راهکار مواجهه با دشمن اتحاد و روحیه کار و تلاش است/ تعهد و اعتقادات دینی در درجه اول اهمیت در گزینش‌ها باشد

امام جمعه موقت طبس گفت: آمریکا و انگلیس اگر بتوانند در شرایط حساس هر دو با هم با تمام قوا در برابر ملت ایران می ایستند و در برابر آنها یک راه وجود دارد که آن این است در داخل اتحاد و انسجام، روحیه انقلابی و کار و تلاش، توجه بیش از پیش به مشکلات مردم داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام احمد مؤدب در خطبه های نماز جمعه طبس افزود: باید مسئولین مشکلات را بررسی کنند و خودشان مشکلات را پیش بینی و حل کنند نه این که حتی هنگامی که مشکل بروز می کند هنوز هم توجه نکنند تا به خشونت کشیده شود و آنگاه توجه کنند.

حجت الاسلام مؤدب با اشاره به تحریم های چندین ساله آمریکا و تشدید آنها افزود: آمریکا اکنون پس از یک دوره طولانی و فرسایشی مجددا موضوع تحریم را مطرح کرده است از طرفی اروپا می گوید ما موافق تحریم نیستیم و برجام را میخواهیم.

وی تصریح کرد: کسی فکر نکند که آمریکا و اروپا جدای از هم عمل می‌کنند بلکه آنها برنامه ها را تقسیم کردند، آمریکا نقش پلیس بد و اروپا گاهی نقش پلیس خوب را بازی می‌کند.

حجت الاسلام مؤدب ادامه داد: مردم هم بدانند توطئه دشمن قوی است و با تمام قوا وارد شده و تنها چیزی که می تواند او را سرجای خودش بنشاند و ناامیدش کند، مقاومت و برنامه ریزی و توجه بیشتر به خدا و دیانت و مشکلات مردم و توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: کلید مذاکره اکنون در دستان رهبر انقلاب است و اگر در گذشته به عنوان نرمش قهرمانانه اجازه دادند که سیاسیون چنین کنند و از خطوط قرمز هم گاهی عبور کنند و نتیجه اش این شود، این بار با صراحت فرمودند جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد.

امام جمعه موقت طبس افزود: بنابراین با برنامه ریزی مسئولین می توانیم از این مرحله عبور کنیم و نقشه های دشمن نقش بر آب شود و بر عزت این نظام افزوده خواهد شد.

** تعهد و اعتقادات دینی در درجه اول اهمیت در گزینش‌ها باشد

حجت الاسلام مؤدب گفت: اگر مذهب قدرتش به صحنه بیاید می تواند قدرت های دیگر را کنار بزند و در ایران نیز این قدرت بود که منجر به تشکیل جمهوری اسلامی شد.

وی ادامه داد: آنهایی که جنبه روشنفکری و حالت ملیت بیشتر در ذهنشان است باید به ابعاد تعهد توجه کنند که اگر نقش تعهد و دین در یک جامعه کم رنگ شود، قدرت آن جامعه از بین میرود.

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: تخصص باید همراه با تعهد باشد و حالت لیبرالیستی جواب نداده و نخواهد داد و هیچ اهرم دیگری جز توجه به دین و مذهب نمی تواند نجات دهنده بشر باشد.

وی افزود: کم توجهی به نیروهای متعهد و متدین مشکلات عدیده ای را ایجاد می کند و در پست های مختلف ناکارآمدی هایی که دیده می شود نتیجه کنار زدن تدریجی نیروهای متعهد، متدین، ولایی، انتقلابی و جهادی است.

حجت الاسلام مؤدب ادامه داد: این یک خطر است و باید توجه شود در هر شرایطی تعهد و اعتقادات دینی را برای گزینش مسئولین و مسئولیت ها در درجه اول اهمیت قرار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 3 =