طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: طرح هم‌کدسازی شبکه تلفن ثابت از دوم مهرماه در خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

خبر طبس: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: طرح هم‌کدسازی شبکه تلفن ثابت از دوم مهرماه در خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، علی دلگیر اظهار کرد: طرح هم‌کدسازی شبکه تلفن ثابت خراسان جنوبی از دوم مهرماه امسال اجرا می‌شود و کد استان خراسان جنوبی به ۰۵۶ تغییر می‌یابد.

وی افزود: با انجام این طرح ملی، بر اساس مصوبه شماره ۱۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هزینه هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت به ثابت داخل استانی ۳۰ ریال خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با اجرای این طرح، هر دقیقه مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی ۳۳۰ ریال و هر دقیقه مکالمات تلفن ثابت به تلفن همراه تمامی اپراتورهای تلفن همراه کشور ۶۲۵ ریال خواهد شد.

دلگیر با اشاره به آبونمان پرداختی تلفن‌های ثابت، افزود: آبونمان ماهیانه خط تلفن ثابت در مرکز استان ۳ هزار ریال، در سایر شهرها ۲ هزار و ۱۰۰ ریال و در بخش‌ها و روستاها هزار ریال است.

وی با بیان این‌که آبونمان متغیر بر اساس مبالغ کارکرد ماهیانه خط تلفن محاسبه می شود، اظهار کرد: کارکرد تلفن تا ۱۰ هزار ریال در مرکز استان با نرخ ۲ هزار ریال، کارکرد بیشتر از ۱۰ هزار ریال تا ۱۰۰ هزار ریال در مرکز استان با نرخ ۵ هزار ریال و در سایر شهرستان‌ها ۳ هزار و ۹۰۰ ریال محاسبه می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: کارکرد بیشتر از ۱۰۰ هزار ریال در مرکز استان نیز با نرخ ۷۰۰ ریال و در سایر شهرستان‌ها با نرخ ۴ هزار و ۹۰۰ ریال تعیین می‌شود.

دلگیر افزود: اجرای این طرح نقش به سزایی در کاهش هرینه مخابراتی مناطق روستایی و کمتر برخوردار خراسان جنوبی دارد.

وی تصریح کرد: طرح هم‌کدسازی، تمامی نقاطی که دارای تلفن ثابت هستند را شامل می‌شود و هزینه هر دقیقه مکالمه شهری را به ۳۰ ریال کاهش می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به طرح‌های این اداره‌کل تا پایان امسال، گفت: نصب BTS 16 همراه روستایی در استان، اتصال ۴۰ روستای دیگر به شبکه اینترنت پر سرعت ADSL و برخورداری ۹۰ روستای استان از اینترنت wifi که دارای wLL هستند از جمله برنامه‌های این اداره‌کل تا پایان امسال است.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =