عزاداری های شهادت حضرت زهرا(س) با شکوه برگزار شود

امام جمعه طبس گفت: مقام معظم رهبری نظرشان این است که عزاداری های حضرت زهرا سلام الله علیها باید مثل عزاداری های عاشورا باشکوه باشد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه طبس گفت: اساس پیشرفت های همه اسلام و مناسباتی که برگزار میشود حضرت زهرا(س) هستند.

وی افزود: حضرت زهرا (س) یگانه دختر پیامبر و کسی هستند که در راه امامت و ولایت جانشان را دادند.

امام جمعه طبس بیان کرد: در سالهایی که آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب، رئیس جمهور بودند در سمینارهای ائمه جمعه سراسر کشور یکی از خواسته های ائمه جمعه از ایشان تعطیل رسمی شدن روز شهادت حضرت زهرا(س) بود.

وی افزود: ایشان در پاسخ می فرمودند اگر روز شهادت حضرت تعطیل رسمی اعلام شود، ممکن است کارمندان و مدیران دنبال کار شخصی و مسافرت و … رفته و به جلسات روضه حضرت زهرا (س) نروند و دغدغه ایشان این بود اما بعد از اصراری که به ایشان شد قبول کردند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: اگر در روز شهادت حضرت زهرا(س) که تعطیل رسمی شده است کارمندان و مدیران به جای شرکت در عزاداری حضرت زهرا (س) به جاهای دیگر بروند مرتکب خلاف شرع شده اند.

وی با اشاره به شیوه های مبارزه حضرت زهرا(س) با دشمنان افزود: اعتراض به خاموشان و ساکتان از جمله روش‌های مبارزه حضرت زهرا(س) بود که ایشان به کسانی که ظلم به امام علی (ع) را می دیدند و حرف نمی‌زدند تذکر می‌دادند و تهدید می‌کردند که این سکوت شما یک گناه بزرگ است.

امام جمعه طبس ادامه داد: امروز هم اگر کسانی در مقابل جنایات آمریکا علیه انقلاب اسلامی و مردم ما و علیه ولایت و کسانی که در صدد تضعیف انقلاب هستند سکوت کنند و وظیفه شان را انجام ندهند مانند همین کسانی هستند که حضرت زهرا(س) نسبت به آن‌ها ناراضی بودند و نفرین کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا که این همه دم از قدرت و دموکراسی و امنیت میزند، یک دانش آموز اخیرا در یکی از دبیرستان های ایالت های این کشور هم کلاسی های خود را به رگبار بست که بیش از ۲۰ نفر از دانش آموزان کشته و عده زیادی هم مجروح شدند.

وی افزود: ما باید قدر امنیت کشورمان را بدانیم و شکرگزار باشیم.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با اشاره به راهپیمایی ۲۲بهمن گفت: روز ۲۲ بهمن، بر حسب وظیفه و تکلیف، ما مقداری در راهپیمایی شرکت کردیم ولی بعد از آن عازم مشهد بودیم.

وی افزود: این سفر به خاطر سمینار ائمه چهار استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و استان گلستان انجام شد.

امام جمعه طبس گفت: از نیمه راه راهپیمایی به خاطر این که به این سمینار برسیم رفتیم اما بعد مطلع شدیم برداشت هایی شده است که گفتند امام جمعه مریض هستند و به همین خاطر رفتند مشهد، که چنین چیزی نیست و سفر به خاطر سمینار صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 4 =