واکنش امام جمعه طبس به «جدا شدن شش ایستگاه از مدیریت راه آهن شرق»

امام جمعه طبس در خطبه های نماز جمعه طبس در واکنش به جدا شدن شش ایستگاه از مجموعه تحت مدیریت راه آهن شرق به مرکزیت طبس گفت: مسئولین ذی‌ربط اگر مصلحت بدانند بیایند مردم را کاملا توجیه کنند و این دغدغه مردم از بین برود.

به گزارش طبس نیوز، امام جمعه طبس در خطبه های نماز جمعه بیان کرد: هفته دولت است و این هفته برای این است که دولتمردان مانند شهید رجایی و باهنر که اسوه خدمت بود، ولایت مدار باشند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم افزود: مردم باید از نظام و دولتمردان اطاعت کنند اما نه اطاعت مطلق چرا که اگر خلاف دستورات اسلام باشد حق اجرای آن را ندارند.

وی ادامه داد: از دیگر موارد با اهمیت در هفته دولت این است که مردم توجه کنند نظام اسلامی چقدر اهمیت دارد، آنقدر که نظام اسلامی در این دوران خدمت کرده است که اگر ۴۰۰ سال نظام غیر اسلامی باشد نمی تواند آن را انجام دهد.

خطیب نماز جمعه طبس بیان کرد: خدمات انجام شده در طول نزدیک ۴۰ سال از انقلاب به برکت نظام مقدس اسلامی و ولایت است و افراد و اشخاص و جریان های سیاسی این خدمات را به خودشان نسبت ندهند.

وی با بیان این که مسئولین نسبت به مسائل با دید باندی و جناحی برخورد نکنند تاکید کرد: یادبود شهید رجایی و باهنر بسیار مهم است و نباید با دید شخصی و جناحی شأن این شهدا را پایین بیاوریم.

امام جمعه طبس با تبریک آغاز به کار شورای پنجم خاطرنشان کرد: ان شاءالله با همدلی و دقت، برنامه ریزی شود و برای شهر کارهای بهتر از گذشته انجام گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به «جدا شدن شش ایستگاه از مدیریت راه آهن شرق» گفت: مسئله ای بود که قبلا در خطبه ای به آن اشاره کردم در شورای اداری نیز به آن اشاره کردم و بعدا هم اقداماتی دیگری انجام دادم و در این راستا نامه ای نوشتم به شورای مرکزی راه آهن کشور و اعتراض خود را اعلام کردیم و آن هم جدا شدن چند ایستگاه از مدیریت راه آهن شرق که به راه آهن یزد متصل می شود.

وی افزود: در هفته گذشته که من مطلع شدم این کار در حال اجرا شدن است به آقای طلائی تماس گرفتم ایشان اظهار بی اطلاعی کردند و گفتند پیگیری میکنم و نتیجه را به شما اعلام میکنم که هنوز ایشان نتیجه را اعلام نفرمودند.

امام جمعه طبس با قدردانی از دکتر امیرحسنخانی نماینده مردم در این موضوع گفت: اگر مصلحت بدانند مسئولین ذی‌ربط بیایند مردم را کاملا توجیه کنند و این دغدغه مردم از بین برود.

واکنش امام جمعه طبس به «حذف دیدار با امام جمعه از برنامه های هفته دولت»

حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به روز شهادت مسلم بن عقیل نماینده خاص امام حسین(ع) گفت: آن کسانی که با نماینده امامت درست برخورد نکردند اگر امام معصوم(ع) هم بیاید درست برخورد نمی کنند.

وی افزود: مردم کوفه با نماینده امام درست برخورد نکردند وقتی شخص امام حسین(ع) هم آمدند با ایشان جنگیدند و امام حسین(ع) را به شهادت رساندند.

خطیب نماز جمعه طبس تاکید کرد: امروز هم همین است اگر کسانی عملا ولایت فقیه را قبول دارند خیلی خوب است اما عمل در کار نیست و اگر امام زمان بیاید اینها در مقابل امام زمان می ایستند.

وی بیان کرد: همانطور که دولت جمهوری اسلامی ما قبول دارد نماینده دولت در هر شهری محترم است نماینده دولت هم باید محترم باشد نه بخاطر شخص بلکه بخاطر انتصابش.

امام جمعه طبس گفت: اگر بخواهید ببینید توجه شده یا نه، بروید به برنامه های هفته دولت از سی و هشت سال قبل را نگاه کنید و برنامه امسال را هم نگاه کنید ببینید چه تفاوتی دارد که در همین موضوع ولایت و رهبری مشکل داشت.

وی گفت: این را ما حرکتی مرموزانه میدانیم برای مسایل دیگر پشت پرده برای همه کشور برخی با خیال خام خودشان دارند.

دیدگاهی در “واکنش امام جمعه طبس به «جدا شدن شش ایستگاه از مدیریت راه آهن شرق»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 19 =