مردم و کاندیداها به معیارها توجه کنند

امام جمعه طبس گفت: چه کاندیداها، چه طرفداران کاندیداها و چه عموم مردم برای انتخاب اصلح، باید به معیارها توجه کنند.

طبس نیوز: امام جمعه طبس گفت: چه کاندیداها، چه طرفداران کاندیداها و چه عموم مردم برای انتخاب اصلح، باید به معیارها توجه کنند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، اظهار داشت: بر اساس احادیث مختلف افرادی که می‌خواهند برای پست‌های مختلف انتخاب شوند باید شرایط و معیارهایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم باید با دقت از هم‌اکنون افراد مطرح برای کاندیداتوری انتخابات را بررسی کنند، ادامه داد: شجاعت و نترس بودن، نداشتن حرص و ولع ریاست‌طلبی، و بی‌توجهی به منافع شخصی از جمله معیارهایی است که باید در انتخاب مورد نظر قرار گیرد.

خطیب جمعه طبس به سخنی از حضرت امام خمینی(ره) درباره انتخابات اشاره کرد که فرموده‌اند: «کسی که خود را کاندیدا می‌کند باید بررسی کند که قدرت خدمت درست به کشورش، بهتر از دیگران را دارد؛ کسی که برای انتخابات تبلیغ می‌کند باید بررسی کند که تبلیغ خودش را می‌کند و یا تبلیغ اسلام را و اگر برای رسیدن به مقام تبلیغ می‌کند، این برای خود تبلیغ می‌کند که همان تبلیغ برای شیطان است.»

وی ضمن تأکید بر لزوم مشورت با اهلش در انتخاب اصلح تصریح کرد: چه کاندیداها، چه طرفداران کاندیداها و چه عموم مردم برای انتخاب اصلح باید به معیارها توجه کنند.

امام جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، یادآور شد: تنها نباید به عزاداری و روضه‌خوانی برای حضرت فاطمه زهرا(س) اکتفا کنیم، بلکه باید به ابعاد مختلف زندگانی این حضرت توجه کرده و ایشان را در زندگی فردی و اجتماعی خود به عنوان الگو قرار دهیم.

وی به سخنی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره اشاره کرد که می‌فرمایند: «صحبت کردن از حضرت زهرا(س)، ولی پیاده نکردن زندگانی ایشان در زندگی خود، بی‌نتیجه و بی‌فایده است.»

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی، گرامیداشت هفته سلامت، اشاره به زمین‌لرزه بوشهر و تأکید بر لزوم کمک به زلزله‌زدگان و گرامیداشت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

به گزارش فارس؛ در حاشیه نماز جمعه این هفته طبس که در محل مسجد جامع این شهر برگزار شد، شبکه بهداشت و درمان و مرکز بهداشت شهرستان طبس به مناسبت هفته سلامت، با برپایی ایستگاه سلامت، به آزمایش میزان فشار خون و قند خون نمازگزاران پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =