هدایت سرمایه‌های خرد در قالب تعاونی خراسان جنوبی را از رکود خارج می‌کند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با انتقاد از رشد قارچ گونه موسسات مالی و اعتباری در این استان گفت: هدایت سرمایه های خرد در قالب تعاونی ها می تواند استان را از رکود اقتصادی خارج کند.

خبر طبس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با انتقاد از رشد قارچ گونه موسسات مالی و اعتباری در این استان گفت: هدایت سرمایه های خرد در قالب تعاونی ها می تواند استان را از رکود اقتصادی خارج کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، محمد سنجری عصر امروز در نشست شناسایی فرصت های سرمایه گذاری بخش تعاون در منطقه ویژه اقتصادی با تاکید بر رفع مشکلات تعاونی ها و افزایش توان اقتصادی آنان در سطح استان اظهارکرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان نهاد متولی نظارت بر تعاونی ها تاکید بر توانمندسازی آنان دارد و باید با همکاری مناطق ویژه اقتصادی گام های مهم و موثری برداریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعاونی های استان در ۱۴ حوزه مختلف در حال فعالیت هستند، افزود: به طور کلی می توان گفت هر گونه فعالیت اقتصادی در استان در قالب تعاونی ها در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت و نقش تعاونی ها در توسعه اشتغال و کار آفرینی اظهارکرد: تعاونی ها می توانند ظرفیت های خوبی برای جمع آوری سرمایه های خرد و سوق دادن آن به سوی اقتصاد در قالب کار گروهی باشند.

سنجری با بیان اینکه تاکنون برای رفع مشکلات تعاونی ها در استان گام های موثری برداشته شده است، گفت: دولت آمادگی دارد برای ایجاد اشتغال های پایدار در استان های کم برخوردار برای سرمایه گذاران تسهیلات ویژه ای پرداخت کند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های بومی منطقه برای جذب سرمایه های خرد و شکوفایی منطقه ویژه اقتصادی استان بیان کرد: اگر به موضوع کارآفرینی و نقش اتاق تعاون و فرصت های بی نظیر منطقه ویژه اقتصادی بیرجند توجه نشود نمی توانیم شعار حل مشکل اشتغال استان را بدهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های منطقه برای ایجاد اشتغال استان بیشتر از گذشته استفاده کرد، گفت: بخش مردمی و اتاق تعاون باید بیشتر از گذشته در جریان مزیت های منطقه ویژه اقتصادی در استان قرار گیرند.

سنجری با اشاره به اینکه در دولت جدید بر نقش تعاونی ها در ایجاد اشتغال تاکید فراوانی شده است، تصریح کرد: بدون شک مناطق ویژه اقتصادی فرصت طلایی برای گسترش فعالیت های تعاونی ها هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: امید است با رشد و توسعه منطقه ویژه اقتصادی شاهد رشد اشتغال و کار آفرینی به ویژه در قالب تعاونی ها در سطح استان باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم نسبت به ظرفیت های این منطقه می‌تواند در راستای جذب سرمایه های خرد و سرگردان سرمایه گذاران موثر باشد.

سنجری گفت : باید اطلاع رسانی و آگاهی بخشی زیادی در راستای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری منطقه ویژه اقتصادی استان انجام شود.

وی بیان کرد: جذب و ساماندهی گروه های مختلف کارآفرینی به ویژه در بحث فارغ التحصیلان از طریق کانون کارآفرینان و اتاق تعاون می‌تواند فرصت طلایی را برای ایجاد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی فراهم کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =