فساد سازمان‌یافته تاکنون در خراسان جنوبی وجود نداشته است

مدیر کل سازمان بازرسی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تاسیس خراسان جنوبی تاکنون فساد سازمانی در آن وجود نداشته است اما مواردی بوده که به تناسب با آن برخورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، مدیر کل سازمان بازرسی خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه شورای اداری طبس بیان کرد: خراسان جنوبی از استان های پاک، کم مسئله و سالم است که البته با وجود مردم متدین و علما یک فساد هم برای ما قابل تحمل نیست.

امید سحرخیز افزود: از ابتدای تاسیس خراسان جنوبی تاکنون فساد سازمانی در آن وجود نداشته است اما مواردی بوده که به تناسب با آن برخورد شده است.

وی بیان کرد: سازمان بازرسی کل کشور بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی تاسیس شده است که در قالب بازرسی های مستمر، موردی و فوق العاده انجام وظیفه میکند.

سحرخیز تاکید کرد: اگر مدیر و رئیس اداره توجه به قوانین داشت معاون و سایر کارمنوان نیز توجه خواهند داشت در غیر این صورت زاویه از قانون در سطوح مختلف آن اداره گسترده می‌شود.

وی هشدار داد: در برخی از انتخابات در سطح مدیریتی توجه به حداقل ها و آموزش ها نکردیم و اکثر آنچه آگاهانه یا از سهل انگاری دچار آسیب شدند وجه مشترک جهل به قانون دارند.

مدیر کل سازمان بازرسی خراسان جنوبی با انتقاد از عدم آگاهی برخی دستگاه ها به قوانین گفت: برخی دستگاه ها قانونی را که باید خودشان اجرا کنند را اشراف ندارند، کسی که کاری را قبول می‌کند اگر قانون را نداند مانند فرد چشم بسته در جاده تاریک با خودرو بی چراغ است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی گفت: این یک شعار نیست بلکه مؤلفه است و تعاریفی دارد و اگر بخواهد محقق شود یکی از اصول آن، این است که فساد نباید باشد.

سحرخیز گفت: آستانه تحمل ما برای فساد پایین است و حتما برخورد می‌کنیم و کسی که دست درازی کند صلاحیت ندارد و آبروی خود و نظام فراتر از این است.

وی تاکید کرد: باید همه با هم نگاه مقابله با فساد را داشته باشیم و نظارت همگانی شود و مردم نیز پای کار بیایند و از همه ظرفیت ها و منابع برای امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در این ایام بهره برد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در این جلسه بر لزوم نظارت ها تاکید کرد و گفت: از موارد با اهمیت در راستای بهتر برگزار شدن امورات، نظارت و بازرسی است.

سید مهدی طلایی مقدم افزود: تداوم بازرسی ها در راستای پیشگیری می‌تواند کمک بسیار کند.

وی با اعلام آمادگی از بازرسی و نظارت گفت: فرزندان و مدیران طبس پاکدست و مایه مباهات و افتخار هستند.

امام جمعه طبس نیز در این جلسه بیان کرد: در فرهنگ و آموزه های دینی هر کاری باید صحیح و درست انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =