سرزمین مقدس طبس غصب شده است

سرزمین مقدس طبس غصب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ضمن گرامیداشت پنجم اردیبهشت ماه، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، به انتقال مالکیت بخشی از شهرستان طبس به شهرستان اردکان اشاره کرد و اظهار داشت: چند سال قبل مطلع شدیم که بخشی از سرزمین مقدس شهرستان طبس که محل شکست حمله نظامی آمریکا بوده است، از مالکیت طبس خارج و به مالکیت شهرستان اردکان درآمده است.

وی با بیان اینکه بی‌شک منطقه شکست آمریکا در حریم شهرستان طبس بوده است، ادامه داد: من در همان سالی که از انتقال مالکیت بخشی از سرزمین طبس مطلع شدم، از تریبون نماز جمعه اعتراض خود را اعلام کردم که با حمایت مردم و تلاش فرماندار و بخشدار وقت این موضوع پیگیری شد.

* اسناد بازگشت مالکیت سرزمین غصب‌شده طبس ارائه شود

خطیب جمعه طبس تصریح کرد: علی‌رغم همه پیگیری‌ها اما در حال حاضر هیچ اطمینانی مبنی بر اینکه سرزمین مقدس و غصب‌شده طبس از نظر قانونی به این شهرستان برگشته است وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه منطقه شکست آمریکا در صحرای طبس برای طبسی‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است، اضافه کرد: چنانچه این منطقه به طبس برگشته و از نظر قانونی به عنوان بخشی از شهرستان طبس تلقی می‌شود باید مسئولان مربوطه اسناد و مدارک آن را ارئه کنند.

* ورزیده‌ترین نیروها و پیشرفته‌ترین تجهیزات آمریکا در کویر طبس

امام جمعه طبس به تشریح حادثه شکست مفتضحانه و خفت‌بار حمله نظامی آمریکای جنایتکار در کویر طبس پرداخت و یادآور شد: شرایط کشورمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار خاص و حساس بود، به طوری که بیشتر باندهای سیاسی و جریان‌ها و تشکل‌های انحرافی مشغول خیانت در کشور بودند که از جمله بنی‌صدر خائن و ملعون، رئیس جمهور وقت ایران، نقش مهره آمریکا را در کشور بازی می‌کرد.

وی افزود: پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، آمریکا به بهانه آزادکردن جاسوسان خود، تصمیم به حمله نظامی به ایران گرفته و برای این منظور با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده، ورزیده‌ترین نیروهای خود را پس از ۲۰ بار تمرین در صحرایی مشابه طبس، به همراه پیشرفته‌ترین هواپیماها و هلیکوپترها، به این عملیات فرستاد.

* حادثه شکست آمریکا در طبس، از اعجازهای مهم عالم آفرینش

مهاجریان خاطرنشان کرد: حتی با همکاری بنی‌صدر خائن رادارهای مسیر ورود هواپیماها و هلیکوپترهای آمریکایی به ایران خاموش شده بود، اما در این شرایط تنها قلب نورانی حضرت امام خمینی(ره) بیدار بود که در آن شب مشغول مناجات با خدا بودند، و خداوند متعال هم که همیشه حی و قیوم و بیدار است، با بلند کردن مقداری ماسه، برنامه‌ریزی های آمریکا را نقش بر آب کرد.

وی شکست آمریکا در صحرای طبس را یکی از اعجازهای مهم عالم آفرینش و خلقت دانست و تصریح کرد: هنوز هم با گذشت سال‌ها از شکست آمریکا در صحرای طبس، به ویژه با فرود آوردن هواپیمای جاسوسی و بدون سرنشین آمریکا در این منطقه، همچنان ذلت و خواری در نظام آمریکا احساس می‌شود.

خطیب جمعه طبس گفت: خداوند متعال به شهرستان طبس توجه و عنایت زیادی داشته و دارد، از جمله در این سرزمین معادن و ذخایر متنوع و متعدد، و انسان‌های پاک و پرتلاش قرار داده که باید همواره طبسی‌ها قدردان و شکرگزار این نعمت‌ها باشند.

* آمریکا شکست خود در طبس را به عنوان یک پیروزی معرفی می‌کند

مهاجریان اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که در دست است، آمریکای شکست‌خورده در حادثه طبس، همه‌ساله شکست خود را جشن گرفته، آن را به عنوان یک پیروزی به ملت خود معرفی کرده و از نیروهای شکست‌خورده این عملیات تجلیل می‌کند.

امام جمعه طبس اضافه کرد: وقتی آمریکا این شکست واضح و غیرقابل انکار خود را به منزله یک پیروزی معرفی می‌کند، مسئولان و مردم کشورمان نباید ساده از کنار این حادثه و پیروزی عظیم بگذرند و لازم است در سالروز این حادثه برنامه‌هایی درخور شأن و با حضور گسترده مردم در شهر طبس و همچنین در محل شکست آمریکا در صحرای طبس برگزار شود.

* موزه «ابابیل» در شهر طبس احداث شود

مهاجریان همچنین ضمن تأکید بر لزوم احداث موزه «ابابیل» یا «عبرت» در شهر طبس تصریح کرد: در سفر نخست رئیس جمهور و هیئت دولت به استان یزد و شهرستان طبس، احداث موزه ابابیل یا عبرت در شهر طبس به تصویب رسیده و برای این منظور زمینی نیز اختصاص یافته است.

وی ضمن گلایه از عدم آغاز اقدام عملی برای احداث این موزه، اضافه کرد: از مسئولان استان یزد انتظار می‌رود تا در راستای آغاز عملیات اجرایی احداث موزه ابابیل یا عبرت در طبس پیگیری و اقدام جدی کنند.

* خسارت کشاورزان، دامداران و راه‌های طبس جبران شود

خطیب جمعه طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به بارش باران و جاری شدن سیل اخیر اشاره کرد و گفت: بارش باران و تگرگ و جاری شدن سیل اخیر خساراتی را به کشاورزی، دامپروری و راه‌های شهرستان طبس وارد کرده است که از مسئولان استان یزد و نماینده‌های فعلی و منتخب مردم در مجلس می‌خواهیم برای جبران خسارت‌های وارد شده پیگیری کنند.

وی همچنین ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تسلیت گفت و یادآور شد: حضرت زهرا(س) از نظر عفاف و حجاب، شوهرداری، انجام کارهای خانه، ایستادگی و مقاومت در برابر مصیبت‌ها، و ولایت‌مداری و حمایت از ولایت، نمونه بودند که امروز باید زنان و دختران جامعه ما این حضرت را در همه زمینه‌ها به عنوان الگو و سرمشق خود قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + نه =