واکسن پنتاوالان به تمام کودکان ۲ ماهه خراسان جنوبی ترزیق می‌شود

مدیرگروه تخصصی بیماری های دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی گفت: ۱۴۰۰ نوزاد در این استان واکسن جدید پنتاوالان را دریافت می‌کنند.

خبر طبس:مدیرگروه تخصصی بیماری های دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی گفت: ۱۴۰۰ نوزاد در این استان واکسن جدید پنتاوالان را دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،مجید شایسته اظهار کرد: طرح ایمن سازی سبب شده است که از مرگ و میر بسیاری از کودکان جلوگیری شود و مقابله با بیماری های خطرناکی مثل سیاه سرفه، دیفتری، کزاز ، هپاتیت ب و هموفیلوسی آنفولانزا تیپ ب که هر ساله سلامت کودکان را تهدید می کند در واکنس جدید پنتاوالان تعبیه شده که از بروز این گونه بیماری ها جلوگیری می کند.

مدیرگروه تخصصی بیماری های دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به مراقبت از کودکان در بیماری ها گفت: واکسن آنفولانزا تیپ ب به چهار گروه قبلی اضافه شده است و این نوع بیماری از یک نوع باکتری بوجود آمده که موجب بروز بیماری های جدی مانند عفونت ریه، مننژیت و عفونت های موضعی و خون می شود که با تزریق این واکسن علاوه بر حافظت کودکان در برابر بیماری های قبلی از ورود این باکتری به بدن کودک پیشگیری می شود.

وی  افزود: از ۱۵ روز قبل واکسن جدید پنتاوالان در سراسر استان توزیع شده و به تمام کودکان ۲ ماهه تزریق می شود و حدود ۱۴۰۰ کودک واجد شرایط در استان برای پذیرش واکسن شناسایی شده اند که می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی درسطح شهرستان ها و روستاهای دارای مرکز بهداشت این واکسن را به صورت رایگان دریافت کنند.

شایسته  با اشاره به ادامه روند این طرح  گفت: تزریق واکسن جدید پنتاوالان از کودکان دو ماهه شروع می شود و تزریقات بعد آن در ۴ ماهگی و ۶ ماهگی نوزاد خواهد بود و ادامه برنامه واکسیناسیون کودک به صورت معمول  انجام  می‌شود.

مدیر گروه تخصصی بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: همه متولدین ۲۸ شهریور ۹۳ مشمولان طرح هستند و هیچ هزینه‌ای از خانواده دریافت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مزبور از امروز در بشرویه آغاز شده است اظهار کرد: به والدین توصیه می شود با مراجعه به مراکز بهداشتی و انجام مراحل کامل واکسیناسیون از ابتلاء کودکانشان به بیماری های خطرناکی مثل سیاه سرفه، دیفتری ، کزار، هپاتیت ب و هموفیلوسی آنفولانزا تیپ ب جلوگیری کنند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =