افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی طبس

معاون فن آوری و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در استان خراسان جنوبی، هفت مجوز راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای دو دفتر در بیرجند و در شهرهای طبس، بشرویه، فردوس، قائن و نیمبلوک هر کدام یک دفتر اخذ شده که تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد.

کاظم عباسی-به گزارش طبس‌نیوز، در حاشیه مراسم افتتاح دفترخدمات الکترونیک قضایی طبس معاون فن آوری و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان خراسان جنوبی به خبرنگار طبس‌نیوز گفت: دفاتر خدمات قضایی در راستای دسترسی سریع مردم به خدمات قضایی و کاهش مراجعات مردم به دستگاه قضاییه است.

عباس اسماعیلی افزود: مستند قانونی ما بند ۶ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و همچنین بند ۱۱ سیاست‌های ابلاغی که ایشان مقرر فرمودند، اتخاذ تدابیر لازم جهت کاهش فرآیند دادرسی و رعایت حقوق شهروندی و بهره مندی مردم از خدمات قضایی و بند ج ماده ۴۱ و ماده ۲۱۱ برنامه پنجم توسعه، راهبردها و اهداف قوه قضاییه و بند جیم ماده ۱۱ ارتقاء سلامت اداری کارکنان است.

وی خاطرنشان کرد: این دفاتر در سطح کشور راه اندازی شده و هم اکنون ۲۰۰ نقطه کشور متصل به این دفاتر هستند و مردم می‌توانند با مراجعه به این دفاتر هرگونه دادخواست و یا اظهارنامه داشته باشند از اینجا به سراسر کشور ارسال کنند و پیگیر پرونده‌های خود در حوزه‌های قضایی دیگر استان باشند.

معاون فن آوری و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان خراسان جنوبی تصریح کرد: مردم می‌توانند از روند دادرسی پرونده خود اطلاع پیدا کنند و از روند رسیدگی به پرونده های‌شان در سایر حوزه های قضایی کشور نیز آگاهی پیدا کنند.

وی گفت: در حال حاضر در استان خراسان جنوبی، هفت مجوز راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای دو دفتر در بیرجند و در شهرهای طبس، بشرویه، فردوس، قائن و نیمبلوک هر کدام یک دفتر اخذ شده که تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد.

اسماعیلی مطرح کرد: محدودیتی برای تعداد ثبت وجود ندارد و دفاتر از ساعت هشت صبح تا ۱۶ مشغول کار خواهند بود و اگر بعد از این ساعت ارباب‌رجوع وجود داشته باشند دفاتر یا باید ثبت کنند یا برای روز بعد نوبت بدهند و کار مردم را راه بیندازند و بیش از ۲۴ ساعت نمی‌توانند دادخواست‌ها را نگه دارند که بخواهد ثبت انجام نشود.

شایان ذکر است اولین دفترخدمات الکترونیک قضایی طبس با حضور معاونت فن آوری وبرنامه ریزی دادگستری کل استان خراسان جنوبی و رئیس و دادستان دادگستری طبس افتتاح شد.

2 دیدگاه دربارهٔ «افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی طبس;

  1. سلام هزینه جهت ثبت نام دراین دفتر چقدر است آیا بستگی به نوع پرونده و دادخواست دارد ؟ و بفرمایید سر دفتر و شماره تماس آن مرکز چند است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =