امام جمعه طبس: رویش‌ها با اعتماد به جوانان بدست آمد

امام جمعه طبس جایگاه جوان را عزت‌آفرین و عزت‌بخش دانست و گفت: اعتماد به جوانان اثر بخش است و رویش‌های بسیاری در کشور با اعتماد به جوانان ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام محمدرضا محمدی در دیدار و نشست صمیمی با جوانان طبس با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: برای حل مشکلات نمی‌توانیم منتظر کسی بمانیم و حلال تمام مشکلات جوانان هستند و نمونه‌های شاخص آن را در فعالیت‌های مختلف جوانان در کشور دیده ایم.

وی ادامه داد: صحبت‌های رهبری ریشه در سخنان پیامبر دارد، چرا که در صدر اسلام نیز این جوانان بودند که حامی و یاور پیامبر بودند.

امام جمعه طبس جایگاه جوان را عزت‌آفرین و عزت‌بخش دانست و گفت: اعتماد به جوانان اثر بخش است و رویش‌های بسیاری در کشور با اعتماد به جوانان ایجاد شده است.

وی با اشاره به موضوع گرانی زمین و مسکن گفت: این مسئله یکی از دغدغه‌های مهم ماست که پیگیری‌های فراوانی در این خصوص داشتیم و امیدواریم توزیع عادلانه صورت پذیرد.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر این که تشکل‌های مردمی تشکل‌های پرتوانی در جامعه است و توجه به جایگاه ویژه آنها باعث پویایی جامعه می‌شود افزود: انقلاب ما بدون مردم هویت نخواهد داشت و این مردم هستند که در کنار رهنمودهای رهبری، نظام را به پیش می‌برند و این دو مکمل یکدیگر هستند.

در این جلسه که به همت کمیته جوانان ستاد نماز جمعه طبس برگزار شد، فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب توسط سیدمصطفی حیدری از اساتید دانشگاه پیام نور طبس، برای جوانان تبیین شد و در ادامه جوانان انقلابی و دغدغه‌مند طبس به بیان صریح و بی‌پرده مطالبات خود در حضور امام جمعه و برخی دیگر از مسئولان شهرستان پرداختند.

استاد دانشگاه پیام نور طبس با بیان این که بیانیه گام دوم، قلم و دستخط مستقیم مقام معظم رهبری است افزود: دو هفته پس از انتشار این بیانیه کارگروه‌هایی در دو اندیشکده و دو دانشگاه آمریکا تشکیل شد تا مطالبات و بندهایی که برای گام دوم و چهل ساله دوم انقلاب اسلامی ایران منتشر شده است محقق نشود و این نشان می‌دهد کار جوانان در این زمینه چقدر سخت خواهد بود.

سیدمصطفی حیدری افزود: مهمترین نکته بیانیه گام دوم انقلاب این است که در ابتدا و انتها خطابش به جوانان است و چشم امید رهبری برای تحقق اهداف این بیانیه به جوانان است.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی مهمی که در این بیانیه به آن اشاره شده گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه فرمودند اگر بی‌توجهی به شعارهای انقلاب نبود امروز ما در رسیدن آرمان‌هایمان بسیار جلوتر بودیم.

استاد دانشگاه پیام نور طبس با اشاره به اهمیت حضور مدیران، اندیشمندان و کارگزاران جوان در عرصه‌های مختلف در بیانات رهبری گفت: در این بیانیه برای این که بتوانیم گام دوم انقلاب را پیش ببریم نیاز به شناخت ظرفیت‌های فعلی کشور داریم و این طرفیت‌ها در سخن رهبری به دو حوزه نیروی انسانی مستعد، کارآمد و جوان و نیز فرصت‌های مادی و امکانات سخت افزاری تقسیم می‌شود.

حیدری همچنین به تلاش‌های دشمن و استکبار برای جلوگیری از تحقق گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: تاکنون شش شبکه ماهواره‌ای تاسیس شده که بیانات آقا در بیانه گام دوم در بحث سبک زندگی انجام نشود.

در ادامه این جلسه پیش از سخنان امام جمعه طبس، جوانان به بیان صریح خواسته‌های خود پرداختند.

رشد علمی فزاینده درکشور و لزوم توجه به این امر در شهرستان، برخوردار بودن شهرستان از منابع طبیعی و توجه به لزوم جلوگیری از خام فروشی منابع در دسترس، توجه به تاسیس دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های مرتبط با معادن و رشته‌های مرتبط با آن، توجه به تکمیل پژوهشکده زغالسنگ، افزایش هیئت علمی دانشگاه‌ها، فعال‌تر کردن صنعت، جذب سرمایه‌گذاران معدنی، لحاظ کردن معافیت‌های معدنی برای  شرکت‌های نوپا و استفاده حداکثری از نخبگان شهرستان برخی از خواسته‌های مطرح شده بود.

تعیین تکلیف واگذاری زمین‌ها، افزایش قیمت زمین و مسکن در طبس و توجه به واگذاری زمین‌های ارزان دولتی به عنوان راهکاری برای تعدیل قیمت زمین و نارضایتی از عدم رعایت عدالت در توزیع عادلانه زمین‎ها از دیگر مواردی بود که در حضور امام جمعه و مسئولان به آن اشاره شد.

سوق دادن جوانان به سمت ورزش، کمبود فضاهای مناسب تفریحی برای گذران اوقات فراغت، توجه به راه‌اندازی مجدد سینمای طبس، درخواست تخصیص بسته‌های حمایتی به هیئت‌های جوان و هم‌افزایی و وحدت در انتخابات و تقاضای تشکیل یک کارگروه برای رصد و پیگیری وعده‌های مسئولان نیز از دیگر مسائل مطرح شده بود.

در این جلسه به مناسبت سالروز اقامه نماز جمعه، یاد آیت الله طالقانی اولین امام جمعه، شهدای محراب و ائمه فقید جمعه طبس گرامی داشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 5 =