کسانی که مخالف نماز جمعه هستند نمی خواهند وحدت و همدلی به وجود بیایید

مدیر حوزه ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: نماز جمعه مظهر وحدت و همدلی است، کسی که با نماز جمعه مخالف است نمی‌خواهد وحدت و یکدلی به وجود آید.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام سید محمد طباطبایی‌نسب در همایش شمیم ولایت در طبس گفت: عبادی بودن، سیاسی بودن و روشنگری سه عامل مهم در اهمیت نماز جمعه است.

وی تشریح کرد: برخی می گفتند اسلام دینی است که دین را از سیاست جدا می‌داند، اکنون هم این تفکر وجود دارد و لیبرال ها و سکولارها آن را دنبال می کنند.

مدیر حوزه ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه وقتی حکومت اسلامی تشکیل شود نماز جمعه برپا می شود، گفت: امام جمعه باید در خطبه های نماز جمعه روشنگری و تحلیل سیاسی کند و مردم را با ولایت آشنا سازد.

وی یادآور شد: اولین نماز جمعه ای که در انقلاب اسلامی برپاشد در پنج مرداد بود و ما امروز نزدیک به ۹۰۰ تریبون اقامه نماز جمعه داریم.

حجت الاسلام طباطبایی‌نسب با بیان اینکه امروز نماز جمعه یک جریان است، افزود: نماز جمعه برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا، امام و مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: امام جمعه نقش یک پدر دارد و دست جریان های سیاسی و افراد با سلایق مختلف را می گیرد و به دست رهبری می دهد.

مدیر حوزه ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه هر چه نماز جمعه باشکوه تر باشد، پرمحتواتر می شود گفت: رسالت امروز روحانیت فقط خواندن نماز نیست بلکه باید پای دل جوانان بنشیند و جوابشان را بدهد، امروز توقع جوانان پاسخگویی است.

وی در اهمیت نماز جمعه گفت: نماز جمعه مظهر وحدت و همدلی است، کسی که با نماز جمعه مخالف است نمیخواهد وحدت و یکدلی به وجود آید.

حجت الاسلام طباطبایی‌نسب در خصوص اینکه چرا برخی نماز جمعه را میزنند گفت: چون این عامل وحدت است، باید فرصتی را برای جوانان فراهم آوریم و کار و تشویق کنیم و فرماندار ویژه و مسئولین محترم خواهش میکنیم برنامه ریزی برای حضور جوانان در نماز داشته باشند.

وی با تقدیر از زحمات ۲۸ ساله امام جمعه شهرستان طبس افزود: حجت الاسلام مهاجریان مقدم واقعا زحمت کشیدند و کار کردند و ما به عنوان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از زحمات ایشان تقدیر می کنیم.

مدیر حوزه ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: از مسئولین به ویژه فرماندار محترم و باصفای این شهرستان و روحانیت و علما نیز تشکر میکنم.

** سرزمین طبس نشان داد که به آمریکا نمی شود اعتماد کرد

وی گفت: امروز توفیق پیدا کردم و به این شهر آمدم، طبس یعنی نگین افتخار و عزت ایران اسلامی، طبس نامی است که در فرهنگ انقلاب اسلامی می‌درخشد.

حجت الاسلام طباطبایی‌نسب افزود: هر جا که بخواهیم از ناکامی دشمن و لطف الهی به انقلاب یاد کنیم نام طبس را با عظمت می‌گوییم، سرزمینی که خدا، سپاه ابرهه را در اینجا نابود کرد، مردم طبس باید به خود ببالند که نام شهرستانشان با عظمت یاد می‌شود.

وی تاکید کرد: رویداد طبس نشان داد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و نشان داد به آمریکا نمی توان اعتماد کرد و این تحریم ها، موضع رییس جمهور و از همه مهمتر فرمایش رهبر که نشانگر این است که اعتماد به آمریکا خطاست.

مدیر حوزه ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: اعتماد به آمریکا یعنی تزلزل، عقب نشینی، ذلت و اینکه ما استقلال خود را زیر پا بگذاریم از این جهت باید حواسمان جمع باشد و هوشیار باشیم.

وی هشدار داد: دشمنان شب و روز نمی شناسند که انقلابمان را نابود کنند یقین بدانید که ظلم پایه و اساسی ندارد و حکومت شاید با کفر بجا بماند اما با ظلم نمی ماند.

حجت الاسلام طباطبایی‌نسب با اشاره به عظمت امروز حزب الله لبنان گفت: ان شالله در آینده ای نزدیک لبنان نابودی اسرائیل را جشن خواهند گرفت و این توانمندی در حزب الله لبنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا امروز دو خط را دنبال می‌کند گفت: یکی اسلام هراسی است که با درست کردن داعش قصد اسلام هراسی در جهان را دارد دوم ایران هراسی است، امیدواریم به زودی نابودی آمریکا را جشن بگیریم.

مدیر حوزه ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر حفظ عظمت و بزرگی طبس گفت: شما مردم و جوانان این فرهنگ را به نسل های بعد منتقل کنید و جا دارد این را به عنوان یک رویداد بزرگ در کشور ثبت کنیم و همه دل ها را متوجه طبس کنیم.

وی با تاکید به اینکه طبس جایی است که خداوند آمریکا را شکست داد و این لطف را کرد، گفت: آن چیزی که چهره طبس را ممتاز کرد به گل نشستن آمریکا در اینجا و یاس و نابودی آنها بود.

حجت الاسلام طباطبایی‌نسب بیان کرد: خواهشم این است که فرماندار ویژه طبس و سایر مسئولین در این موضوع سرمایه گذاری کنند و جلساتی را برگزار کنند و آن را جدی بگیرند.

مدیر حوزه ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پایان با اشاره به دهه کرامت آن را گرامی داشت و تاکید کرد ما هر چه داریم به برکت امام رضا (ع) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + پنج =