منطقه طبس گرمسیری نه، بلکه داغسیری است/ قطعی برق در طبس تجدید نظر شود

امام جمعه طبس گفت: منطقه طبس گرمسیری نیست، داغسیری است این موضوع را در استان، مدیر کل و نماینده محترم پیگیری کنند و دستور اکید دهند که موضوع در شهرستان طبس سر و سامان پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی با اشاره به ولادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) و روز دختر گفت: دختران امروز جامعه ما این بانوی مکرمه را الگوی خود قرار دهند، ۲۷ سن شریف ایشان بود اما ذره ای خطا و لغزش نداشتند.

وی ادامه دهد: روز قیامت حضرت معصومه(س) بر زنان و دختران جامعه ما، حجت است که بهانه‌های مختلف لباس‌هایشان دشمن پسند نباشد و حجاب، نجابت، عفت و رفتار و سبک سری‌هایشان طوری نباشد که به جایگاه و منزلت دختر اسلامی و مسلمان لطمه بزند.

وی گفت: گاهی برخی رفتارها گرچه کم است اما جای گله دارد که در شهر دارالمومنین طبس زن و شوهری جوان، خانم وضعیت مناسبی ندارد که در شان یک انسان شیعه مسلمان نیست.

خطیب نماز جمعه طبس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در طول تاریخ ایران تنها جنگی که یک وجب از خاک را به دشمن ندادند جنگ تحمیلی جمهوری اسلامی بود و رزمندگان و ایثارگران به میدان آمدند و از انقلاب و نظام خود دفاع کردند.

وی یادآور شد: جنگ برای ما ملالت‌ها و تلخی‌هایی داشت و بیش از ۲۳۰ هزار شهید دادیم، خراسان جنوبی دو هزار شهید و شهرستان طبس ۲۲۱ شهید عزیز والا مقام دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مهرماه کنگره شهدا برگزار می شود، همه ما باید خود را برای برگزاری آبرومندانه کنگره شهدا آماده کنیم.

امام جمعه طبس بیان کرد: مظهر اقتدار ایران شهدا هستند و امیدواریم بتوانیم دینی را که در مقابل شهدا داریم ادا کنیم.

وی افزود: استقامت مردم از درس های دفاع مقدس است و مردم فهمیدند در مقابل زورگویان باید بایستند و حق خود را بگیرند.

وی با اشاره به موضع انقلابی رییس جمهور گفت: رییس جمهور فرموند مسئولین ما با روحیه جهادی کار کنند و فرمان رییس جمهور با زیر مجموعه دولت است که باید از سفرهای اضافی پرهیز کنند سفرهای خارجی را کمتر کنند برای نظام و مردم هزینه نتراشند.

وی ادامه داد: موضع قاطع رییس جمهور در مقابل آمریکا و غیره در مورد اینکه اگر بنا باشد نفت ایران در منطقه تحریم شود و نگذرانند به فروش رسد منطقه برای دنیا ناامن خواهد شد، چنین موضع قاطعی را ما از رییس جمهور محترم انتظار داشتیم که جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم مسئولین اینطور مواضعی بگیرند و دل مردم را شاد کنند.

حجت الاسلام محمدی با گلایه از قطع برق در طبس گفت: این موضوع را باید سر و سامان دهند و شهرستان طبس را با شهرهای دیگر استان مقایسه نکنند و نگویند سهمیه شهر طبس این مقدار و سهمیه شهر دیگر این مقدار است.

وی تاکید کرد: منطقه طبس گرمسیری نیست، داغسیری است این موضوع را در استان، مدیر کل و نماینده محترم پیگیری کنند و دستور اکید دهند که موضوع در شهرستان طبس سر و سامان پیدا کند.

حجت الاسلام محمدی گفت: برخی بچه کوچک در خانه دارند، آدم بزرگ میتواند خود را باد بزند اما بچه را چکار میشود کرد؟

وی گفت: امیدوارم این دقت لازم را داشته باشند و اگر هم ناچار به قطع برق شوند حداقل از طریق اداره و شرکت مربوطه اطلاع رسانی شود.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدوارم در مورد طبس تجدید نظر کنند و این مشکل برای مردم طبس نباشد.

امام جمعه طبس در مورد تغییر ساعات کار ادارات توسط دولت گفت: دولت محترم ساعات کار ادارات را تغییر داد و یکساعت زودتر آورد برای اینکه در مصرف صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: اگر اداره ای ساعت ۶ بیاید کولر را روشن کند و ساعتی که میخواهد برود خاموش کند چه فرقی میکند که ساعت ۷ برود یا برخی در ادارات پرده ها را میکشند و با برق اتاق را روشن نگه میدارند، دولت نظارت کند کارمند توجه کنند، تغییر ساعت کاری توسط دولت برای صرفه جویی در مصرف است.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: امروز دچار بحران برق هستیم اگر ما جریان را مدیریت نکنیم ممکن است مشکلات زیاد شود مردم نیز دقت کنند و صرفه جویی کنند.

وی به مناسبت های روز بهزیستی و تامین اجتماعی، سالروز تاسیس شورای نگهبان به فرمان امام نیز اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 19 =