احتمال وقوع آبگرفتگی در معابر خراسان جنوبی

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به احتماب وقوع آبگرفتگی در معابر استان، گفت: با توجه به برودت هوا و کاهش نسبی دما، کشاورزان نسبت به جمع‌آوری محصولات خود اقدام کنند.

خبر طبس:کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به احتماب وقوع آبگرفتگی در معابر استان، گفت: با توجه به برودت هوا و کاهش نسبی دما، کشاورزان نسبت به جمع‌آوری محصولات خود اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،فاطمه زارعی اظهار کرد: احتمال وقوع برف در شهرهای شمالی و شمال شرقی استان انتظار می‌رود.

وی افزود: با آغاز فعالیت سامانه بارشی و استقرار آن تا اوایل هفته آینده احتمال وقوع آبگرفتگی در معابر و کوهپایه‌ای، وقوع برف و باران دور از انتظار نیست.

کارشناس  پیش بینی هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: بارش‌های اخیر در خراسان جنوبی سبب ورودی آب در پشت سدهای استان شده است.

زارعی گفت: هوای استان از امروز بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش یافته که این کاهش هوا هشداری برای کشاورزان است و باید نسبت به محصولاتی که در حال برداشت دارند اقدامات لازم انجام دهند.

وی بیان کرد: کاهش دما در اکثر نقاط استان دیده می‌شود و این کاهش در شهرهای شمالی و شمال شرقی بیشتر است.

کارشناس  پیش‌بینی هواشناسی خراسان جنوبی اظهار کرد: پیش‌بینی وقوع رگبار، تشکیل مه و بارش برف در شهرهای قاین، آرین‌شهر، زیرکوه و درمیان انتظار می‌رود.

زارعی گفت: با توجه به کاهش دما و تشکیل مه در جاده‌ها، رانندگان در هنگام رانندگی به ویژه در جاده‌های استان از تجهیزات لازم برخوردار باشند و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + چهارده =