آمریکا با هدف مذاکره مجدد از برجام خارج شد/ رییس جمهور ما مذاکره با آمریکا را دیوانگی می‌داند

امام جمعه موقت طبس گفت: آمریکا به این امید که دوباره فشار بیاورند و ایران را پای مذاکره بنشانند از برجام خارج شد، ما تاکنون سیاست سرسختانه و ایستادگی داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام احمد مودب در خطبه های نماز جمعه گفت: شرایط فعلی کشور ما حساس است، اگر در گذشته امید می رفت که مشکلات کشور با گفتگو و مذاکره حل می شود پس از مذاکره و خراب کردن برخی از پل های پشت سر و ایجاد امید کاذب در مردم، اکنون به نقطه اول رسیدیم.

وی افزود: مقصر، دشمن ما آمریکاست ولی طبیعی است که در این فرآیند تصمیم گیران نیز نقش داشته اند و شاید به امروز نمی‌اندیشیدند و باور نمی کردند و این انتظار را نداشتند، شاید هم داشتند و متوجه این امر نیستند، آنها در راس هستند و ما توان شناخت نیت ها و اهداف سیاست های کلان و خرد آنها را نداریم.

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: در مجموع رسیدیم به نقطه سرخط با یک سری عقب نشینی ها و خسارت هایی که به سادگی قابل جبران نیست و زمانی که از دست رفته است.

وی گفت: آمریکا به این امید که دوباره فشار بیاورند و ایران را پای مذاکره بنشانند از برجام خارج شد، ما تاکنون سیاست سرسختانه و ایستادگی داشتیم.

حجت الاسلام مودب بیان کرد: انتظار رییس جمهور آمریکا مذاکره است این در حالی است که رییس جمهور ما مذاکره با آمریکا را دیوانگی می‌داند ولی ترامپ هنوز منتظر است مذاکره مجددی شکل بگیرد.

وی یادآور شد: برجام اول که محقق شد در ایران دو دستگی به وجود آمد، عده ای نمی توانستند بفهمند که آمریکا قابل اعتماد نیست و مذاکره حل مشکل نمیکند ولی شکست برجام اول نشان داد که نمی‌توان به آمریکا و هم پیمانانش دلخوش کرد.

وی با بیان اینکه مذاکره برای آمریکا مهم است، گفت: خروج آمریکا از برجام دو حالت فرصت سوزی یا گرفتن فرصت دارد و بستگی به عمل دولت و ملت ما دارد که فرصت را از او بگیرند و ناکامش کنند و یا آنها همچنان امید بازگشت ایران به مذاکره را داشته باشند.

امام جمعه موقت طبس تاکید کرد: ملت و دولت چنان مشت محکمی بر دهانشان بزنند که این خواب هرگز تعبیر نشود.

وی با بیان این مطلب که خروج آمریکا از برجام برای گرفتن فرصت بهتری بود گفت: این خواسته استراتژیک برای آمریکاست که اگر محقق نشود ضرر میکند حال که ایران پاسخ نمیدهد و ایستادگی میکند آمریکا با سه ضلع شوم خود وارد عمل شده است.

حجت الاسلام مودب اظهار کرد: ضلع اول خود آمریکاست که با خروج از برجام و ایجاد فشار در پی تحقق خواسته هایش است؛ ضلع دوم اروپا و جلوگیری از نفوذ و محدودیت از طریق آنها برای ایران است و ضلع سوم مزدوران داخلی هستند که زمینه را برای دخالت خارجی محقق میکنند.

وی افزود: افرادی در داخل وجود دارند که جای پای دشمن را باز می کنند، وطن فروش و کج فهم هستند، بیانیه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشتند با چند امضا که در داخل یکی از احزاب تندرو ادعای اصلاح طلب هم امضا می کند و بقیه عمده خارج نشین یا ضد انقلاب و یا فرار کردند یا محکومیت دارند و یا در شبکه های بیگانه کار می کنند.

وی بیان کرد: این بیانیه را می‌توان به جام زهر دوم که به رهبر معظم انقلاب تعارف می‌شود تشبیه کرد و در شرایطی که کشور از حساسیت ویژه برخوردار بود ایشان تن به جام زهر اول ندادند و ایستادند و امروز می بینیم شرایط جهانی و منطقه ای چقدر متفاوت است.

امام جمعه موقت طبس گفت: شرایط امروز آمریکا طوری نیست که کسی از آن نگران باشد و بترسد.

وی خاطرنشان کرد: توجه مردم به وظیفه خود، گسترش تولید، مصرف تولیدات داخلی، پرهیز از اسراف و تجمل، تحمل مقداری از سختی ها، توجه مجلس به شجاعت، تلاش جهادگرانه قوه اجرایی، گسترش نظارت قوه قضاییه و گوش به فرمان بودن از رهبر معظم انقلاب از راهکارهایی است که برجام معیوب و تحریم ها و محدودیت های هسته ای را برای دشمن، آشفته و تعبیرناشدنی خواهد کرد.

حجت الاسلام مودب به مناسبت های تخریب قبور ائمه بقیع، روز اصناف، وفات شیخ بهایی و روز مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =