طرح آرامش بهاری در ۱۰۳ امام‌زاده استان یزد اجرا می‌شود

طرح آرامش بهاری در 103 امام‌زاده استان یزد اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در جوار امام‌زادگان یزد اظهار داشت: این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ارتقاء سطح فرهنگی و فکری زائران و احیاء و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در ایام نوروز اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح از ۲۸ اسفند تا ۱۴ فروردین در جوار ۱۰۳ امام‌زاده در سطح استان یزد اجرا می‌شود اما با توجه به امکانات و زیرساخت‌های امام‌زاده‌ها، این طرح براساس سطح‌بندی اجرا می‌شود.

حاتمی خاطرنشان کرد: این طرح در ۵۳ امام‌زاده به طور ویژه و با برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو با حضور مردم، مسئولان، ائمه جمعه و …، سخنرانی، مدیحه‌سرایی، هم‌خوانی قرآن کریم، قرائت آل‌یاسین و دعای تحویل سال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم علاقه‌مند هستند لحظه تحویل سال را در جوار امام‌زادگان باشند، بیان کرد: این طرح به صورت ویژه در ۱۳ امام‌زاده در یزد، سه امام‌زاده در تفت، پنج امام‌زاده در طبس، پنج امام‌زاده در مهریز، پنج امام‌زاده در میبد، یک امام‌زاده در بافق، ۹ امام‌زاده در اردکان و پنج امام‌زاده در ابرکوه اجرا می‌شود.

حاتمی پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، برپایی هفت‌سین قرآنی، عطرافشانی مزار شهدا و … نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این امام‌زاده‌ها اجرا می‌شود.

وی با تشریح برنامه‌های ویژه طرح آرامش بهاری اظهار داشت: علاوه بر اجرای این طرح، در بسیاری از امام‌زاده‌ها در سطح استان یزد فضای اسکان و سکوهای نصب چادر در نظر گرفته شده است.

حاتمی یادآور شد: در برخی امام‌زاده‌ها نیز فضای زائرسرا فراهم است و امکان اسکان هزار مسافر در ایام نوروز در این اماکن وجود دارد.

وی هم‌چنین از برپایی خیمه‌های معرفت در جوار امام‌زادگان یزد خبر داد و خاطرنشان کرد: در این خیمه‌ها مباحث فرهنگی از جمله مشاوره خانواده، مشاوره کودک، مشاوره ازدواج، واحد سمعی و بصری، پرده‌خوانی و … اجرا می‌شود.

حاتمی عنوان کرد: پرده‌خوانی در امیرچخماق یزد نیز با ۶۰ موضوع اجرا می‌شود و در هر یک از زورخانه‌های شهر یزد نیز هر روز یک برنامه اجرا می‌شود.

وی هم‌چنین از اجرای طرح‌های ویژه در مسجد جامع یزد خبر داد و افزود: تلاش شده در این مسجد به عنوان پر بازدیدکننده‌ترین مجموعه تاریخی استان یزد، برنامه‌هایی با اهداف تعیین شده از جمله طرح عفاف و حجاب برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + دو =