بستر حضور گرایش‌های مختلف در انتخابات فراهم شود

امام جمعه موقت طبس گفت: باید بستر حضور گرایش‌های مختلف در انتخابات فراهم شود تا مردم حق انتخاب بهتری داشته باشند، اما منظور آن دسته از گرایش‌هایی است که به قانون اساسی، آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه معتقدند.

طبس نیوز: امام جمعه موقت طبس گفت: باید بستر حضور گرایش‌های مختلف در انتخابات فراهم شود تا مردم حق انتخاب بهتری داشته باشند، اما منظور آن دسته از گرایش‌هایی است که به قانون اساسی، آرمان‌های انقلاب و ولایت فقیه معتقدند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۲ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار داشت: عرصه انتخابات زمینه خلق حماسه سیاسی است که مقام معظم رهبری آن را مظهر آبروی نظام دانسته‌اند.

وی بیان کرد: خلق حماسه سیاسی کلیدواژه‌های متعددی دارد که از جمله آن گسترش مشارکت و حضور گسترده و حماسه‌ساز مردم در انتخابات و همچنین حفظ امنیت، ثبات و آرامش انتخابات است که از اولویت‌های خلق حماسه سیاسی به‌شمار می‌رود.

خطیب جمعه موقت طبس تصریح کرد: انتخابات باید همواره مظهر قدرت، وحدت و انسجام ملی باشد که برای این منظور لازم است سلامت انتخابات در قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات کاملاً مد نظر قرار گرفته و تمامی افراد، گروه‌ها و سازمان‌ها نسبت به قانون اساسی پایبند باشند تا فتنه ۸۸ مجدداً تکرار نشود.

وی ضمن تأکید بر لزوم رقابتی بودن انتخابات ادامه داد: تعدد و تکثر نامزدها و فراهم آوردن فضای رقابت سالم موجب می‌شود که مردم حق انتخاب و گزینش بهتری داشته باشند، ضمن اینکه باید انتخابات فراگیر باشد و بستر حضور همه استعدادها و گرایش‌ها فراهم شود.

امام جمعه موقت طبس خاطرنشان کرد: اما منظور از همه گرایش‌ها آن دسته از گرایش‌هایی است که به قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب که همانا پیاده شدن احکام اسلام، تمدن اسلامی و ولایت مطلقه فقیه است، اعتقاد دارند.

وی افزود: سالم بودن رقابت‌های انتخاباتی در گرو رعایت اخلاق از سوی نامزدها و طرفداران آنان در میدان رقابت و همچنین پرهیز از دروغ، تهمت، افترا، تخریب، بزرگ‌نمایی مشکلات، اسراف، هزینه‌های غیرشرعی و وعده‌های غیرواقعی است.

زنجانی طبسی اوج و کمال خلق حماسه سیاسی را در تکیه‌زدن افرادی شایسته و صالح بر مسند ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی دانست و گفت: مردم با بصیرت خود و انتخاب اصلح نمی‌گذارند که سکان اجرایی کشور به دست نااهلان بیفتد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت روز جهانی اسناد ملی و میراث مکتوب، یادآور شد: بسیاری از مردم طبس اسناد قدیمی ارزشمندی را در اختیار دارند که حاضرند آن را در اختیار موزه شهرشان قرار دهند تا با نام خودشان در معرض دید عموم قرار گیرد، اما جای یک موزه در طبس خالی است و این یک نقص برای این شهر محسوب می‌شود.

خطیب جمعه موقت طبس از مسئولان خواست تا با جدیت بیشتری برای تأسیس موزه در شهر طبس پیگیری کرده و در این راستا بخش خصوصی را نیز تشویق به همکاری کنند.

اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در نشست بین‌المللی علما و بیداری اسلامی، گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و مادر، گرامیداشت روز کارگر، گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌اله مطهری و هفته بزرگداشت مقام معلم، گرامیداشت روز ماما، گرامیداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر و گرامیداشت روز جهانی تالاسمی از دیگر سخنان حجت‌الاسلام محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =