«وحدت و انسجام ملی» لازمه رهایی از تحریم های بی‌سابقه آمریکا

امام جمعه طبس با اشاره به تحریم های بی سابقه آمریکا علیه ایران گفت: با روشنگری و حفظ وحدت ملی تحریم ها بی اثر می شوند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس گفت: یکی از مسائلی که امروزه اتفاق افتاده در ادامه جنایات، خیانت ها و ظلم های رژیم منحوس صهیونیستی، جلوگیری از اقامه نماز جمعه و سایر نمازها در مسجد القصی قبله اول مسلمانان است.

امام جمعه طبس افزود: توطئه هایی که رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکای جنایتکار انجام میدهد، میخواهد مسجدالاقصی را نیز در تصرف خود بگیرد و این جنگ با اسلام و مسلمین است.

وی با بیان اینکه همه مسلمانان باید هوشیار و بیدار باشند، گفت: سردمداران برخی از کشورهای اسلامی که متاسفانه دستشان در دست آمریکا و صهیونیست هاست احساس تکلیف و خطر کنند.

وی هشدار داد: جهان اسلام باید در مقابل صهیونیست ها بایستد و نگذارد که این قصد شوم آنها اتفاق بیفتد.

خطیب نماز جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران تشریح کرد: نقض صریح برجام چندین بار صورت گرفته و در این مرحله با رای اکثر نمایندگان مجلس سنای آمریکا بود.

وی افزود: اینگونه تحریم از نظر کمی و کیفی در تاریخ آمریکا نیز سابقه ندارد و علت آن نامردی و عهدشکنی آمریکا و برخی از مسائل دیگر که در داخل کشور ممکن است وجود داشته باشد از جمله اختلافات و صحبت های برخی از افراد آمریکا را به طمع انداخته است که باید مراقب بود.

وی ادامه داد: یکی از آنها تحریم های موشکی بالستیک است که به معنای تحریم علیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در توسعه موشکی دخیل هستند از نیروهای نظامی به خصوص عزیزان سپاه را تحت تحریم خود قرار میدهند.

امام جمعه طبس گفت: تحریم برخی نهادها در ایران که تروریست، حامی و یا تجهیزکننده آنها هستند که این البته برای خودشان مصداق دارد در این قسمت عزیزان سپاه هستند که تحریم شدند و آمریکا قصدش از این تحریم این است که سپاه را بلوکه کنند و مقامات و وابستگان و مرتبطین با سپاه را تحریم کنند.

وی ادامه داد: هدف دیگر آنها اعمال تحریم های تسلیحاتی است یعنی هر چیزی که در تقویت جنبه نظامی و تسهیلاتی ایران موثر است، هر کشوری که در این زمینه همکاری میکند تحریم کنند و نگذارند این کار انجام شود.

وی بیان کرد: تحریم های حقوق بشری که نقض کننده اش خود آمریکایی هستند اما ایران را ناقض حقوق بشر میدانند و به این بهانه میخواهند تحریم های خود را توسعه دهند.

حجت الاسلام مهاجریان در خصوص راه چاره برای جلوگیری از تحریم های جدید آمریکا، گفت: ما باید کاری کنیم که تحریم ها موثر واقع نشود با حمایت همه جانبه از مقاومت اسلامی در فلسطین، تاکید قولی و عملی بر استعدادهای داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، روشنگری و چهره واقعی مستبد و مستعمر آمریکا را افشا کنیم.

وی ادامه داد: تبیین ریشه های اصلی فتنه و ناامنی برای مردم که آمریکا و اسرائیل هستند، ارتقا و آگاهی عمومی نسبت به اهداف شوم جبهه استکبار، حفظ و تقویت وحدت و انسجام ملی در کشور داشته باشیم.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم خاطرنشان کرد: در عین حالی که برخی صحبت ها در دوران تبلیغات انتخاباتی و بعد از آن موجب تضعیف سپاه و نیروی های مسلح شد اما فرماندهان ارشد سپاه برای اینکه این وحدت و انسجام بین مسئولین بلندپایه و مردم مخدوش نشود به دیدار رییس جمهور محترم رفتند که از این اقدام آنها تقدیر و تشکر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روزکارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه اشاره کرد و گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و مسئله رفع بیکاری میتواند موثر باشد و به همین جهت است که در دو سال اخیر رویکرد آموزشی در دبستان و دبیرستان و دانشگاه های ما به طرف همین آموزش های فنی و حرفه ای می‌رود.

خطیب نماز جمعه طبس به مناسب های روز تجلیل از امامزادگان، روز بزرگداشت احمدبن اسحاق، سالروز ارتحال شهید آیت الله مشکینی، روز اهدا خون، روز شیرمادر، سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری، سالروز انتخاب شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سالروز انتخاب مجلس خبرگان اشاره کرد.

زودتر از دیگران با خبر شوید:
[important]برای عضویت در کانال پایگاه خبری طبس نیوز در شبکه اجتماعی تلگرام اینجا کلیک کنید.[/important]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =