جنگ نرم دشمن بسیار مرموز و پیچیده است/ ملت ما شور و شعور حسینی را در کنار هم دارد

فرمانده سپاه بسیج ناحیه طبس گفت: جنگ نرم رزمندگانی می‌خواهد که اولا در عرصه جهاد اکبر کوشا باشند سپس اهل علم و بصیرت باشند، اخلاص عمل داشته و توکل‌شان فقط به خداوند منان باشد و از هرگونه تحقیر و تهمت و مذمت ترسی نداشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، سرهنگ رمضانعلی فرحبخش ثانی صبح امروز(جمعه) در مراسم رژه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: ایثار، شهادت طلبی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی، ولایتمداری و بصیرت از ویژگی های بارز هشت سال دفاع مقدس بود که فرزندان امام راحل درس آن را از مکتب عاشورا گرفته بودند.

وی افزود: آنها با توکل بر خدا و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تحت هدایت آن بزرگ مرد تاریخ دلیر مردانه در برابر هیمنه پوشالین جهان ایستادند برگ زرینی در دفتر بزرگ انقلاب ثبت نمودند.

فرمانده سپاه طبس بیان کرد: مردم ایران با برخورداری از رهبری توانا و آگاه، هوشمندانه و با انگیزه های دینی علمی در مقابل دشمن متجاوز به پا خاستند و صحنه های زیبایی از وفاق ملی را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: اکنون که سال‌ها از آن حماسه بزرگ و غرور آفرین می‌گذرد تکلیف ما به عنوان ادامه دهندگان مسیرشان زنده نگه داشتن آن راه که همان مسیر عاشورا میباشد است.

وی بیان کرد: امروز وظیفه همه ماست که پاسبان این همه فداکاری ها و خون های ریخته شده به پای انقلاب اسلامی باشیم.

سرهنگ فرحبخش‌ثانی گفت: پس از ۸ سال جنگ دشمنان بعد از اینکه دیدند از راه نظامی نمی توانند کاری از پیش ببرند به این فکر افتادند که از راه تهاجم فرهنگی و جنگ نرم اهداف خود را دنبال کنند و با ارزش هایی که باعث تربیت مجاهدان در راه حق شده بود ستیز کنند تا دیگر رزمنده ای نباشد.

وی ادامه داد: آنها با تمام ابزارها و ظرفیت‌های خود در این راه قدم گذاشتند، در تهاجم نظامی دشمنان اعلام جنگ می‌کردند ولی در تهاجم فرهنگی به عنوان تعامل به میدان آمدند.

فرمانده سپاه طبس افزود: در تهاجم نظامی افراد خود را از تیررس پنهان می‌کردند تا آسیب نبینند ولی در این جنگ خیلی‌ها هستند که هجمه دشمن را باور ندارند تا لااقل پناه ‌بگیرند تا از صدمات آن مصون بمانند.

وی با بیان این که جنگ نرم جنگی بسیار مرموز و پیچیده است ادامه داد: این جنگ رزمندگانی ورزیده می‌خواهد، رزمندگانی که اولا در عرصه جهاد اکبر کوشا باشند سپس اهل علم و بصیرت باشند، اخلاص عمل داشته و توکل‌شان فقط به خداوند منان باشد و از هرگونه تحقیر و تهمت و مذمت ترسی نداشته باشند.

سرهنگ فرحبخش‌ثانی بیان کرد: دشمن به این هم بسنده نکرد و با ساختن اسلام های دروغین و آمریکایی جنایتکارانی را تربیت کرده و به جان مسلمانان انداخته تا با نام اسلام به مسلمانان حمله کنند و آنان را با فجیع‌ترین شکل به قتل برسانند یا به اسارت ببرند، شهرهای آنان را ویران کنند و آنها را از خانه و کاشانه خود آواره کنند.

وی ادامه داد: اگرچه برخی گمان می کردند مسیر شهادت تنها به دفاع از خانه و کاشانه ختم می شود، سال‌های اخیر و جنگ‌های در گرفته در این سال‌ها نشان داد مرزهای اسلام و عشق به دین اسلام فراتر از مرزهای سرزمینی است.

فرمانده سپاه طبس تصریح کرد: حرف امام مدام در گوش مدافعان حرم می پیچد که «اسلام مرز ندارد» همین برای آنها بس که کوله‌های خود را بستند و راهی دیاری دیگر شدند و با نثار خون خویش به دفاع از اسلام پرداختند.

وی بیان کرد: آنان که زمان جنگ و دفاع مقدس را به خوبی به یاد دارند حال و هوای این روزهای شهر را کم شباهت به آن دوران نمی‌بینند، هر روز شهیدی از منطقه ای برمیگشت و خیابان های شهر و روستا را عطرآگین به عطر ناب شهادت می کرد، همه چیز شبیه به همان دوران است.

سرهنگ فرحبخش‌ثانی افزود: امروز در و دیوار شهرهای ما زینت گرفته با عکس و نام جوانان رشیدی است که برای دفاع از اسلام به آن سوی مرزها رفته اند و شجاعانه جان به کف به مصاف دشمن تکفیری رفته اند.

وی گفت: شیعه قرن هاست که پیام عاشورای حسین(ع) «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» قدم در راه مبارزه با کفر گذاشته است تا مسیری که قرار است منتهی به حکومت عدل الهی شود با خون شهیدان استوار بماند.

فرمانده سپاه طبس تاکید کرد: در ایام محرم و صفر ملت عزیز ما باید روح حماسه، روح عاشورایی، روح نترسیدن از دشمن، روح توکل بر خدا و روح مجاهدت در راه خدا را در خودشان تقویت کنند.

وی با بیان این که ملت ما شور و شعور حسینی را در کنار هم دارد افزود: شور حسینی یعنی عزاداری برای مظلومیت و غربت اهل بیت علیه السلام و شعور حسینی یعنی اینکه چه شد که امام حسین(ع) تنها ماند؟ چه شد که مردم از اسلام و قرآن فاصله گرفتند و ولایت و امام زمان خویش را رها کردند و با فرزند رسول خدا جنگیدند؟

سرهنگ فرحبخش‌ثانی اظهار کرد: مگر نه این است که امام حسین(ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر جنگید؟ مگر امام برای مقابله با یزید فاسد به پا نخواست؟

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای دفاع از اسلام و قرآن سرش را فدا کرد و امروز جوانانی همچون شهید حججی عزیز را می‌بینیم که همانند ارباب بی کفنش برای دفاع از اسلام و حریم اهل بیت سر از تنش جدا می شود.

فرمانده سپاه ناحیه طبس گفت: اگر جوانانی چون شهید حججی نبودند امروز باید در خاک کشورمان با داعش می جنگیدیم؛ خداوند حافظ و نگهدار رزمندگان اسلام باشد ان شاالله به زودی این عزیزان در رکاب آقا و مولایشان امام زمان (عج) با دشمنان اسلام و قرآن بجنگند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 14 =