دولت‌ها پرکار و پرنشاط باشد/ مسئولین خدمات را برای مردم بازگو کنند

امام جمعه طبس با بیان اینکه دولت ها باید پرکار و پرنشاط باشند افزود: این که مسئولین از نزدیک به مشکلات مردم به ویژه در روستاها رسیدگی کنند بهتر می‌توانند آنها را برطرف کنند و مدیرکل و مسئول آن اداره را ببریم از نزدیک مشکلات را ببینند راحت تر می‌توان برای آنجا اعتبار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی در خطبه‌های نماز جمعه طبس افزود: بنا بر فرمایش امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دولت هایی که بخواهد کارآمد باشند باید دارای ویژگی و روحیه انقلابی و عزتمند باشند چرا که با این روحیه می‌توان در مقابل دشمن ایستاد.

وی افزود: مسئولین باید جهادی عمل کنند و شب و روز نشناسند و به علم، هنر و فناوری پایبند باشند.

امام جمعه طبس بیان کرد: شایسته سالاری به تعبیر امام از وظایف کاری دولت‌هاست، باند بازی آفتی است که متأسفانه در نظام ما اکثر دولت‌ها گرفتار آن هستند.

وی افزود: اگر مسئولی، دولتی را قبول ندارد به این معنا که کارشکنی می‌کند باید عوض شود اما اگر من به دولت رأی ندادم اما در برابر مردم، نظام و انقلاب متعهد ام چرا باید جابه‌جا شوم.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که شایسته سالاری شعار اکثر دولت‌ها بوده افزود: متاسفانه این شعار گاهی در میدان عمل اینطور نبوده و نیروهایی که آمده‌اند توانمندی نیروی قبلی را نداشتند و موجبات دلخوری مردم فراهم شده است.

وی گفت: مردمی و خدمتگزار بودن از ویژگی دولت شهید رجایی و باهنر بود، هر مسئولی در هر رده ای وقتی خود غرق در نعمت باشد نمی‌تواند مشکلات معیشت مردم را درک کند.

امام جمعه طبس با بیان این که دولت ها باید چابک شوند افزود: چابک بودن به این معنا است که دولت کوچکتر شود و بنا به گفته رییس مجلس ۹۴ یا ۹۶ درصد بودجه کشور صرف حقوق می‌شود.

وی صداقت در وعده ها و پرهیز از دروغ‌ها را از دیگر ویژگی‌های دولت کارآمد دانست و اظهار داشت: وقتی یک مسئول در قبال مردم قولی میدهد باید آن را انجام دهد و عمل نکردن به این وعده‌ها مردم را نگران کرده است.

حجت الاسلام محمدی گفت: ولایت مداری و بصیرت سیاسی دو امتیاز ویژه شهید رجایی و باهنر بود که آنها را عزیز کرد.

وی بیان کرد: خواهش ما این است، همه مسئولین خدمات نظام را برای مردم بازگو کنند، یکی از بهترین راه‌ها برای امیدوار کردن مردم، خدمت کردن و بیان خدمت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دوازده =