بدهی بانکی، واحدهای صنعتی خراسان جنوبی را به تعطیلی کشاند

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تعطیلی ۸۳ واحد تولیدی استان، گفت: کمبود نقدینگی و بدهی به بانک‌ها مهم‌ترین دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی استان است.

خبر طبس: معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تعطیلی ۸۳ واحد تولیدی استان، گفت: کمبود نقدینگی و بدهی به بانک‌ها مهم‌ترین دلایل تعطیلی واحدهای صنعتی استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی رضایی در کارگروه اقتصادی در بیرجند، اظهار کرد: در ابتدای دهه ۷۰ در سطح مساجد صندوق‌های قرض‌الحسنه راه‌اندازی و بعد از مدت زمانی سرمایه کلانی در صندوق مساجد جمع‌آوری شد.

وی افزود: دولت متوجه شد که باید منابع موجود در صندوق‌های قرض‌الحسنه را ساماندهی کند و از آن پس به دنبال ایجاد مؤسسات قرض‌الحسنه افتاد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با اشاره به انتقال صنوف آلاینده به خارج شهر، گفت: ۶ سال قبل زمین واگذار شده و برای تسریع این واحدها مذاکرات متعددی صورت گرفته و در کارگروه مباحثی در این‌باره مطرح شده است.

رضایی با بیان این‌که ۵۳ هکتار از زمین موردنیاز برای انتقال این صنوف واگذاری شده، افزود: در مالکیت این اراضی مشکلاتی بین شهرداری و اداره‌کل راه و شهرسازی استان وجود دارد و قرار شد با تشکیل کارگروهی دیگر این مشکل حل و فصل شود و به زودی انتقال صنوف آلاینده به خارج شهر صورت گیرد.

وی اظهار کرد: شرکت‌های آب، برق، مخابرات و گاز نسبت به خدمات‌رسانی در انتقال صنوف آلاینده اقدامات لازم را انجام دهند تا مشکل برطرف شود و در صورت حل مشکلات موجود، تمامی صنوف آلاینده به خارج از شهر منتقل خواهند شد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تعطیلی برخی از واحدهای صنعتی، گفت: ۲۴ واحد صنعتی در استان به علت بدهی به مالکیت بانک‌ها درآمده است و در این راستا تعداد زیادی از فرصت‌های شغلی را از دست داده‌ایم.

رضایی با اشاره به تعطیلی واحدهای صنعتی افزود: تعطیلی واحدهای صنعتی کار امروز نیست، یک پرسه است و در بسیاری از استان‌های هم‌جوار نیز اتفاق می‌افتد و بیشتر این تعطیلی‌ها در رابطه با بدهی به بانک‌ها است.

وی تصریح کرد: بانک‌ها باید در قوانین خود تجدیدنظر کارشناسی داشته باشند تا تعطیلی کارخانه‌ها کمتر صورت گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی عمده تعطیلی واحدهای تولیدی را به دلیل کمبود نقدینگی دانست و گفت: در مجموع ۸۳ واحد تولیدی در استان خراسان جنوبی به تعطیلی منجر شده است.

رضایی افزود: ۵۰ درصد از واحدهای تولیدی که منجر به تعطیلی شدند کمبود نقدینگی و بدهی به بانک‌ها از جمله عوامل آن‌ها بوده است.

وی به ایجاد بانک کشاورزی در بخش زهان اشاره کرد و گفت: بخش زهان ۴۵ آبادی دارد که نیازمند خدمات بانک کشاورزی هستند.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: قبلاً خدمات به‌طور غیررسمی از طریق باجه‌های بانک کشاورزی در زهان انجام شده اما بعد از زلزله چند سال گذشته در زهان دیگر این خدمات ارائه نمی‌شود.

رضایی تصریح کرد: بر اساس مصوبات قبلی و پیگیری‌های لازم مجوز ارتقاء باجه درح به شعبه و ایجاد باجه در مرز ماهیرود به تصویب کارگروه رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 6 =