کمک داوطلبانه اولیا به مدارس خراسان‌جنوبی ۴۰ هزار تومان تصویب شد

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه این نهاد نمی تواند با بودجه دولتی اداره شود، گفت: اولیاء دانش‌آموزان به صورت داوطلبانه، ۴۰ هزار تومان به مدارس کمک کنند.

خبر طبس:مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه این نهاد نمی تواند با بودجه دولتی اداره شود، گفت: اولیاء دانش‌آموزان به صورت داوطلبانه، ۴۰ هزار تومان به مدارس کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،عباس لامعی در مراسم نمادین گرامیداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان در مدرسه هنرستان حرفه‌ای انقلاب اسلامی بیرجند با تاکید بر مشارکت و تعامل اولیاء با آموزش و پرورش، اظهار کرد: در شورای آموزش و پرورش استان مصوب شده است که اولیاء دانش‌آموزان به صورت داوطلبانه، ۴۰ هزار تومان به مدارس کمک کنند.

وی افزود: اگر کمک اولیاء نباشد، بسیاری از مدارس تعطیل می شوند و یکی از سیاست های کاری وزارت آموزش وپرورش، توسعه مشارکت های مردمی در امر تعلیم وتربیت است.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی با اشاره به مصوبه شورای آموزش وپرورش گفت: در این شورا مصوب شد که اولیاء بطور داوطلبانه مبلغ ۴۰ هزار تومان به مدارس کمک کنند و اگر مدیران به اجبار دریافت کنند، با آنها برخورد می‌شود.

لامعی با اشاره به اینکه خانواده، مدرسه وجامعه سه عنصر در زمینه تعلیم و تربیت هستند، افزود: اگر می خواهیم در زمینه علمی،پیشرفت کنیم باید نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی گفت: نباید آموزش وپرورش و مسائل آن را در حاشیه قرار دهیم بلکه باید به این دستگاه نگاه ویژه داشته باشیم.

لامعی  با اشاره به اینکه مردم ایران آموزش و پرورش را جزئی از زندگی خود می دانند، افزود: مردم ایران فرزندانشان را بدست آموزش وپرورش می‌سپارند.

وی تصریح کرد: باید فرهنگ سازی درست صورت گیرد و با شیب ملایم به سمت و سوی مردم برویم و مردم بدانند که کمکی که به آموزش وپرورش می کنند، صرف دانش آموزان آنها می‌شود.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + یازده =