امام جمعه طبس معرفی شد

حجت الاسلام محمدرضا محمدی به عنوان امام جمعه طبس معرفی شد و اولین خطبه نمازجمعه را در این شهر اقامه کرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، معاون گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور روز جمعه در آیین معارفه امام جمعه طبس گفت: همه برای روشنگری وظیفه داریم و بار مسئولیت امام جمعه برای بصیرت افزایی بیشتر است.

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب افزود: نمازجمعه با حکومت صفویان آغاز و در جریان پیروزی انقلاب اسلامی دارای یک نظام سازمان یافته مردمی شد و امروز ۹۰۰ مکان داریم که نمازجمعه در آنجا برپا می شود.

وی بیان کرد: پیوند میان ائمه جمعه و رهبری بسیار مبارک است و انتصاب ائمه جمعه به ولایت فقیه جزو نکات بسیار مهم و ارزشی است که شاهد آن هستیم.

وی گفت: نمازجمعه را نماز عبادی و سیاسی می دانیم که کارکردهای مختلفی از جمله فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارد و از بعد فرهنگی و اخلاقی می توان دعوت مردم به دینداری و تقویت معنویت در نمازجمعه و از نظر سیاسی تببین خط مشی های نظام اسلامی، دفاع از سیاست های نظام اسلامی، تشویق مردم به مشارکت های سیاسی، دفاع از کشور، نظارت بر عملکرد مسئولین همراه با نقد منصفانه در تریبون نماز جمعه، دعوت مردم به حفظ وحدت و پرهیز از اختلافات را نام برد.

رضوانی نسب ادامه داد: افزایش اعتماد مردم به نظام اسلامی، افزایش انسجام اجتماعی و آگاهی های مردم، ایجاد فضای دوستی و دعوت آنها به حفظ نظم عمومی از کارکردهای اجتماعی و استقلال اقتصادی و ضرورت آن، رفع مشکلات اقتصادی با نگاه تعاون و همکاری در ابعاد مختلف از کارکردهای اقتصادی نمازجمعه است.

وی با اشاره به حساسیت انتخاب امام جمعه طبس گفت: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه شامل ۹ نفر منتصب به مقام معظم رهبری هستند که تصمیم می گیرند در مورد اینکه چه کسی امام جمعه کدام شهر و با چه برنامه ای باشد.

وی بیان کرد: با توجه به موارد مختلف، نامه ها، افراد و گروه ها و حساسیت ها در نهایت به این جمع بندی رسیدند که حجت الاسلام محمدی سکان دار امام جمعه طبس شوند و درخواست می کنیم این امام جمعه را به عنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی حفظ کنید.

وی گفت: امام جمعه فقید طبس حجت الاسلام مهاجریان مقدم در مدت نزدیک به سه دهه فعالیت خود در این نهاد شاهد خدمات بی شماری از ایشان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره در این شهرستان و سایر مراکز و اجتماعات بزرگ بودیم و ایشان مردمی و اهل خدمت به مردم در راه رضای خدا بودند.

معاون گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه حکم حجت الاسلام محمدی را به عنوان امام جمعه طبس به مدت سه سال را قرائت کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در این آیین به بیان زیرساخت های و پتانسیل های شهرستان طبس پرداخت و افزود: وجود معادن غنی، راه آهن شرق کشور در این شهرستان، منابع انسانی و مدیریتی، قرار گرفتن در پنج راه ریلی در مرکز کشور باعث شده در موضوع چشم انداز توسعه، عزم را جزم کنیم.

سید مهدی طلائی مقدم با اشاره به توسعه صنعت گردشگری طبس بیان کرد: رشد گردشگری در سنوات گذشته رخ داد و امسال به اوج خود رسید که در مباحث مختلف اقتصادی مردم طعم آن را چشیدند.

وی با تاکید بر ضرورت عزم و همدلی ملی گفت: امام جمعه می تواند نقش بسیار موثر در روند رو به رشد توسعه شهرستان داشته باشد.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی امام جمعه جدید طبس نیز گفت: نمازجمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر است، ما در زمانی قرار داریم که از همه جوانب تحت هجوم دشمن هستیم.

وی افزود: این قرارگاه هرچه فعال تر باشد امیدبخش به جامعه و مرکز وحدت و اتحاد می شود و اگر از ناحیه هر فرد، گروه، حزب و جریانی تضعیف شود خواسته یا ناخواسته به دام دشمن افتاده است.

وی بیان کرد: روحیاتم تعامل است و همه ما نیروی نظام و انقلاب هستیم که چارجوب نظام امروز خط قرمز برای همه ماست و امیدواریم در این مدار ترسیم شده برای حرکت و پیشبرد اهداف انقلاب به آن سرمنزل مقصود بتوانیم موفق شویم.

امام جمعه طبس عنوان کرد: یک عامل بسیار موفقیت آمیز در شهرستان طبس علیرغم پتانسیل ها و نخبگان وجود امامزاده است که باید همه کارهای فرهنگی شهر تحت الشعاع آن قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اگر گردشگری را فرصت خوبی می دانیم که می دانیم در عین حال ممکن است در جاهایی آسیب به همراه داشته باشد و برای نظام چالش ایجاد کند و همه توسعه طبس ثمرات خود را در سر سفره مردم خود را نشان دهد.

حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم امام جمعه فقید طبس روز جمعه چهارم اسفند ۹۶، به علت ایست قلبی در سن ۷۵ سالگی درگذشت و در صحن قدس حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد. وی مدت ۲۸ سال امامت جمعه شهر طبس را بر عهده داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 11 =