فراخوان بی بی سی برای حمایت همه جانبه از هاشمی!

استقبال یکپارچه رسانه های ضد انقلاب از تصمیم رئیس دولت سازندگی، در نوع خود بسیار قابل توجه بوده و می تواند حاوی پیام های متعددی باشد.

طبس نیوز: استقبال یکپارچه رسانه های ضد انقلاب از تصمیم رئیس دولت سازندگی، در نوع خود بسیار قابل توجه بوده و می تواند حاوی پیام های متعددی باشد.

حضور آقای هاشمی رفسنجانی در ساختمان وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲، از همان دقایق اولیه با پوشش خبری گسترده در رسانه های متعلق به جبهه ضدانقلاب همراه شد.

این رسانه ها که تقریبا به صورت روزانه، اخبار و تحلیل هایی را با درون مایه جانبداری از کاندیداتوری آقای هاشمی منتشر می کردند، امروز پس از ثبت نام رسمی ایشان، با اختصاص تیتر نخست، به استقبال آقای هاشمی رفسنجانی رفتند.

استقبال یکپارچه این رسانه ها از تصمیم رئیس دولت سازندگی، در نوع خود بسیار قابل توجه بود و می تواند حاوی پیام های متعددی باشد.

استقبال رسانه های ضدانقلاب از ثبت نام هاشمی رفسنجانی

بی بی سی: «اصولگرایان از اینکه رفسنجانی طی چهار سال گذشته تلویحا و علنا از جنبش های اعتراضی مردم حمایت کرده ناراضی و عصبانی هستند… در صحنه سیاسی ایران، رفسنجانی همیشه به عنوان عالی ترین نمود عملگرایی زیرکانه و مصلحتی شناخته شده است.»

 

استقبال رسانه های ضد انقلاب از ثبت نام هاشمی

رادیوفردا: «ماجرای آمدن یا نیامدن اکبر هاشمی رفسنجانی، یکی از موضوعات عمده‌ای بود که بحث و پیش‌بینی درباره آن تا آخرین دقایق ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ادامه یافت. آقای هاشمی رفسنجانی که اکنون حمایت محمد خاتمی و برخی گروه‌ها و چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصول‌گرایان میانه‌رو را دارد، پیش تر گفته بود که نظر “آیت‌الله خامنه‌ای” رهبر جمهوری اسلامی، برای او شرط است و بدون موافقت ایشان حضور او نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت.»

 

استقبال رسانه های ضد انقلاب از ثبت نام هاشمی

دویچه وله: «با ثبت نام هاشمی رفسنجانی، آرایش انتخاباتی جناح‌های مختلف سیاسی در جمهوری اسلامی دستخوش تغییری اساسی خواهد شد. با توجه به اظهارات اخیر خاتمی که رفسنجانی را “بهترین گزینه در شرایط فعلی” معرفی کرد، انتظار می‌رود که بخش اصلی اصلاح‌طلبان پشت سر او جمع شوند و دیگر نامزدان این جناح از دور رقابت‌ها خارج شوند. از سوی دیگر، اصولگرایان نیز دیگر نمی‌توانند با کاندیداهای متفاوت و متنوع وارد عرصه رقابت‌ها شوند و موقعیت یکدیگر را در برابر رقیب با نفوذی چون رفسنجانی تضعیف کنند.»

 

استقبال رسانه های ضد انقلاب از ثبت نام هاشمی

 صدای امریکا: «رفسنجانی، یکی از مشهورترین چهره های  جمهوری اسلامی، ازسال ۲۰۰۹ به دلیل حمایت از کاندیداهای اصلاح طلب به حاشیه کشانده شده است؛ اما کاندیداتوری او روند آنچه را پیش تر رقابتی بین گروه های محافظه کار رقیب دیده می شد، تغییر می دهد و می تواند امیدهای اصولگرایان را کاهش دهد.»

 

استقبال رسانه های ضد انقلاب از ثبت نام هاشمی

 العربیه: «هاشمی رفسنجانی که حضور خود در این انتخابات را منوط به موافقت رهبر ایران کرده بود، نگفته است که آیا رهبر ایران را راضی به حضور خود کرده است یا خیر؟ رفسنجانی از حمایت خاتمی و برخی گروه‌ها و چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصول‌گرایان میانه ‌رو برخوردار است و رقیب اصلی اصولگرایان به شمار می رود.»

 

استقبال رسانه های ضد انقلاب از ثبت نام هاشمی

 جرس: «علیرغم آنکه بسیاری از منتقدان حکومت، آمدن هاشمی رفسنجانی به عرصه را به فال نیک گرفته و از آن استقبال کرده اند، اما کماکان سؤال های عمده ای وجود دارد و طیف خاکستری رأی دهندگان به دنبال یافتن پاسخ این سؤالات هستند.»

 

استقبال رسانه های ضد انقلاب از ثبت نام هاشمی

 سحام نیوز: «۴سال پیش کشور در حالی انتخابات ریاست جمهوری را برگزار نمود که بسیاری، از جمله هاشمی، به نحوه برخورد حکومت با اعتراضات واکنش نشان دادند.»

 

استقبال رسانه های ضد انقلاب از ثبت نام هاشمی

 کلمه: «آیت الله هاشمی رفسنجانی که دو دوره ریاست جمهوری را بر عهده داشته، هرچند بعد از تخلفات گسترده انتخاباتی در سال ۸۴[!] تمایلی برای شرکت در انتخابات ۹۲ نداشت، اما بعلت دعوتهای متعدد از سوی نهادها و تشکل های سیاسی و افراد و شخصیت ها، گفته بود اگر مشارکتش در انتخابات عاملی برای تفرقه و اختلافات بیشتر نشود، در انتخابات شرکت خواهد کرد.»

 

استقبال رسانه های ضد انقلاب از ثبت نام هاشمی

 مردمک: «در روزهای اخیر انتقادهای تندی از سوی اصولگرایان درباره حضور هاشمی مطرح شده بود و هاشمی نیز حضورش را منوط به موافقت رهبر جمهوری اسلامی کرده بود.»

 

استقبال رسانه های ضد انقلاب از ثبت نام هاشمی

 خودنویس: «پیش از این ادعا شده بود که دو مرجع شیعه از هاشمی رفسنجانی حمایت و خواستار ورود او به رقابت‌های انتخاباتی ۱۳۹۲ شده اند. این ادعا بعدا با اطلاعیه رسمی دفاتر آن دو مرجع تکذیب شد.»

 

سایر لینک‌های مرتبط:

استقبال گسترده رسانه های غربی از ورود هاشمی به انتخابات

العربیه سعودی هم به جمع حامیان هاشمی پیوست

اولین واکنش بی بی سی به کاندیداتوری هاشمی/ فیلم حضور هاشمی در وزارت کشور

پیشنهاد عجیب سایت ضدانقلاب به اصولگرایان!

بر هم خوردن معادلات با حضور هاشمی در آخرین لحظه/ گزارش رویترز

امیدواری انگلیسی ها به پیروزی هاشمی رفسنجانی

تبلیغات انتخاباتی روزنامه آمریکایی برای هاشمی و مشایی

___
مرجع: جام نیوز (اخبار رسانه های برون مرزی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =