارد و ۴۰ سال است که آمریکایی ها این تحریم ها و تهدیدها را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: اینجا وظیفه دولتمردان و نمایندگان مجلس و همه مسئولین است که در مقابل این اقدام آمریکا بایستند و هیچ هراسی را به دلشان راه ندهند و آمریکا را سر جای خودش بنشانند.

امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: همانطور که قرآن فرموده هیچگاه از دشمن نترسید و آنها را بزرگ ندانید و بلکه با نظر تحقیر به آنها نگاه کنید و به خودتان با نظر قوی و قدر و قدرتمند بنگرید، چون اعتماد مردم ما به خداست و قدرت خدا از همه بالاتر است.

وی افزود: غیر از آن که نظام و مسئولین ایران تا وقتی در مسیر خدا حرکت کنند مورد حمایت خدا هستند، مردم هم پشتیبان مسئولان نظام هستند تا هنگامی که در مسیر اسلام و انقلاب حرکت می کنند.

** مسلمانان در هیچ شرایطی نباید به مشرکین و ظالمان دنیا اعتماد کنند

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: همانطوری که آموزه های دینی و قرآن فرموده است مسلمانان هیچگاه و در هیچ شرایطی نباید به مشرکین، کفار و ظالمان دنیا اعتماد و اطمینان کنند.

وی افزود: در قرآن کریم آمده است که به ظالمین اعتماد نکنید که به آتش دنیا و آخرت گرفتار خواهید شد.

امام جمعه طبس ادامه داد: امام علی(ع) نیز در وصیت نامه بسیار مهمشان فرمودند با ظالم در ستیز باشید و دشمنی بکنید و مظلومین دنیا را هم حمایت و پشتیبانی کنید.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) با دید الهی که داشتند فرمودند «آمریکا شیطان بزرگ است» و شیطان بزرگ نباید هیچگاه مورد اعتماد مسلمانان قرار بگیرد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز هم پیش از مذاکرات برجام و هم پس از آن همیشه تاکید داشتند آمریکا مورد اعتماد نیست و به تبسم های آمریکا و لبخند ها و چراغ سبز نشان دادن های آن مسئولین فریب نخورند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم افزود: رهبر انقلاب در این باره مثالی زدند که این لبخندها و چراغ سبز ها مثل آن است که کسی دست آهنینش را برای فریب دادن دستکش مخملی پوشانده باشد.

** نگاه خوشبینانه رئیس جمهور به آمریکا از مشکلات مذاکرات برجام بود

وی تاکید کرد: آمریکا از همان آغاز انقلاب اسلامی با انقلاب، امام (ره) و کسانی که انقلاب را به وجود آوردند و ادامه دادند و میدهند دشمن بوده و هست.

امام جمعه طبس ادامه داد: دست نشانده های آمریکا در طول انقلاب شخصیت های بزرگ انقلابی نظیر شهید آیت الله بهشتی، شهید آیت الله مطهری، شهید رجایی، شهید باهنر و… ترور کردند.

وی با اشاره به مذاکرات برجام گفت: یکی از مشکلات در این مذاکرات این بود که آقای رئیس جمهور مقداری حالت خوش بینی به آمریکا داشتند و لذا تاکید می کردند که برجام این طور و آن طور و همه تحریم ها برداشته شده است و می شود که چنین اتفاقی نیفتاد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم بیان کرد: همه دنیا شاهد بودند که آمریکا بعد از برجام هم هر روز یک بهانه ای می آورد و اگر موضوع برجام نبود بحث حقوق بشر و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و پشتیبانی از تروریسم را بهانه ای برای تحریم های جدید کردند و هر روز بر آمار تحریم ها می افزودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 19 =