طرح سرشماری عمومی کشاورزی در خراسان جنوبی آغاز شد

در مراسمی با حضور معاون برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی طرح سرشماری عمومی کشاورزی امروز همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

خبر طبس: در مراسمی با حضور معاون برنامه ریزی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی طرح سرشماری عمومی کشاورزی امروز همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، علی رضایی در مراسم افتتاحیه طرح سرشماری عمومی کشاورزی در بیرجند اظهار کرد: طرح سرشماری عمومی کشاورزی ۹۳ در استان از امروز پنجم مهرماه در ۱۱ شهرستان آغاز و تا ۱۸ آبان ماه امسال ادامه دارد.

وی افزود: طرح سرشماری عمومی کشاورزی با حضور ۱۲۰ مامور آموزش دیده در قالب ۳۸ حوزه شهری و ۱۴۹ حوزه روستایی در سطح شهرستان های استان انجام می گیرد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۲ بهره بردار در شهر بیرجند و ۱۸۸ بهره بردار کشاورزی در شهر فردوس شناسایی شدند، تصریح کرد: به جز دو شهر بیرجند و فردوس در سایر شهرهای استان مراجعه ماموران برای انجام عملیات سرشماری منزل به منزل خواهد بود.

رضایی خطاب به کشاورزان تاکید کرد: در هنگام مراجعه ماموران طرح سرشماری کشاورزی به درب منزل، افراد مطلع و آگاه پاسخگوی سوالات ماموران سرشماری باشند.

وی با اشاره به اینکه ماموران سرشماری کشاورزی آموزش های لازم و کافی را فرا گرفته اند، بیان کرد: ماموران سرشماری با ارائه کارت شناسایی و جلیقه مخصوص اقدام به سرشماری کشاورزی می کنند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ماموریت سرشماری عمومی کشاورزی در کشور بر عهده مرکز آمار ایران است، اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی این ماموریت به استانداری واگذار شده که بر اجرای این طرح نظارت کامل خواهد داشت.

رضایی هدف از اجرای طرح سرشماری کشاورزی را بروز کردن اطلاعات بخش کشاورزی برای برنامه ریزی های روستایی و کشاورزی دانست و تصریح کرد: آخرین سرشماری بخش کشاورزی در سال ۸۲ انجام گرفته که اطلاعات ۱۰ سال گذشته در برنامه ریزی های امروز استان موثر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه سرشماری بخش کشاورزی در سال ۸۲ در برنامه ریزی های امروز استان کاربرد لازم را ندارد، بیان کرد: برنامه ریزی های روستایی و بخش کشاورزی نیازمند اطلاعات بروز و دقیق است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ماموران سرشماری در هشت نوع فعالیت بخش کشاورزی نسبت به سرشماری اقدام می کنند، گفت: زراعت، باغداری، پرورش دام، طیور، زنبور عسل، کرم ابریشم، ماهی و کشت گلخانه ای شامل سرشماری عمومی کشاورزی قرار می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 10 =