«امیرعلی» و «فاطمه» فراوان‌ترین نام‌ها در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در یک ماه گذشته، امیرعلی و فاطمه پرطرفداترین و فراوان‌ترین نام‌های انتخابی از سوی والدین برای فرزندان بوده است.

خبر طبس: مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: در یک ماه گذشته، امیرعلی و فاطمه پرطرفداترین و فراوان‌ترین نام‌های انتخابی از سوی والدین برای فرزندان بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، علی پورحسین اظهار کرد: حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت است و از جایگاه رفیعی در بین ائمه(ع) دارد بنابراین بانوان و دختران مسلمان ایرانی باید از رفتار این بزرگوار در تمامی مراحل زندگی پیروی کنند.

وی افزود: از میلاد این بانوی معصوم تا ولادت برادر بزرگوارشان حضرت رضا(ع)، دهه کرامت نامیده شده و امسال از ششم تا شهریورماه را شامل می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیان کرد: در دهه کرامت امسال سازمان ثبت احوال کشور فرصتی فراهم کرده تا افرادی که مایل به تغییر نام خود مزین کردن آن به معصومه و رضا هستند، می‌توانند در این ایام از خدمات ویژه‌ای که سازمان تدارک دیده، بهره‌مند شوند.

پورحسین تصریح کرد: تغییر نام مراحل قانونی دارد و در مواقع عادی در یک بازه ۱۰ روزه انجام می‌شود.

وی افزود: افرادی که متقاضی تغییر نام خود به معصومه و رضا هستند، به مناسبت دهه کرامت با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: تغییر نام در ایام عادی سال برای افراد بالای ۱۵ سال انجام می‌شود اما در دهه کرامت امسال این فرصت فراهم شده تا تغییر نام افراد متقاضی زیر ۱۵ زیر نیز میسر باشد.

پورحسین اظهار کرد: هزینه تغییر نام برای نام‌های مناسب بیشتر است و نام‌هایی که با فرهنگ ایرانی و اسلامی هم‌خوانی نداشته باشند، زودتر و با هزینه کمتر تغییر داده می‌شوند.

وی با بیان این‌که برخی از نام‌ها حتی به شخصیت فرزند آسیب زده است، افزود: هزینه تغییر نام در این ایام با روزهای دیگر سال تغییری نخواهد داشت.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: بیشترین نام‌های پسر از ابتدای سال ۹۳ در خراسان جنوبی به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل، محمدطاها، محمدمهدی و امیرحسین بوده است.

پورحسین بیان کرد: همچنین بیشترین نام‌های دختر در این مدت فاطمه، فاطمه زهرا، نازنین‌زهرا، زهرا و ریحانه بوده است.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 13 =