غبار محرومیت از مناطق محروم خراسان جنوبی پاک می‌شود

با این که از آن روز سال‌ها می‌گذرد اما چند سالی است که سربازانی بی‌ادعا در مناطق محروم کشور حضور می‌یابند و دست به کارهای بزرگی می‌زنند.

خبر طبس:با این که از آن روز سال‌ها می‌گذرد اما چند سالی است که سربازانی بی‌ادعا در مناطق محروم کشور حضور می‌یابند و دست به کارهای بزرگی می‌زنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،عکس‌های جبهه و جنگ را که ورق می زنید تصاویری از رزمندگانی را مشاهده می‌کنید که در خط مقدم جبهه های حق علیه باطل دلیر مردانه جنگیدند.

گاهی در این تصاویر پیرمردانی را می‌بینی که در کنار نوجوانان می‌جنگند. آنها بدون هیچ ادعایی رفتند و جنگیدند و ایران اسلامی به پیروزی رسید.

با اینکه از آن روزها و سال ها می‌گذرد اما چند سالی است که سربازانی بی‌ادعا در مناطق محروم کشور حضور می‌یابند دست به کارهای بزرگی می‌زنند.

اگرچه سالیان است جنگ پایان یافته است اما جهاد باقی است و جوانان این مرز و بوم اینک در عرصه دفاع مقدس حاملان بیرقی شدند که نشان زیبای جهاد بر آن نقش بسته است.

جهادگرانی که از شهر و دیار خود کوچ می‌کنند و رنج سفر را بر خود می‌خرند تا لبخندی بر لب های کودکان، پیرزنان و پیرمردان این مرزو بوم که مورد بی مهری روزگار ومحرومیت قرار گرفته اند، نقش بندد.

امروز هم رزمندگان در لباس جهادگران با محرومیت می‌جنگند، دیروز هم رزمندگان در لباس جبهه با دشمنانی که چشم آبادنی کشور را نداشتند، جنگیدند، آری رزمندگان امروز الگوی خود را رزمندگان دیروز قرار دادند.

آری آنان با حضور در نقاط دور و نزدیک کشور غبار محرومیت و فقر را از دامان روستائیان می زدایند و در جبهه‌ای دیگر شوری بر پا می‌کنند.

در گذشته اگر به روستاها سفر می‌کردید مردمان روستا رغبتی برای زندگی در دیار و روستای خود نداشتند، عده‌ای از کمبود آب، استخر کشاورزی، قنات های خالی و خشک شده، عده‌ای دیگر از جوانان به دلیل کمبود شغل و بیکاری، عده ای دیگر نیز به دلیل نبود مسجد، خانه بهداشت ودیگر امکانات نالان بودند.

اما چند سالی است که با همت جوانان جهادگر روستاهای محروم دیگر رنگ نا امیدی بر رخساره ندارد و مردمان روستا با شعور وشعفی دیگر مشغول به زندگی هستند.

آنان از حضور دانش آموز، دانشجو، کارمند، طلبه، دندانپزشک، هنرمند یاد می کنند که در روستا برای مردم کارهای بزرگی بر جای گذاشته اند و چه شیرین است خدمت به محرومان هنگامی که اشک در چشمان پیرزنی جاری می‌شود.

فاطمه حاجی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهارکرد: من ساکن روستای لانو از توابع سربیشه هستم مدت دو سال است که گروه‌های دندانپزشکی از تهران به روستا می آیند و مردم روستا هر سال از دیدن این گروه خوشحال می‌شوند.

علی رضاپور ساکن روستای چاهداشی نیز اظهار کرد: خدا خیر دهد گروه های جهادی، قبل از اینکه این جوانان به روستاهای ما بیایند، ما مسجد، سرویس بهداشتی وغسالخانه نداشتیم.

وی گفت: از زمانی که گروه‌های جهادی به روستای ما سفر کردند خیر و برکت به روستا آمده است و برای ما مسجد، سرویس بهداشتی وغسالخانه ساختند خداوند آنها را خیر و برکت دهد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار کرد: فلسفه اردوهای جهادی آشنایی با سختی ها و مشکلات و تقویت روحیه  خدمت رسانی، مطالبه‌گری از مسئولان و ادارات است.

محمد زهرایی افزود: بسیج سازندگی با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق شعار سال در زمینه‌های فرهنگی، عمرانی، خدمات رسانی و محرومیت زدایی در روستای استان اقدام به برگزاری اردوهای جهادی کرده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تعداد ۶۲ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شدند و تا پایان سال ۵۰ گروه جهادی اعزام می شوند.

زهرایی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در راستای راه اندازی ۲۹۵ کارگاه اقتصاد مقاومتی به متقاضیان اعطا شده است.

وی تصریح کرد: این کارگاه ها در زمینه های صنایع دستی، صنایع تبدیلی، تولید کود ورمی کومپوست، پرورش زنبور عسل،گلخانه ای صنعتی وخانگی، پرورش قارچ خوراکی، پرورش شتر مرغ، پرورش ماکیانف فرآوری زعفران و پرورش دام سبک وسنگین  است.

وی اظهار کرد: امسال به منظور ارتقاء سطح عملکرد تولید محصولات زراعی وباغی در واحد سطح  برنامه های آموزشی تحت عنوان هسته های مقاومت اقتصادی  برگزارشد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در این برنامه‌های آموزشی بیش از ۳۲۰۰ کشاورز خرد بهره‌بردار و ۳۰ کارشناس کشاورزی و ۱۰۰ کشاورز نمونه حضور داشتند.

زهرایی افزود: احداث و تکمیل گلزار شهدا، کتابخانه، خانه عالم، خانه بهداشت، راه روستایی، پل و لایروبی قنوات، استخرکشاورزی، سالن های ورزشی چند منظوره و پایگاه اورژانس بین راهی از پروژه‌های محرومیت‌زدا در خراسان جنوبی است.

وی اظهارکرد: اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدا در خراسان جنوبی در فاز نخست ۵۰ پروژه با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان و مرحله دوم ۳۸ پروژه با اعتبار  ۶۰۰ میلیون تومان است.

روز گذشته نیز خانه عالم در یکی از روستاهای شهرستان سربیشه با حضور فرمانده قرارگاه قرب کوثر با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیون تومان افتتاح شد.

به امید آنکه هیچ نقطه‌ای از کشورمان محروم نباشد و مردمان این مرز و بوم با امکانات خوب در آسایش زندگی کنند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 7 =