برخورد با مفساد اقتصادی مردم را دلگرم می‌کند

طبس نیوز – امام جمعه طبس گفت: فرمانی که اخیرا مقام معظم رهبری به قوه قضاییه دادند مبنی بر برخورد با عوامل فساد که امیدواریم این برخورد صورت گیرد تا مردم دلگرم شوند و ببینند افرادی که خیانت می کنند به سزای عملشان می رسند.

به گزارش پایگاه خبری طبس‌نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی در خطبه های نماز عید قربان افزود: گاهی بعضی جاهلانه و غافلانه بعضی مغرضانه، در میدان دشمن حرکت می کنند.

وی ادامه داد: برخورد با محترکین که قوا در دست انجام دارند لازم است و باید انجام شود.

امام جمعه طبس با بیان این که گرانی در فضای جامعه حاکم شده است افزود: یک موضوع گرانی است و یک موضوع گران فروشی است.

وی اظهار داشت: این که یک فروشنده جنسی را گران خریده است و مجبور است گران میفروشد اشکالی ندارد اما اگر بیش از سود مجاز از مردم پول بگیرد این گران فروشی است.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: متاسفانه یک روحیه بد مصرف گرایی در بین ما وجود دارد که تا می شنویم وضعیت بازار تلاطم دارد، انبارها و خانه هایمان را پر از انواع کالاها می کنیم که این کار به التهاب بازار و ایجاد بازار سیاه کمک می کند.

وی گفت: طبق فرمایش پیامبر(ص)، محتکر از رحمت خدا به دور است و کسانی که در بازار مسلمانان احتکار کنند حکم شان همان حکم ملحد است و انسان های خیانتکار دست به احتکار می زنند.

امام جمعه طبس ادامه داد: توطئه دشمن را نیز داریم و به همین بهانه ها می خواهد رابطه بین امت، امام، ولایت و نظام را سلب کند اما ما نباید آب به آسیاب دشمن بریزیم و آتش‌بیار معرکه باشیم.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: بخش دیگر مشکلات مربوط به سوء تدبیر است که بخشی از آن مربوط به مجلس در حوزه قوانین و بخشی مربوط به دولت و قوه مجریه است.

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مردم گفت: رهبر انقلاب فرمودند مشکلات معیشتی و کاهش ارزش پول ملی نگرانی شده است و این به خاطر سوءتدبیر مسئولین است.

امام جمعه طبس افزود: دولت اگر تدبیر میکرد می توانست فضای سکه و ارز را در بازار کنترل کند و وضعیت ارز در اختیار دولت است و می توانست کنترل انجام دهد.

وی تصریح کرد: تحریم ها وجود دارد اما تحریم ها در ۲۰ درصد از مشکلات نقش دارد و باقی آن مربوط به مسائل داخلی خودمان است.

حجت الاسلام محمدی گفت: توطئه دشمن این است که نمی خواهد انقلاب به چهل سالگی برسد، اما مردم عزیز و وفادار به انقلاب و نظام در مسیر انقلاب ثابت قدم ایستاده اند و نقشه های دشمن را خنثی خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یازده =