بیایید برای یکبار هم شده استاندار بومی را تجربه کنیم

جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه خراسان جنوبی در بیانیه‌ای خواستار معرفی استاندار خراسان جنوبی از بین نیروهای بومی شدند.

طبس نیوز:جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه خراسان جنوبی در بیانیه‌ای خواستار معرفی استاندار خراسان جنوبی از بین نیروهای بومی شدند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،بخشی از بیانیه جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه خراسان جنوبی در باب معرفی استاندار آینده خراسان جنوبی به شرح زیر است:

در هفته‌های اخیر اظهارات متفاوتی از سوی مسئولان از جمله نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که مرور آن حکایت اختلاف نظر جدی اعضای محترم مجمع نمایندگان استان بر سر موضوع استاندار بومی و غیر بومی دارد.

در حالی که در ابتدای طرح موضوع انتخاب استاندار اغلب نمایندگان در گفت‌وگو با رسانه‌ها و روزنامه‌ها از انتخاب استاندار بومی سخن گفتند،اما هر روز موضع آنان تغییر کرد.

تغییر موضع نمایندگان استان از سوی صاحبنظران اینگونه تحلیل شد که اعضای مجمع نمایندگان استان نمی‌توانند روی گزینه بومی اجماع کنند و متاسفانه باری دیگر باید نیروهای بومی و شخصیت‌های ملی و بانفوذ استان چوب برخی اظهارات غیرکارشناسی را بخورند.

البته برخی نیز اینگونه تحلیل کردند که شاید استاندار بومی انتخاب شود و موفقیت‌هایی داشته باشد که سبب شود با نمایندگان فعلی استان در انتخابات آینده مجلس رقابت کند.

تحلیل دیگری هم مطرح شد به مصداق جمله معروف “مرغ همسایه غاز است”، یعنی انگار گزینه‌های بومی صدها درجه از نیروهای بومی استان ما بهتر هستند و می‌توانند منجی مشکلات باشند.

در هر صورت نباید از این واقعیت غفلت کرد که انتخاب استاندار بومی خواست اغلب مردم استان و حتی آن طور که قائم مقام نماینده ولی فقیه در خطبه‌های روز گذشته نماز جمعه بیرجند مطرح کرد، خواست وی بود و چه بسا بسیاری از دلسوزان استان نظر واحد بر روی گزینه بومی دارند.

مردم استان انتظار دارند برای یک بار هم که شده همه مسئولان استان برای گزینه بومی با در نظر گرفتن توان انسانی ۱۱ شهرستان در راس مدیریت خراسان جنوبی تلاش کنند. زیرا بدون شک مدت‌ها طول خواهد کشید تا گزینه‌ غیربومی استان ما را بشناسد و زمانی که به مشکلات استان واقف می‌شود ساک مسافرت برای پست‌های بالاتر می‌بندد و یا دوران مسئولیتش پایان می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + یازده =