اغلب برنامه های بسیج، فرهنگی، هنری و بصیرتی است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: بسیج نیروی اقتضایی است و فقط کار نظامی نمی کند و اغلب برنامه های بسیج فرهنگی، هنری و بصیرتی است.

به گزارش طبس نیوز، سردار علی قاسمی در حاشیه اجرای نمایش میدانی «بانوی آسمانی» در طبس در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز گفت: اسلام برهه های حساس و مقاطع درخشانی دارد که اگر به صورت هنر و نمایش اجرا شود ماندگاری آن بسیار زیاد است.

سردار قاسمی بیان کرد: بخش های مختلف تاریخ اسلام را می شود در قالب هنر ارائه داد و یکی از کارهای خوبی که هنرمندان طبس انجام دادند بخشی از زندگی حضرت زهرا(س) و کمک ایشان به اسلام و پیامبر(ص) و به ویژه بخش دفاع از ولایت و فداکاری ایشان را به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: برای جوانان و نوجوانان و درک بهتر، نمایش های میدانی، خیابانی و صحنه ای مناسب تر است.

وی ابراز امیدواری کرد: ان شالله هنرمندان قیام کنند و در این راه مقاطع تاریخ اسلام را به نمایش بگذارند.

سردار قاسمی خاطرنشان کرد: با امکاناتی که امروز وجود دارد اکثر جوانان ما که ذوق و سلیقه دارند خود میتوانند این برنامه ها را مثل جشنواره فیلم عمار اجرا کنند.

وی افزود: فیلم هایی را با امکانات محدود میسازند و نمایش میدهند که نیاز به سالن و سینما ندارد و در تک تک مدارس و حسینیه ها نمایش داده می‌شود.

وی گفت: در تئاتر خیابانی مقوله ای است که به راحتی میتوان ارزش های دینی، اجتماعی را کار کرد، امیدواریم جوانان پیام مقام معظم رهبری را بگیرند و آتش به اختیار چه در زمینه اقتصادی و فرهنگی باشند.

وی عنوان کرد: بسیج نیروی اقتضایی است و فقط کار نظامی نمی کند و اغلب برنامه های بسیج فرهنگی، هنری و بصیرتی است.

وی ادامه داد: توانمندی در بسیج است که اینگونه برنامه ها را اجرا کند، ما امروز جنگ و شبیخون فرهنگی داریم که باید با کارهای فرهنگی و هنری با آن مقابله کنیم.

وی گفت: خیلی از ائمه ما زندگانی آنها معرفی نشده مانند امام هادی(ع)، امام جواد(ع) و امام حسن عسکری(ع) که جوانان میتوانند به راحتی آن را به تصویر بکشند که برای نوجوانان جا بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 13 =