بیشتر مشکلات اقتصادی ناشی از بی تدبیری است

امام جمعه طبس با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و آغاز تغییرات در دولت گفت: دولت این تغییرات را با تغییر رئیس بانک مرکزی آغاز کرد، بخشی از مشکلات متاثر از جنگ اقتصادی دشمن است اما متاسفانه بیش از آن بی تدبیری است که مشکلات را به وجود می‌آورد.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی در خطبه های نماز جمعه طبس افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی، دولت به این نتیجه رسید که باید تغییراتی را در کابینه ایجاد کند.

وی افزود: البته قانونی را در مجلس گذراندند که حدود ۲۰ استاندار کنار خواهند رفت با توجه به این افراد بازنشسته هستند و دوباره به کارگیری شده اند که این قانون اگر تصویب شد و شورای نگهبان تأیید کرد روزنه ای امیدی است که دولت جوانگرا شود و با روحیه جوان‌گرایی بتوانند خدمات بهتر و بیشتری برای نظام انجام دهند.

امام جمعه طبس گفت: چرا وضع ارز و سکه طی دو ماه به جایی برسد که شخصی به عنوان سلطان سکه معروف شود و ۲ تن سکه خریداری کند و یا افرادی ارز دولتی دریافت کنند و از خارج کالای غیر ضرور وارد کنند و با ارز هشت هزار تومان بفروشند و چرا نباید با این افراد برخورد شود؟

وی خاطرنشان کرد: مردم به خاطر نجابتشان و تعهد درونی که نسبت به انقلاب دارند صدایشان درنمی‌آید اما توقع این است که سازمان های مربوطه و قوه قضاییه همانطور که ریاست محترم جمهور دستورش را صادر کردند با عوامل مخل اقتصادی که با نان و معیشت مردم این گونه بازی میکنند برخورد قاطعانه داشته باشند.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: امیدوارم مسئولین وقت بیشتری برای مردم بگذرند، مسئول در تفکر انقلابی و دینی ما، خدمتگزار جامعه است.

وی با بیان این که مخالف برگزاری جلسات نیستم افزود: برگزاری برخی جلسات اداری ضروری است اما گاهی جلساتی طولانی، بی‌محتوا و غیرضروری برگزار می‌گردد که موجب می‌شود مراجعان تا اتمام این جلسات منتظر بمانند که باید مسئولین توجه کنند.

امام جمعه طبس با اشاره به ۶مرداد روز کارآفرینی و فنی و حرفه ای گفت: باید به موضوع مهارت آموزی در کشور توجه بیشتری شود.

وی افزود: مدیران و معلمان که هدایت تحصیلی دانش آموزان را بر عهده دارند آنها را به این سمت و سو تشویق کنند تا دانش آموز بعد از دبیرستان یا دانشگاه مهارتی داشته باشد که با آن بتواند به نفع خود و خانواده اش استفاده کند.

وی با اشاره به شهادت شیخ فضل الله نوری در ۹ مرداد ۱۲۸۸ گفت: ایشان از رهبرانی بودند که انقلاب مشروطه را به ثمر رساندند اما چون در بدنه انقلاب مشروطیت روشنفکران بی تعهد ورود پیدا کردند، جریان انقلاب مشروطه را به انحراف کشاندند و به حدی که رهبر جریان مشروطه را پای چوبه دار بردند و اعدام کردند.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: این که مقام معظم رهبری بارها هشدار از جریان نفوذی ها به مردم و مسئولین می‌دهد به همین دلیل است.

وی ادامه داد: اگر نماینده بد به مجلس ما نفوذ پیدا کند و در ارکان نظام یک فرد نفوذی راه پیدا کند، به انقلاب ضربه میزند و این تجربه تلخ را در نهضت مشروطه داریم.

امام جمعه طبس با اشاره به پاسخ اخیر سردار سلیمانی به یاوه گویی های مسئولین آمریکایی گفت: روح ولایت به انسان اینگونه شهامت می دهد، ایشان خود را سرباز ولایت معرفی می‌کند و ای کاش وزرا و مسئولین ما خود را خدمتگزار ولایت بدانند تا در چشم ملت عزیز و در دنیا مقتدر باشند.

دیدگاهی در “بیشتر مشکلات اقتصادی ناشی از بی تدبیری است

  1. بی تدبیری هست اما بخش زیادی از ائمه جمعه کشور هم شعار محور و اعتراض محور هستند و خیلی منفعلانه رفتار می کنند
    متاسفانه فقط یاد گرفتیم آه و ناله کنیمو به این و اون بتازیمو اعتراض وارد کنیم.
    خیلی دوست دارم بدونم چقدر از این صحبت ها از روی علم و آگاهی و متکی بر اصل انصاف مداری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =