امام جمعه طبس: حضور من در برخی جلسات سیاسی، نه به مصلحت دین و نه مردم است

طبس نیوز – امام جمعه طبس گفت: جلساتی که جریان منتصب به یک گروه باشد آن جلساتی که با حضور افرادی که چندان مسئولیتی ندارند و صرفا سیاسی برخورد میکنند و عینک سیاسی هم به چشم میزنند حضور من نه به مصلحت دین و نه مردم است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی در خطبه های نماز جمعه گفت: برخی از جلسات که رنگ و بوی سیاسی آن بیشتر است برگزار میشود که برخی توقع دارند ما نیز در این جلسات حضور داشته باشیم که خواهش میکنم چنین توقعاتی را نداشته باشید با توجه به جایگاهی که نهاد نماز جمعه دارد بررسی می کنیم و برخی جلسات دینی و ارزشی و معنوی است ایرادی ندارد و شرکت می کنیم.

وی بیان کرد: برخی جلسات که شمه های سیاسی دارد حضور پیدا کردن مثل بنده که جایگاه قرارگاه فرهنگی در شهر داریم نه تنها به نفع نیست بلکه به ضرر است.

وی افزود: عزیزان هم خود را کنترل و خویشتن داری کنند و به فضای مجازی نکشانند که متاسفانه فلانی آمد و فلانی نیامد مخصوصا برخی جلساتی که با حضور برخی چهره هایی که خط قرمزهای نظام را عبور کردند و محکومین جریانات خاص فتنه در کشور هستند چه لزومی دارد در این جلسات با حضور فردی که جایگاه مسئولیتی در کشور ندارد برگزار شود.

وی گفت: حال تفکر قتصاد دارد برای خودش محترم است اگر ما میخواهیم تفکرات اقتصادی را در جامعه جامه عمل بپوشانیم از افرادی که اعتقاد راسخ به موضوع اقتصادی مقام معظم رهبری که فرمودند «تنها راه حل مشکلات کشور بها دادن به جوانان کشور و اقتصاد مقاومتی است»، آنها را دعوت کنید بیایند.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: آنها جایگاه اقتصاد مقاومتی را تبیین کنند نه اینکه چند صد میلیون وام به یک بومگردی دهند و نهایتا چهار نفر اشتغال ایجاد شود با این مشکلاتی که متاسفانه خون دلهایی را برای جامعه در پی دارد این چند صد میلیون وام آن هم با بهره چهار یا پنج درصد چقدر میشود اشتغال ایجاد کرد.

وی بیان کرد: جلساتی که جریان منتصب به یک گروه باشد آن جلساتی که با حضور افرادی که چندان مسئولیتی ندارند و صرفا سیاسی برخورد میکنند و عینک سیاسی هم به چشم میزنند حضور من نه به مصلحت دین و نه مردم است.

وی افزود: محور وحدت نماز جمعه است نه جلسات سیاسی که اتفاقا ضد وحدت است و موجب تفرقه است و اگر میرفتم طبیعتا گلایه هایی را به دنبال دارد، هر کس به دنبال وحدت است امروز نمازهای جمعه شلوغ تر و پربارتر و جمعیت بیشتر شود دشمن بیشتر حساب می‌برد و مردم مقتدرتر و انقلاب قوی تر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره شهدای خراسان جنوبی افزود: سال جاری بزرگترین رویداد فرهنگی در خراسان جنوبی با عنوان کنگره ۲۰۰۰ شهید شکل گرفت که اجلاسیه پایانی آن در چند روز گذشته در مرکز استان برگزار شد.

وی افزود: در شهر طبس با همت مردم عزیز، ولایتمدار و پیرو شهدا و اقشار مختلف، مسئولین ادارات و دستگاه های نظامی و انتظامی یادواره شهدای خوبی برگزار شد که برنامه بسیار با محتوایی بود.

خطیب نماز جمعه طبس خاطرنشان کرد: تک تک افراد جامعه میراث بر شهدا هستیم و پیام شهدا برای عموم این است که باید در راه آنها وفادار باشیم و نگذاریم خون شهیدان با برخی سهل انگاری ها مورد غفلت قرار گیرد گرچه مسئولین ادارات و نهادها پیام های بیشتری شهدا به آنها دارند.

وی ادامه داد: اگر مسئول میز و منصبی دارد همه به برکت خون شهداست و ای کاش ادارات در قالب بخشنامه ها ملزم شوند حداقل شهدای شهرستان و محل خودشان، هفته ای یک جلسه کارمندان را جمع کنند و بخشی از وصیت نامه شهید را مرور کنند تا بدانند بر میز و صندلی با چه مسئولیت سنگینی تکیه زدند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به روز حمل و نقل گفت: باید به سمت حمل و نقل کم هزینه پر منفعت، ساده و آسانتر برویم و زمینه آن نیز در شهرستان طبس فراهم است، حمل و نقل ریلی بر اساس برآورد کارشناسان امر آسان تر، راحت تر و کم هزینه تر است؛ به همین مناسبت مقدم مدیرکل جدید راه آهن شرق کشور که در جمع نمازگزاران حضور دارند را تبریک میگویم.

وی با اشاره به شهادت شهید مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: دانشگاه بال علم، صنعت، تکنولوژی و حوزه علمیه بال دین و ترقی ارزش های معنوی جامعه را عهده دار می شوند و اگر علم و صنعت با معنویت عجین شوند کشور به رشد می رسد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص افزایش ارزش پول داخلی گفت: در جامعه کم پولی نیست بلکه ارزش پول کم و به معظل تبدیل شده است، رشد افسارگریخته نقدینگی به دلیل عدم نظارت، تضعیف مستمر تولید داخلی و آزادی نامحدود دلالان تاثیر زیادی بر کاهش ارزش پول داشت.

خطیب نماز جمعه طبس افزود: در مسکن، کالاهای اساسی، زمین و خیلی موضوعات دلالان میدان دار هستند، دولت باید دست دلالان و واسطه ها را قطع کند تا مردم به آرامش و آسایش برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 10 =