مسئولان پیگیر سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی باشند

امام جمعه بیرجند نماینده ولی فقیه وامام جمعه بیرجند گفت: از رئیس جمهور و هیئت دولت برای سفر به خراسان جنوبی دعوت شده است که مسئولان استان باید پیگیر این سفر باشند.

خبر طبس: امام جمعه بیرجند نماینده ولی فقیه وامام جمعه بیرجند گفت: از رئیس جمهور و هیئت دولت برای سفر به خراسان جنوبی دعوت شده است که مسئولان استان باید پیگیر این سفر باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با توجه به موضوع عرفان عملی، اظهار کرد: خشوع یکی از منزگاه‌های عرفان عملی است که انسان را در مسیر سعادت عملی قرار می‌دهد.

وی افزود: خشوع همان تواضع و فروتنی است که از قلب و روح انسان نشأت بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بیرجند تصریح کرد: بعضی از افراد از عمق جان تواضع و احترام برای افراد قائل نیستند و در ظاهر به این امر می‌پردازند که خود را مورد تمسخر کرده‌اند.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: خشوع در معنا یعنی تواضع همه جانبه به عشق پروردگار الهی، به مجموع مخلوقات و بندگان، و این باید از اعماق قلب فرد باشد.

وی افزود: خشوع جریان‌دهنده ذات حق خداوند و نتیجه جاری کردن این چشمه حیات در زندگی است. امام جمعه بیرجند بیان کرد: کسی که نسبت به خداوند تواضع کند و این تواضع از عمق جان و قلب وی باشد، پروردگار می‌فرماید در نعمت‌های ابدی ما وارد شوید.

حجت الاسلام رضایی با بیان این‌که محبت خداوند دیدنی نیست بلکه چشیدنی است، افزود: انسانی که محبت پروردگار را بچشد دیگر سراغ جنبه‌های دیگر محبت نمی‌رود.

وی با اشاره به فرار سیدن ایام حج، افزود: زائران در ایام حج باید توجه داشته باشند که حج مظهر وحدت است و با نگاه وحدت به جهان اسلام و همدلی وارد این مراسم شوند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند با اشاره به دهه گذشته کرامت، گفت: امام رضا(ع) فرمودند اگر کسى براى عفو گناهان خود به زبان استغفار کند و از خداوند طلب بخشش نماید، اما در دل از اعمال زشت خود پشیمان نباشد او در این استغفار، خود را مسخره نموده است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به روز سینما یکی از مناسبت‌های این هفته، افزود: سینما و فضای مجازی ابزار بسیار مناسبی است که باید مدیریت صحیحی داشته باشد.

وی اظهار کرد: امام (ره) فرمودند سینما باید مربی اخلاقی جامعه باشد نه عاملی مخرب در افکار جامعه.

امام جمعه بیرجند گفت: دشمن با صرف هزینه‌های سنگین، ۱۷۰ شبکه فارسی‌زبان در ماهواره، اخبار و فیلم‌های ساخته دست خودشان را پخش می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضایی تصریح کرد: دشمن با هدف نابود کردن زندگی و سعادت دنیوی و اخروی مسلمانان به ویژه ایرانیان، شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره را گسترش می‌دهد.

وی بیان کرد: مسئولان باید در مقابل هجوم دشمن مقابله و ایستادگی کنند و باید خودمان را در مقابل جریان بمب افکن دشمن قرار دهیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به سفر هفته گذشته خود به مشهد مقدس، گفت: در این سفر ضمن دیدار صمیمانه با رئیس جمهور، برای بررسی مشکلات و مسائل استان، از رئیس جمهور و هیئت دولت برای سفر به خراسان جنوبی دعوت شد که مسئولان استان باید پیگیر این سفر باشند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =