خط اهل بیت مبنای نظام اسلامی به رهبری مقام عظمای ولایت است

امام جمعه موقت طبس گفت: امروز خط اهل بیت مبنای نظام اسلامی به رهبری، رهبر مقام معظم انقلاب به نیابت از حجت خدا امام زمان است.

به گزارش طبس نیوز، امام جمعه موقت طبس در بیان خطبه های این هفته گفت: پس از واقعه کربلا که یاران امام شهید شدند و اهل بیت ایشان اسیر و شهر به شهر گردانده شدند وضعیتی حاکم شد که کسی جرات اظهار تمایل به اهل بیت را نداشت.

حجت الاسلام احمد مودب افزود: اما در مدت عمر سجاد(ع) به دلیل سیاست های ایشان موقعیتی پیش آمد که دوباره شیعه تجدید آرمان کرد و در دور سوم عمر آن بزرگوار با پایه ریزی تمدن اسلامی در قالب معارف دین و مباحث اعتقادی، سیاسی و اخلاقی مواجه می‌شویم که اکنون جامعه ما از آن بهره مند است.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: باید قدردان امنیت همه جانبه ای باشیم که در مملکت ما وجود دارد و توسط نیروهای انتظامی، نظامی، ارتش و سپاه در دنیای پرآشوب و آمیخته به فتنه و فساد تامین می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایات بیان کرد: در فرازی از دعای معصومین برای ما در حقیقت اهل بیت مسیر و خطی را ترسیم می‌کنند به موازات یک خط دیگر که در این خط امامان معصوم و اهل بیت و سوی دیگر آن غیر اهل بیت است.

وی افزود: امروز خط اهل بیت مبنای نظام اسلامی به رهبری، رهبر مقام معظم انقلاب به نیابت از حجت خدا امام زمان است.

امام جمعه موقت طبس با اشاره به روایات گفت: خط غیر اهل بیت باطل و مردود است هر کس و هر جا که بخواهد باشد، محبت اولیا و پذیرش ولایت و بیزاری از دشمان آنها واجب است.

امام جمعه موقت طبس با توجه به روایتی از امام علی (ع) گفت: گروهی به ائمه اطهار و اهل بیت نیکی می‌کنند و عشق می‌ورزند، دسته ای آنها را دوست دارند و به مردم نیکی می‌کنند و گروهی نیز آنها را دوست دارند و دوستانشان را نیز دوست دارند و از دشمنانشان بیزارند و با دشمانشان دشمنی می‌کنند.

وی ادامه داد: ما نیز از دوستان شما چه در سوریه، لبنان، عراق و افغانستان یا هر جای دیگر حمایت می‌کنیم و از دشمنان اهل بیت بیزاریم و مرگ بر آمریکا و اسرائیل و داعش را برای همین می‌گوییم.

وی تاکید کرد: ما با دشمنان اهل بیت مجاهده می‌کنیم و تا دادن سر ایستادیم.

سرهنگ محسن جلالیان فرمانده انتظامی شهرستان طبس نیز طی سخنانی به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه طبس به سه معضل اصلی در طبس اشاره کرد و اظهار داشت: شادی‌های غیرمتعارف در مراسم عروسی و به‌راه انداختن کارناوال‌های عروسی و ایجاد مزاحمت برای بیماران و سالمندان؛ عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی موتورسیکلت‌سواران به‌ویژه عدم استفاده از کلاه ایمنی که موجب شده بیشتر مجروحان تصادفات درون‌شهری مربوط به راکب و سرنشینان موتورسیکلت باشد؛ و ایجاد سد معبر از سوی برخی کسبه و مغازه‌ها جزو اصلی‌ترین معضل‌های طبس است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مأموریت‌های متنوع نیروی انتظامی و ضمن تشکر از همراهی مردم با این نیرو، از آحاد شهروندان خواست تا با مشارکت عمومی، به حفظ و توسعه امنیت کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 9 =