بکارگیری همه تحصیل کرده‌ها در پشت میز اداری میسر نیست

استاندار خراسان جنوبی گفت: امکان بکارگیری فرزندان بازنشستگان در ادارات برای همه موثر نبوده و نباید همه تحصیل‌ کرده‌ها در پشت میز اداری بنشینند.

خبر طبس:استاندار خراسان جنوبی گفت: امکان بکارگیری فرزندان بازنشستگان در ادارات برای همه موثر نبوده و نباید همه تحصیل‌ کرده‌ها در پشت میز اداری بنشینند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،وجه‌الله خدمتگزار پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از پیشکسوتان و بازنشستگان استان اظهار کرد: بایدعزت، حرمت و کرامت بازنشستگان به عنوان انسان‌های فرهیخته و با تجربه در بخش‌های مختلف حفظ شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بازنشستگان در ۳۰ سال خدمت خود تجربیات زیادی کسب کرده‌اند، افزود: مسئولین باید ضمن احترام به این افراد فرهیخته زمینه استفاده از تجربیات آنها را فراهم کنند.

خدمتگزار عنوان کرد: پیشکسوتان و بازنشستگان باید در جامعه احساس مؤثر بودن کنند.

وی با اشاره به اینکه پیشکسوتان به اقتضای مسئولیت خود در گذشته از احترام ویژه‌ای برخودار بوده‌اند، افزود: این افراد در زمان بازگشت به اداره برای انجام فعالیت‌های بعد از بازنشستگی انتظار احترام از مسئولین را دارند.

استاندار خراسان جنوبی بر تشکیل جلسه‌ای مبنی بر بررسی مشکلات سالمندان توسط معاونت اجتماعی استانداری تاکید کرد و گفت: شخصا برای حل مشکلات سالمندان در این جلسه حضور خواهم یافت.

وی ادامه داد: بررسی مشکلات سالمندان در این جلسه مورد توجه بوده و پیشنهادات قابل اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

اشتغال تنها در پشت میز نشستن خلاصه نمی‌شود

خدمتگزار بیان کرد: نباید تصور کنیم که اشتغال تنها در پشت میز نشستن خلاصه می‌شود بلکه باید زمینه اشتغال جوانان در همه بخش‌ها فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه نباید یک بازنشسته دغدغه درمان، مسکن و معیشت داشته باشد، افزود: سالمندان و بازنشستگان باید با نشاط، آگاهی و احساس مؤثر بودن در جامعه زندگی کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بازنشستگان در فراز و نشیب‌های زندگی تجربه کسب کرده‌اند، گفت: باید نسل جوان و اداراتی که در آن شاغل بوده‌اند از تجربیات این بازنشستگان استفاده کنند.

خدمتگزار بیان کرد: دولت در سال جاری توجه خاصی به بازنشستگان داشته که در این رابطه شورای عالی رفاه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در این شورا خواسته‌های بازنشستگان بررسی می‌شود، گفت: ما خواستار تشکیل یکی از این جلسات در سطح عالی بودیم که تا کنون محقق نشده است.

خدمتگزار در پایان یادآور شد: جامعه اداری و غیراداری باید توجه خاصی به مسن‌ترها و پیشکسوتان داشته باشند، چون آنها عمر باارزش خود را صرف خدمت به مردم و جامعه کرده‌اند.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =