بی‌تفاوتی نسبت به مسئله فلسطین نشانه جهل و خصومت است

امام جمعه طبس گفت: هر انسانی که ادعای خداشناسی دارد نمی‌تواند در قبال مسئله فلسطین بی تفاوت باشد این بی‌تفاوتی نشانه جهل یا خصومت است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز ، حجت الاسلام محمدی در خطبه های نماز جمعه افزود: دیروز نخست وزیر اسرائیل گفت راهپیمانی روز قدس حمایت از ایران است و از همه دنیا خواست در این راهپیمایی شرکت نکنند اما حضور مردم باشعور و بابصیرت چشمگیر بود.

وی بیان کرد: مسئله قدس برای ما مسلمانان موضوع دینی، بشری و سیاسی است که از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

امام جمعه طبس اظهار داشت: بیت المقدس یک مکان مقدس و سومین حرم بزرگ جهان بشریت بعد از مکه و مدینه مورد اتفاق همه مسلمانان عالم است.

وی ادامه داد: هر انسانی که ادعای خداشناسی دارد نمیتواند در قبال مسئله فلسطین بی تفاوت باشد این بی تفاوتی نشانه جهل یا خصومت است.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: بدترین دشمن ما اسراییل و صهینویسم جهانخواری است که خود را ارباب دنیا میداند و تفکرشان این است که خدا بشر را برای خدمت به یهود خلق کرد که تفکری غلط و شوم است.

وی به انتقال پایتخت اسراییل از تل آویو به بیت المقدس اشاره کرد و آن را دهن کجی استکبار به مسلمانان دانست.

خطیب نماز جمعه طبس خاطرنشان کرد: شما خروشیدید و با مشت های کوبنده و شعارهای خود نظام سلطه، آمریکا و اسرائیل را محکوم کردید و امیدواریم نقشه های شوم آنها نقش بر آب شود.

وی یادآور شد: ۷۰ سال است مسلمانان مظلوم فلسطین آواره هستند، سرزمینشان را گرفتند، زن و بچه آنها را کشتند و زیر آوار بردند و از اولین امکانات ابتدایی زندگی بشر که آب و غذا و داروست محروم کردند.

امام جمعه طبس از زحمات بسیجیان و هیات رضوی و حضور پرشور مردم برای برپایی مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام تشکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد با مقایسه اول انقلاب با دوران صدر اسلام گفت: امام راحل در صدر انقلاب دشمنان در مقابلشان صف آرایی کردند.

وی ادامه داد: احزاب و گروهک هایی بودند که امام آنها را غیرقانونی اعلام کرد اینها با انقلاب امام مخالف اند، برخی خشک مقدس هایی که به دلیل مسائل سلیقه ای با امام و انقلاب، جنگ و دفاع مقدس، امروز با نظام سلطه سیاست های ننگینی دارند که مانند خوارج کج فهم هستند.

وی افزود: برخی دنبال منافع هستند مانند فتنه گران که نظام را به چالش کشیدند و ۸ ماه دردسر درست کردند اینها همان افرادی هستند که برای پست و مقام و منصب در مقابل نظام صف آرایی کردند.

امام جمعه طبس بیان کرد: برخورد امام با اینها قاطع و باصلابت بود، مردم در صحنه حضور پیدا کردند و اینها امام و ولایت را باور کردند و نسبت به آرمان امام و رهبری در صف ایستادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هدف دشمن اینست که ما از نقاط مثبت خود مانند انرژی هسته ای، صنعت، تکنولوژی صرف نظر کنیم.

وی ادامه داد: وقتی موضوع موشکی را پیش میکشد میخواهد ما از نقاط قوت خود صرف نظر کنیم و دشمن قدم به قدم میخواهد راحت تر بر این ملت مسلط شود اما کور خوانده ملت در مقابل همه توطئه های استکبار در صحنه حاضر و تا پای جان اسقامت خواهند کرد.

وی به فصل گرما اشاره و به صرفه جویی در مصرف انرژی تاکید کرد.

امام جمعه طبس از صدا و سیمای استان خراسان جنوبی بابت پوشش مراسمات پخش قرآن زنده از دو شبکه و مراسمات سحر را تشکر کرد.

وی به برگزاری جشن گلریزان برای زندانیان غیرعمد در بوستان شهدای گمنام طبس اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =