کمترین آمار سرقت در کشور متعلق به خراسان جنوبی است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در حوزه سرقت، ۳۳ مین استان کشور است به این معنا که استانی در کشور وجود ندارد که آمار سرقت از این تعداد کمتر باشد.

خبر طبس: جانشین فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در حوزه سرقت، ۳۳ مین استان کشور است به این معنا که استانی در کشور وجود ندارد که آمار سرقت از این تعداد کمتر باشد.

به گزارش خبر طبس به نقل از خبرگزاری تسنیم، علیرضا امینی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه نیروی انتظامی استان، عملکرد خبرنگاران را در جایگاه والایی نزد خداوند عنوان و اظهار کرد: رسالت خبرنگاران را می‌توان به شکلی مانند رسالت انبیاء دانست.

وی با بیان این‌که در جوامع امروزی نمی‌توان یک روز بدون رسانه را تصور کرد، افزود: خبرنگاران نقش مؤثری در ایجاد و حفظ امنیت در جامعه دارند و هم‌سنگر نیروهای نظامی و انتظامی هستند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی امنیت را یکی از نیازهای اساسی جوامع بشری دانست و تصریح کرد: اجر دنیوی و اخروی در گام نهادن در این مسیر بر کسی پوشیده نیست.

امینی بر تعامل و همکاری رسانه‌ها با مأموریت‌های ناجا در مبارزه با موادمخدر، سرقت، کاهش تلفات رانندگی و مسائل اخلاقی تأکید کرد.

آمار سرقت‌های خشن در خراسان جنوبی صفر است

وی افزود: آمار سرقت‌های خشن مانند سرقت از بانک و طلافروشی در خراسان جنوبی صفر است و هیچ موردی از این سرقت‌ها تاکنون در استان مشاهده نشده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: سرقت‌های مهم مانند سرقت از منازل، مغازه‌ها و موتورسیکلت در استان نیز از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته ۵ درصد و سرقت‌های خرد ۱۰ درصد کاهش داشته است.

امینی بیان کرد: از ابتدای امسال مجموع سرقت‌ها در سراسر خراسان جنوبی ۹ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶۲۰ سارق در سراسر خراسان جنوبی دستگیر شده‌اند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: مأموران نیروی انتظامی و پلیس آگاهی استان در یک هفته گذشته موفق به دستگیری چهار سارق شدند که تاکنون به ۱۲ فقره سرقت از خودرو اعتراف کرده‌اند.

امینی تصریح کرد: همچنین در ۴۸ ساعت گذشته یک سارق منزل در استان دستگیر شد که تاکنون به سه فقره سرقت از منزل اعتراف کرده است.

دستگیری قاتل متواری در یکی از استان‌های کشور

وی از دستگیری قاتل متواری در یکی از استان‌های کشور که یک سال پیش مرتکب به انجام قتل در خراسان جنوبی شده بود، خبر داد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان این‌که امسال کنترل سرقت‌ها از اولویت‌های ناجا است، اظهار کرد: سرقت‌های خراسان جنوبی شاید از لحاظ تعداد به نسبت جمعیت آمار بالایی باشد اما از لحاظ ریالی بسیار ناچیز است چراکه به دلیل امنیت بالا در استان مردم برای سرقت کالاهای ناچیز نیز از پلیس تقاضای رسیدگی می‌کنند.

خراسان جنوبی امن‌ترین استان کشور است

امینی بیان کرد: خراسان جنوبی در حوزه سرقت، ۳۳ مین استان کشور است به این معنا که استانی در کشور وجود ندارد که آمار سرقت از این تعداد کمتر باشد.

وی با بیان اینکه این جایگاه بر اساس شاخص‌های ناجا سنجیده شده است، افزود: خراسان جنوبی امن‌ترین استان کشور است اما مردم نباید در سایه این امنیت به خواب غفلت روند و از حفظ جان و اموال خود حراست نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 5 =