دستورالعمل اقتصاد مقاومتی مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد

امام جمعه طبس گفت: نباید نگاه برای حل مشکلات به خارج باشد بلکه باید نگاه به استعدادهای خود کشور و خود مردم باشد و باید دستورالعمل اقتصاد مقاومتی مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد و با برنامه ریزی صحیح و استفاده از امکانات کشور درست استفاده و بهره‌برداری شود.

طبس نیوز: امام جمعه طبس گفت: نباید نگاه برای حل مشکلات به خارج باشد بلکه باید نگاه به استعدادهای خود کشور و خود مردم باشد و باید دستورالعمل اقتصاد مقاومتی مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد و با برنامه ریزی صحیح و استفاده از امکانات کشور درست استفاده و بهره‌برداری شود.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس، با اشاره به مذاکره با دولت‌های بیگانه در رابطه با انرژی هسته‌ای گفت: در دولت‌های گذشته هم بعضی اصرار بر مذاکره داشتند و در این دولت هم بعضی اصرار بر مذاکره دارند بلکه نتیجه و فایده‌ای ندارد و فقط در رابطه با اینکه کشورهای جهان بدانند ایران اهل مذاکره و قانون و عدل است در این زمینه مذاکره اشکالی ندارد.

وی ادامه داد: به دشمن نباید خوش‌بین بود و نباید با چراغ سبز آن‌ها فریب خورد و دشمن از هر راهی وارد می‌شود تا اهداف شومش برسد و آمریکا و همه کشورهای استکباری عهدشکنی می‌کنند و به کسانی که عهدشکنی در پرونده آنان است نباید اعتماد کرد.

وی گفت: با مذاکره بحث تحریم‌ها حل نمی‌شود و اگر در انرژی هسته‌ای انعطاف نشان داده شود آن‌ها بهانه می‌آورند و در واقع بحث انرژی هسته‌ای بهانه است و مشکل دشمن با ما انرژی هسته‌ای نیست و بلکه ایستادگی ۳۵ ساله مردم در مقابل توطئه‌ها است که برای دشمن مشکل ساز شده است و تا مردم امانت را به دست صاحب اصلی ندهند به راه خود با قدرت ادامه خواهند داد.

وی افزود: در عین حالی که مذاکره فایده‌ای ندارد باید مذاکره ادامه پیدا کند تا فکر نکنند ایران عهدشکن و پیمان شکن است و تیم مذاکره کننده همانند قبل محکم بایستند و به راه خود ادامه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نباید نگاه برای حل مشکلات به خارج باشد بلکه باید نگاه به استعدادهای خود کشور و خود مردم باشد و بعضی هنوز فکر می‌کنند رابطه با آمریکا موجب حل مشکل می‌شود اما این گونه نخواهد بود و علاج همه مشکلات این است که تکیه به داخل کشور و منابع انسانی باشد و امید را از خارج کم کنیم و دستورالعمل اقتصاد مقاومتی مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد و با برنامه ریزی صحیح و استفاده از امکانات کشور درست استفاده و بهره برداری شود و اسراف را کنار گذاشته شده و قناعت داشته باشیم و به تولیدات داخلی توجه شود و دنبال تولیدات داخلی باشیم تا ایجاد اشتغال مناسب صورت گیرد.

امام جمعه طبس خطاب به رئیس جمهور و هیئت دولت و استاندار گفت: در بکارگیری افراد مواظبت کنند و کسانی که در کارنامه‌هایشان سابقه حمایت از مذاکره با آمریکا را دارند آن‌ها نمی‌توانند یک شهر را در بر بگیرند و در مقابل دشمن بایستند و آرمان‌های انقلاب را پیگیری کنند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم گفت: تعلیم و تربیت باید همزمان با یکدیگر باشد و عوامل تربیت در انسان زیاد است اما والدین، معلم و رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را دارند و امور تربیتی به گروه خاصی واگذار نمی‌شود، لذا والدین و معلمین به این امر مهم بیشتر توجه کنند و رسانه‌ها، نمایشگاه‌ها و نمایش نامه‌ها در جهت تعلیم و تربیت قدم بردارند و تربیت با نگاه به آینده باشد.

وی ادامه داد: در رابطه با جهان اسلام و اجلاس بین المجالس راه ایجاد وحدت، مبارزه با تکفیری‌ها و مسلمان کشی راه‌های برون رفتی باشد و این نشست‌ها اثرساز باشد.

وی نیز ضمن محکوم کردن تخریب حرمین عسکریین به دست تکفیری‌ها گفت: ایوان قبله حرمین عسکریین بازسازی و طلاکاری شد و طبسی‌ها با مشارکت یک میلیارد تومانی خود به بازسازی آن کمک کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − دوازده =