مسئولین به تکالیفشان عمل نکنند ورود می‌کنیم/ مسئولیت ستاره دار شدن جوانان بر دوش مدیران است

دادستان عمومی و انقلاب طبس با تاکید بر لزوم مدیریت گردشگرنماها در شهرستان طبس گفت: مسئولین فکری بکنند تا نوبت به برخورد کیفری نرسد در غیر این صورت با برخورد کیفری، گردشگر سالم هم ممکن است در شهرستان احساس امنیت نکند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام امیر زارع حسینی روز شنبه در نشست خبری گفت: اصل موضوع گردشگری، منافع آن، حضور افراد، محصولاتی که به فروش می‌رسد، اقامتگاه‌ها، در چرخه مالی همه منتفع می شوند، در این موارد هیچ کس اختلاف نظری ندارد و کاری به این موضوعات نداریم حتی به عنوان یک نهاد قانونی حمایت از آن وظیفه ماست.

وی با بیان این که بخش هایی از تیپ های جوان به شهرستان مراجعه می کنند که مقداری حد را گذرانده اند افزود: مسئولین مصوباتی که تاکنون درباره گردشگری داشته ایم اعم از مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر و دیگر شوراهای عالی شهرستان را جدی بگیرند.

دادستان عمومی و انقلاب طبس گفت: در مصوبه شورای امر به معروف و نهی از منکر قبل از ۲۸ صفر تصویب شد که در ایام خاص مذهبی مانند تاسوعا و عاشورا، اربعین، فاطمیه و کل ماه مبارک رمضان تورهای گردشگری به شهرستان طبس نیایند و همه مسئولین بر این مصوبه توافق کرده اند.

وی ادامه داد: موضع‌گیری امام جمعه طبس در خصوص گردشگری این است که ما اقتصادی می‌خواهیم که در آن فعل حرامی انجام نشود.

حجت الاسلام زارع حسینی افزود: جناب فرماندار نیز در پنجم آذرماه امسال طی مصاحبه ای فرمودند، گردشگران را به دو دسته گردشگر و گردشگر نما تقسیم بندی کردند که این تفکیک و تفاوتی که ایشان قائل شدند بسیار خوب بود.

وی گفت: طی روزهای آینده که ایام فاطمیه را در پیش خواهیم داشت خطاب به مسئولین دولتی می‌گوییم که گردشگرنماها را مدیریت کنند.

دادستان طبس با بیان این که مسئولین باید حرف‌هایشان را یکی کنند افزود: متاسفانه سخنانی از سوی مسئولین می‌بینیم که با سخنان قبلی خودشان همسویی ندارد.

وی ادامه داد: در جلسه ای که در سالن هلال احمر طبس در مورد افق ۱۴۰۴ طبس برگزار شد این موضوع را مطرح کردند که «طبس از نسل سوم و چهارم برای گردشگری استقبال می‌کند و هدف ما از گردشگری صرفا اقتصادی است».

حجت الاسلام زارع حسینی افزود: این سخن با مصاحبه پنجم آذر در تعارض است و یا حداقل همسویی ندارد یا شاید یک گرایی است.

وی با اشاره به ورود رهبر انقلاب به موضوع اردوهای مختلط دانشجویی و مخالفت با آن افزود: ما نیز در شهرستان این روش اختلاط را نمی پسندیم و نه قشر متدین جامعه و نه من به عنوان دادستان و مدعی العموم حاضر نیستم بیش از این تحمل کنم.

دادستان عمومی و انقلاب طبس تاکید کرد: بسیاری از مردم مراجعه کردند که جوان ما با دیدن این‌ها دچار آسیب می‌شود بنابراین اگر مسئولین به تکالیفشان عمل نکنند ما ورود میکنیم.

وی گفت: مجموعه تصمیماتی مدیران اجرایی شهر می‌گیرند که یا هدفمند یا غیر هدفمند است که اگر غیر هدفمند است باید فکری بکنند و اگر هدفمند است باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام زارع حسینی ادامه داد: مسائلی همچون ژئوتوریسم، ژئوپارک، مباحث منافع صرف اقتصادی گردشگری، پذیرش نسل سوم و چهارم را که کنار هم می‌چینیم مشاهده میکنیم رویکردی دارند که در آن تربیت جوانان نیست بلکه رویکردی است که میخواهند اباحه‌گری را ترویج کنند و این خیلی آفت است.

وی افزود: مجموعه این مباحث را مطرح و منافع اقتصادی آن را پررنگ میکنند و جامعه مذهبی و سنتی طبس را به سمتی می‌برند که در مباحث اجتماعی، ارزش های ما ضربه زیادی خواهد خورد.

حجت الاسلام زارع حسینی با انتقاد از برگزاری گسترده جشن های یلدا در مدارس طبس گفت: دو روز مانده به یلدا در تمام مدارس جشن های متعدد برگزار کنیم این هم از قبیل حرکت های خزنده است برای این که نسل جوان ما را به تفکرهای ملی گرایانه سوق دهند.

دادستان طبس گفت: بر اساس پیشنهادی که ارائه شد مقرر شده شاخص های گردشگری سالم را در یک هم اندیشی تعریف کنیم و در آن نشست بررسی می شود گردشگری سالم چه معیارها و حدودی دارد و از صاحبان فن هم استفاده شود.

وی ادامه داد: همچنین در هم اندیشی مذکور جوانان و اقامتگاه ها نیز هر کدام ایده های خود را مطرح کنند تا موضوع گردشگری را سالم سازی کنیم نه این که ببندیم چون کسی دنبال بستن آن نیست.

حجت الاسلام زارع حسینی تاکید کرد: در ایام فاطمیه که در پیش است هم مردم توقع دارند و ما نمیخواهیم به برخورد کیفری و قضایی برسد ولی اگر مسئولین دولتی به تکالیفشان عمل نکنند متاسفانه ناچار هستیم مطابق قانون برخورد کنیم و اگر برخورد سختی انجام دهیم اصل گردشگری سالم دچار مشکل خواهد شد.

وی ادامه داد: مسئولین فکری بکنند تا نوبت به برخورد کیفری نرسد در غیر این صورت با برخورد کیفری، گردشگر سالم هم ممکن است در شهرستان احساس امنیت نکند.

دادستان عمومی و انقلاب طبس بیان کرد: اگر مدیران به تکالیف خود عمل کنند ما هیچ تمایلی به برخورد کیفری نداریم اما اگر به وظایفشان عمل نکردند شک نکنند ما علی رغم این که تمایل نداریم این بار این کار را خواهیم کرد.

وی با بیان این که برخورد کیفری با جوانان برای طبس سرشکستگی است افزود: در صورت برخورد کیفری با جوانان، مدیرانی که درها را باز کردند و هیچ کنترلی نکردند و دغدغه فرهنگی ندارند و مدیریت درست و تبلیغات کافی نکردند، در ستاره دار کردن جوانان کشور مقصر هستند و باید فردا پاسخ خانواده های آنان را بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =