فرماندار ویژه طبس: شرط لازم و کافی توسعه، همت مردم است

فرماندار ویژه طبس با اشاره روند مهاجرت معکوس در دیهوک و عشق آباد گفت: روند رو به توسعه در دو بخش دیهوک و دستگردان دارد اتفاق می افتد و شرط لازم و کافی توسعه، همت مردم است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، سیدمهدی طلائی مقدم روز شنبه در نشست شورای اداری در بخش دستگردان طبس افزود: نگرانی بسیار عمده ای که داشتیم در مورد مهاجرت بود که آمار شش ماه گذشته نشان میدهد مهاجرت معکوس شده و این روند رو به رشد است و در دیهوک تقریبا دارند برمی‌گرند و مهاجرت در عشق آباد نزدیک به صفر می‌رسد.

فرماندار ویژه طبس بیان کرد: جاده پیرحاجات به لحاظ اینکه ردیف بودجه ملی آن حذف نشود در سال گذشته اعتباری منظور شده است و امسال نیز مجدد پیگیری میکنیم و این راه یکی از آرزوهای مردم بخش دستگردان است.

فرماندار ویژه طبس افزود: باند دوم محور طبس به عشق آباد امسال در کمیته برنامه ریزی اعتبار گذاشتیم و از سمت طبس از سال گذشته آغاز شده است و از سمت دیهوک و عشق آباد به طبس هر دو امسال انجام خواهد شد و برای ابنیه فنی محور عشق آباد به بردسکن نیز امسال اعتباراتی را در حد وسع شهرستان گذاشتیم.

وی در مورد واگذاری زمین در شهر عشق آباد افزود: واگذاری زمین در عشق آباد را با پیگیری هایی که مدیر راه و شهرسازی طبس انجام دادند به هفته دولت میرسانیم و در مصوبات می آوریم و شهرداری به عنوان پیمانکار پای کار بیاید و برای آنها منافع دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی در خصوص مجموعه ساحلی شهر عشق آباد گفت: در کمیته برنامه ریزی شهرستان دو مجموعه در نظر گرفته شده هر جایی که شهرداری بتواند تامین کند که یکی از آنها در تپه طاق بود و اکنون نیز آماده‌ برای سه مجموعه دیگر هستیم مشروط به اینکه دهیاران به ویژه دهیاری های مراکز دهستان ها و دوستان در شهر عشق آباد زمین تامین کنند هر کدام هم ۱۰ میلیون تومان ما پول میگذاریم و مجموعه ساحلی انجام میدهیم.

وی بیان کرد: پارک جنگلی جنب روستای هودر که در اختیار منابع طبیعی است و این را پیگیری می کنیم که اگر بتوانیم آب را تامین کنیم و استخر دو منظوره اینجا احداث شود شاید بتوان اعتباری ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان استخر شنا ایجاد شود.

طلائی مقدم گفت: موضوع اصلاح شبکه آبرسانی و آبرسانی روستایی در بخش دستگردان که موضوع خیلی جدی و مهمی است خواهشی که داریم این است که از اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ که به زودی در استان توزیع می شود برای این موضوع اعتبار اختصاص یابد.

وی با اشاره به موضوع مسجد جامع شهر عشق آباد بیان کرد: در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان برای مسجد جامع عشق آباد مبلغی اعتبار گذاشتیم که پیگیری خواهد شد.

فرماندار ویژه طبس بیان کرد: ساختمان تامین اجتماعی شهر عشق آباد در حال پیگیری است و در شهریور عملیات ساخت آغاز می‌شود و پیمانکار آن شرکت خانه سازی ایران است که پلی کلینیک تامین اجتماعی طبس را نیز احداث کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =