خراسان جنوبی سومین استان کشور در شیوع اختلالات بینایی است

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: این استان بعد از استان کهگلویه و بویراحمد و ایلام، سومین استانی است که دارای بالاترین شیوع آمبلیوپی است.

خبر طبس:معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: این استان بعد از استان کهگلویه و بویراحمد و ایلام، سومین استانی است که دارای بالاترین شیوع آمبلیوپی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،شهرام شیخانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاهش بار ناشی از معلولیت‌ها  و آسیب‌های اجتماعی و همچنین ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه از مهم‌ترین ماموریت‌های حوزه پیشگیری در سازمان بهزیستی است.

وی افزود: همه ساله تعداد زیادی از افراد جامعه به دلیل ابتلا به بیماری‌ها دچار معلولیت‌هایی می‌شوند که بار این معلولیت همواره بر دوش خانواده و جامعه سنگینی می‌کند و در این میان کودکان، آسیب‌پذیر ترین گروه هستند.

معاون امور پیشگری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۲۵۱ هزار و۳۸۷ کودک سه تا شش ساله تحت پوشش برنامه غربالگری بینایی در استان قرار گرفته‌اند، گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و۱۴۰ کودک بیمار تشخیص داده شده است.

شیخانی بیان کرد: همچنین از مجموعه کودکان تحت پوشش برنامه غربالگری بینایی در سطح استان ۲ هزار و ۱۱۶ کودک شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی بیان کرد: همچنین خراسان جنوبی و اردبیل بالاترین شیوع اختلالات بینایی را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

معاون امور پیشگری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی بهترین سن طلایی برای درمان تنبلی چشم در کودکان را زیر شش سال عنوان و اظهار کرد: برنامه کشور پیشگیری از تنبلی چشم از جمله طرح‌های پیشگیرانه‌ ای است که با هدف شناسایی و تشخیص زود هنگام تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی در کودکان سه تا شش سال در طول سال در پایگاه‌های دائمی تحت نظارت بهزیستی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

شیخانی از اجرای برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم خبر داد و افزود: این برنامه در خراسان جنوبی نیز همزمان با سراسر کشور از ا بتدای آبان ماه جاری آغاز شده و تا ۳۰ آذر ماه به مدت دو ماه ادامه دارد.

وی گفت: این برنامه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش در مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها، مراکز بهداشت شهری و روستایی، مساجد، مدارس و تمامی نقاط شهری و روستایی صعب‌ العبور و دورافتاده در استان به صورت ثابت و سیار اجرا می‌شود.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =