۵۲۵ هزار نفر در خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه همگانی قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲۵ هزار نفر در این استان زیرپوشش بیمه همگانی هستند، گفت: ۷۱ درصد از این تعداد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

خبر طبس:مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲۵ هزار نفر در این استان زیرپوشش بیمه همگانی هستند، گفت: ۷۱ درصد از این تعداد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،حسین خوبان صبح امروز در آئین دیدار نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با کارکنان بیمه سلامت خراسان جنوبی اظهار کرد: اغلب این تعداد روستائیان و اهالی شهرهای زیر۲۰ هزار نفر هستند.

وی با بیان این‌که در شش ماهه نخست سال گذشته ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مؤسسات زیرپوشش بیمه سلامت اختصاص یافته است، گفت: درشش ماهه نخست امسال این میزان به  ۱۳۶ میلیارد تومان  افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین میزان پرداختی بیمه سلامت در شش ماهه نخست سال گذشته به مؤسسات زیرپوشش این بیمه ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که این میزان در شش ماهه نخست امسال به ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه حال حاضر ۴۶۴ مؤسسه در سطح استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

خوبان به بخش‌های طرح تحول سلامت اشاره  کرد و گفت: این بخش‌ها شامل پوشش بیمه همگانی، درمان تمامی مردم و اجرای خدمات سطح یک درمانی برای روستائیان می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به وظایف بیمه سلامت در طرح تحول سلامت اظهارکرد: عضو ستاد طرح تحول، مشارکت در برنامه‌ریزی برای اجرای این طرح، ناظر کمی و کیفی طرح به نمایندگی از مردم و تامین‌کننده مالی طرح به نمایندگی از دولت از جمله این وظایف است.

وی با بیان این‌که طرح تحول نظام سلامت از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال در خراسان جنوبی آغاز شده است، افزود: با اجرای این طرح ۳۲ هزار نفر در استان که زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نبوده اند با ثبت‌نام، دفترچه درمانی دریافت کردند.

خوبان با بیان اینکه بیشترین تعداد مراجعان برای این بیمه مربوط به شهرستان‌های بیرجند، قاینات و طبس بوده‌اند بیان کرد: امسال بیمه سلامت استان با دانشگاه علوم پزشکی ۳۶ میلیارد تومان قرارداد دارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان این‌که در حال حاضر ۱۵۰ پست تشکیلاتی و ۵۰ نفر پرسنل در بیمه سلامت استان مشغول فعالیت هستند، افزود: حدود ۸۴ درصد از کارکنان این بیمه دارای تحصیلات کارشناسی و بالاتر هستند.

خوبان اظهارکرد: درحال حاضر ۱۶ دفتر پیشخوان با بیمه سلامت خراسان جنوبی در امر ثبت‌نام و صدور دفترچه برای متقاضیان همکاری می‌کنند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هشت =