محرم فرصتی استثنایی برای بیان اهداف قیام امام حسین(ع)/ تفکر شهادت طلبی و ایثار در ماه محرم ترویج و تبلیغ شود

امام جمعه طبس گفت: عزیزان روحانی و سروران مبلغ و خطبا در ایام ماه محرم باید اهداف امام حسین(ع) را برای مردم تبیین کنند به ویژه در شرایط کنونی که این همه ظلم در دنیا وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های نماز جمعه طبس با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: محرم یک فرصت مهم استثنایی برای بیان اهداف امام حسین(ع) است.

امام جمعه طبس افزود: عزیزان روحانی و سروران مبلغ و خطبا باید اهداف امام حسین(ع) را برای مردم تبیین کنند به ویژه در شرایط کنونی که این همه ظلم در دنیا وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند همین که تاریخ کربلا را بیان کنند و بر یزید لعنت گویند کفایت می‌کند حال این که در هر زمانی ظالم وجود دارد، «کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا» هر روز عاشورا و هر روز کربلا است و در هر زمانی کسانی که ایستادگی میکنند و از جان و مال خود میگذرند وجود دارد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم بیان کرد: تفکر حسینی در جوانان ما تا حدی وجود دارد و نمونه بارز آن که مقام معظم رهبری فرمودند ایشان حجتی هستند برای مردم این زمان، «شهید محسن حججی» است.

امام جمعه طبس تاکید کرد: صرف بیان تاریخ عاشورا و گریاندن مردم دردی را دوا نمی‌کند و در محرم و مراسم عزاداری تفکر شهادت طلبی و ایثار در راه خدا باید ترویج و تبلیغ شود و شمر ها و یزیدهای زمان برای مردم معرفی کرد که در مقابل آنها ایستادگی کنند.

وی گفت: گاهی شنیده می‌شود که برخی می‌گویند در مراسمات عزاداری محرم حرف سیاسی نباید بزنیم که واقعا خنده دارد و این از مظلومیت امام حسین علیه السلام است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با بیان این سوال که امام حسین(ع) مگر برای چه به شهادت رسیدند؟ افزود: مگر امام حسین علیه السلام با یزید دشمنی قوم و خویشی داشته اند؟ یزید چون یک آدم ظالم و ستمگر و از بین برنده احکام اسلام بود امام حسین(ع) قیام کردند.

وی تاکید کرد: مداحان ما هم باید توجه کنند مدیحه ها و نوحه هایی را انتخاب کنند که روحیه ایثار و فداکاری را در جامعه تقویت کند و خروجی عزاداری ها باید ترویج روحیه شهادت طلبی ایستادگی در مقابل ظالمان و ستمگران در جامعه باشد.

امام جمعه طبس با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس بسیار با اهمیت است و همان مساله ای را میخواهد به ما و نسل های آینده یادآوری کند که این مردم با روحیه شهادت طلبی و ایثار مقابل همه مردم دنیا ایستادند و یک وجب خاک را به دشمن ندادند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: در سال گذشته در روزهای تاسوعا و عاشورا شاهد گروه‌های گردشگری در روستای هدف گردشگری طبس با وضعیت زشت، زننده و خلاف شرع بودیم که تذکر می‌دهم مسئولین مربوطه مواظب باشند این مساله امسال اجرا نشود که اگر خدای نخواسته تکرار شد نیروهای حزب‌اللهی هر کار وظیفه‌شان باشد انجام خواهند داد.

وی بیان کرد: مساله جدا شدن چند ایستگاه از مجموعه ایستگاه های اداره کل راه آهن شرق که پیگیری‌های زیادی انجام شد اما نتیجه آن مشخص نشد و از مسئولین انتظار داریم برای مردم بیان و شفاف سازی کنند چرا که مردم در این خصوص به من مراجعات زیادی دارند.

امام جمعه طبس با اشاره به کشتار مسلمانان در کشور میانمار افزود: یکی از مسائل مهم امروز جهان اسلام که بسیار وحشتناک است کشتار مردم مظلوم میانمار است.

وی ادامه داد: مسلمانان را زنده زنده در آتش می اندازند و از این قبیل جنایات اما متاسفانه دنیا و مجامع بین المللی که برای دفاع از مظلومین تشکیل شده است خفقان گرفته اند و کوچکترین اعتراضی نمی کنند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم بیان کرد: به این مجامع بین‌المللی هیچ امیدی نباید داشت چرا که به فرموده رهبر انقلاب با دادن جایزه صلح نوبل به خانم سوچی جنایاتکار در میانمار فاتحه صلح نوبل را باید خواند.

وی افزود: مهم ترین وظیفه مسلمانان امروز آن است که به هر طریقی که میتوانند از مردم مظلوم میانمار حمایت کنند.

امام جمعه طبس ادامه داد: وزارت خارجه به سران کشورهای اسلامی گوشزد کنند تا جلو این کشتار مسلمان گرفته شود و امیدواریم کشورهای اسلامی بیدار شوند و وظایف خودشان را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + ده =