حذف قوانین مزاحم در دستور کار مجلس/ تلاش برای جذب سرمایه گذاران در خراسان جنوبی

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: از حدود شش ماه قبل مجلس دهم حذف قوانین مزاحم را آغاز کرده و تعداد زیادی از قوانینی که خیلی کاربردی نداشت را کلا حذف و اعلام کرد این قوانین دیگر اعتبار ندارد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کشور بخواهد توسعه پیدا کنند و جایگاه خود را پیدا کنند قانون و قانونگذاری نقش اصلی را دارد.

محمدرضا امیرحسنخانی افزود: خوشبختانه ما از کشورهای هستیم که بیش از صد سال است بعد از نهضت مشروطه با رای مردم، مجلس و قانون گذاری را داریم.

وی تصریح کرد: مجلس قوانین مختلف را ارائه می دهد و در نهایت مردم بر اساس آن قانون عمل می کنند و امیدواریم که همه قانون گرا باشیم.

نایب رئیس اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کمیسیون اصل ۹۰ در جلسه غیر علنی گزارشی را ارائه کردیم که از موارد مختلفی که در دولت های مختلف قوانینی که توسط مجلس مصوب شده است با چه تاخیر و تاملی و چه زمانی این قانون ابلاغ شده و اجرای آن شروع شده است.

وی با بیان اینکه ما در این موضوع نقص داریم گفت: این یعنی حتی قوانین که مصوب می‌شود آن زمانی که باید ابلاغ شود و آن زمان که باید اجرایی شود و به درد مردم بخورد گاهی اوقات تأخیر داشته است.

امیرحسنخانی تصریح کرد: برخی از قوانین ما، قوانین موقت است، قانون را تصویر می کنیم و فقط ۵ سال اجرا شود که نواقص آن دربیاید سپس برای دائم ما برویم آن قوانین را مصوب کنیم.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات قانون موقت مثلاً زمان آن تمام می شود و بعد از آن ممکن است دوباره قوانین موقت می آید و این ها خیلی برازنده این کشور نیست، این مشکلات را در بستر قانونگذاری داریم.

وی بیان کرد: کاری را که مجلس دهم شروع کرده این است که قوانین مزاحم را بیاید حذف کند چون برای مثال در یک موضوع چند قانون داریم و بالاخره مشخص است یکی از این ها برای کشور مناسب است و راهکار درست است.

وی اظهار کرد: از حدود شش ماه قبل مجلس دهم این کار را آغاز کرده تعداد زیادی از قوانینی که خیلی کاربردی نداشت این ها را کلا حذف و اعلام کرد این قوانین دیگر اعتبار ندارد.

امیرحسنخانی گفت: این کار ارزشمندی بود و من فکر می کنم در این حوزه مجلس دهم باید کارهای بیشتری انجام دهد، در حال حاضر مواردی که چند قانون دارند هست و هر دادگاهی و یا مدیران ما به قوانین چندگانه استناد می کنند و این باعث درگیری و مزاحمت برای کشور است و این را هم باید حل کنند.

وی در خصوص توسعه استان خراسان جنوبی گفت: استاندار خراسان جنوبی آقای مروج الشریعه از زمانی که حکم خود را گرفتند و در استان مستقر شدند موضوعات اقتصادی را جلو می برند و در هفته جاری نیز از پیشکسوتان صنعت در خراسان بزرگ و سرمایه گذاران مختلف دعوت کردند.

نایب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس ادامه داد: در روز سه شنبه جلسه ای برگزار خواهد شد تا سرمایه گذاران کار خود را در شهر های مختلف شروع کنند و امیدوارم در همه شهرستانها به ویژه در شهرستان های حوزه انتخابیه من این سرمایه‌گذاران حضور پیدا کنند و ما در مجلس در خدمت خواهیم بود تا از سرمایه‌گذاران دفاع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =