ضریب نفوذ ماهواره در خراسان جنوبی کاهش یافته است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: با فعالیت های آگاه سازی و روشنگری درجامعه ، ضریب نفوذ ماهواره در این استان کاهش یافته که این موضوع خراسان جنوبی را به استانی امن از لحاظ فرهنگی مطرح می‌کند.

خبر طبس:فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: با فعالیت های آگاه سازی و روشنگری درجامعه ، ضریب نفوذ ماهواره در این استان کاهش یافته که این موضوع خراسان جنوبی را به استانی امن از لحاظ فرهنگی مطرح می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،سردار یعقوبعلی نظری صبح  امروز در نشست خبری با موضوع دجالواره (ماهواره)، اظهار کرد:  پس از آگاه سازی و روشنگری ها انجام شده  ۳۶۳ ابزار ماهواره تحویل پایگاه بسیج شده است و آمارها نشان می دهد تعداد زیاد دیگری نیز به دستگاه های انتظامی تحویل شده است.

وی بابیان اینکه در راستای تهاجم فرهنگی دشمن رهبر انقلاب ۲۱ سال پیش نسبت به هجمه ناتو و تهاجم فرهنگی دشمن هشدار دادند افزود: یکی ابزارها های دشمن ابزار رسانه و به ویژه در این سال ها ماهواره است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: با وجود هجمه های دشمن، آگاه سازی و روشنگری جامعه در ارتباط با این ابزار که ضریب نفوذش بیشتر است ضرورت دارد.

نظری بیان کرد: با رویکرد آگاهی بخشی و روشنگری عملیات گسترده فرهنگی در ارتباط مبارزه با ماهواره در خراسان جنوبی از ماه ها قبل آغاز شده است.

وی افزود: در این راستا وظیفه آگاه بخشی و روشنگری را با رویکرد و استفاده از خود مردم و بدنه فعال مردم یعنی بسیج کمک گرفته ایم.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان این که این عملیات با سه مخاطب ماهواره آغاز به کار کرده است، گفت: دارندگان ماهواره، وارده کنندگان و فروشندگان ماهواره و نصب و خدمات فنی ماهواره با هدف آگاهی بخشی و روشنگری کار خود را آغاز کرده است.

نظری بیان کرد: هدف ما در استان این است که بتوانیم با برنامه های که از این ابزار در اختیار دشمن است مبارزه وماهیت این ابزار  دشمن را معرفی کنیم.

وی افزود: نخستین هدف از این عملیات این است که نصب این ابزار شیطانی در جامعه کمتر شود زیرا داشتن ماهواره به یک افتخار تبدیل  می شد که این برای جامعه خطرناک است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، اظهار کرد: از دیگر اهداف این عملیات پیشگیری، جلوگیری و توقف توسعه و پیشرفت ماهواره در جامعه ا ست که با وجود آگاه سازی در جامعه این امر کاهش و جمع آوری ماهواره به صورت داوطلبانه ادامه یافته است.

نظری بیان کرد: از ابتدا ماه مبارک رمضان و آغاز این عملیات توفیقاتمطلوبی بدست آمده است که نتیجه رویکرد و همکاری مسئولان به صورت بسیارمطلوب و هماهنگ در استان است.

وی افزود: در بررسی ها انجام شده ضریب نفوذ ماهواره در خراسان جنوبی اصلاح و به مراتب کمتر از آن آمار داده شده است که این موضوع استان ما را استانی امن از لحاظ فرهنگی مطرح می کند.

فرمانده سپاه انصالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: در مدت این عملیات آنچه در سطح خراسان جنوبی ،۴۷ مورد از کسانی که اقدام به فروش تجهیزات ماهواره ای داشته اند ارشاد و آگاه سازی شده اند.

نظری بیان کرد: حدود ۱۲۷ نصاب تجهیزات ماهواره ای در سطح استان شناسایی  و توجیه وارشاد شده اند.

وی با بیان اینکه قریب به ۵ هزار نفر دارنده ماهواره در سطح خراسان جنوبی  شناسایی شده است گفت:در استان ۲۰۳ هزار خانوار ماهواره دارند که درصد دارندگان ماهواره خیلی پایین است.

نظری با بیان این که مرحله نخست مبارزه با ماهواره در ماه رمضان اجرا شده است بیان کرد: در حال حاضر مرحله دوم این عملیات از ابتدا ماه محرم آغاز شده که با آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه ،یک مرحله اختصاصی در دانشگاه ها، مدارس و فرهنگیان ، کار  آگاه سازی و روشنگری انجام شده است.

وی افزود: پس از آگاه سازی و روشنگری ها انجام شده در این مدت ۳۶۳ ابزار ماهواره تحویل پایگاه بسیج شده است و آمارها نشان می دهد تعداد زیاد دیگری نیز به دستگاه های انتظامی تحویل شده است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی، اظهار کرد: ما به هیچ عنوان کار جمع آوری را در دستور کار خود نداشته و تنها تحویل گیرنده هستیم و ماموریت جمع آوری به صورت موردی در دستور کار بسیج نمی باشد.

نظری بیان کرد: در راستای تحویل دستگاه های ماهواره به صورت داوطلبانه در پایگاه بسیج یک طرح تشویقی به ازاری هر دیش و ابزار ماهواره به تعداد گیرنده دیجیتال داده شده است که این طرح تمدید شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: مرحله دیگر عملیات ارشادی و آگاهی بخشی با استفاده از نخبگان و اقشار مردم  بزودی در استان اجرا می‌شود.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 2 =