قیمت گوجه‌ فرنگی در خراسان جنوبی افزایش ۲۵۰ درصدی داشته است

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: قیمت گوجه‌فرنگی در استان افزایش ۲۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس(طبس نیوز)،مرتضی اسداللهی بعد از ظهر پنج‌شنبه در ستاد تنظیم بازار استان اظهارکرد: قیمت گوجه فرنگی تولیدی شهرهای مختلف متفاوت بوده اما در طول چند روز گذشته قیمت گوجه با مقدار قابل توجه‌ای کاهش، امروز به سه هزار و ۲۰۰ تا سه هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

وی افزود: سازمان تنظیم بازار برای حمایت از مرغ‌فروشان نیز ۱۰ درصد بالاتر از قیمت خرید را برای آنها در نظر گرفته بود که با توجه به اینکه استان ما قطب تولید مرغ است اکنون این میزان به هشت درصد کاهش یافته است.

اسداللهی با اشاره به اینکه مراکز عرضه مستقیم موجود در بازارهای شهرداری قیمت کشتارگاه را رعایت می‌کنند، یادآور شد: سایر مرغ‌فروشان براساس مصوبه کمیسیون نظارت بازار هشت درصد سود برای آنها قانونی است.

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: بررسی وضعیت‌ قیمت کالاهای پرمصرف مردم در بازار استان نشان می‌دهد که قیمت گندم ۱۵ درصد افزایش یافته است.

اسداللهی با بیان اینکه قیمت برنج با افزایش دو درصدی روبه رو بوده است، تصریح کرد: همچنین قیمت زعفران ۱۵ درصد افزایش و در بین حبوبات نیز عدس و لوبیای سفید افزایش قیمت داشته‌اند.

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی سیب زرد و قرمز در بازار استان، گفت: قیمت شکر و قند نیز نسبت به دو هفته گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

اسداللهی با بیان اینکه به دلیل اعمال سیاست‌های حمایتی بیشترین افزایش قیمت‌ها در بین فرآورده‌های دامی مربوط به شیر خام بوده است، عنوان کرد: بیشترین کاهش قیمت‌ها را نیز در گوشت مرغ و جوجه یک روزه داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت جو تولید داخلی استان با افزایش قیمت، یونجه با ۳۵ درصد افزایش و سبوس گندم با ۱۱ درصد افزایش قیمت روبه رو بوده است.

رئیس اداره تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت بازار استان وضعیت باثبات و مناسبی است.

اسداللهی با اشاره به قیمت هر کشتار در کشتارگاه‌های استان اظهارکرد: در جلسه نرخ‌گذاری تصمیم گرفته شد خدمات کشتار و پیش‌سرد دام سبک در کشتارگاه‌های استان از پنج هزار تومان به شش هزار و ۵۰۰ تومان و دام سنگین از ۳۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش یابد.

رئیس اداره بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهارداشت: در حال حاضر تخم‌مرغ با ۱۵.۳ درصد افزایش قیمت، کیلویی چهار هزار و ۵۰۰ تومان در استان به فروش می‌رسد.

علی تهوری با بیان اینکه قیمت برنج هندی با کاهش قیمت و برنج  پاکستانی و ایرانی با ثبات قیمت روبه رو هستند، بیان کرد: برخی از مارک‌های شوینده‌ها در استان نیز تا ۱۲ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

وی گفت: امروز در بیرجند سیب‌زمینی با ۱۸ درصد کاهش قیمت، کیلویی یک‌هزار و ۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − چهارده =